5 Şubat 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

5 Şubat 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

AKİS YURTTA OLUP BİTENLER TILSIMDAKİ KERAMET — devresinde bir tek kere tereddüt uyandırmamıştır. Ordu bunu, İnönü Hükümetlerine karşı çıkan silâhlı maceracıları bizzat bertaraf etmekle de iki defa ispatlamıştır. Başbakan mii bağlı başka kimseler ve sağlam müesseseler de olmuştur. Meselâ, kendi özel ka- lem müdürü İnönü, bulan hiç birini bizzat tâyin etmemiştir. İnönü, Başbakan olduğunda, bunların hepsini gö- kadar. revlerinde bulmuştur. Kendi özel kalem müdürüne Ordunun Başbakan İsmet İnönüye bağlı bulunduğu, . Orgeneral Sunayı öyledir, İnönü Hükümetleri Orgeneral Turalı, Tanseli öyledir, Oramiral Uranı öyledir. >ü ne, kendine göre bir ordu ya hevesine kapılmıştır, h kalem attâ ne, kendine göre bir öze ütün iktidarı süresince e her hangi bir müessese- nin ve onun başında MEME ne her zi bir kimsenin bağlılığından, sadakatından şüphe etmek Ma düşmü caba bu, e) ancak tebdil-i mekânda görerek her şeyi ve herkesi değiştirmekle işe başlayanlar için ni ders olamaz mı dir. Bu makaleye tepki olarak Üni- versite öğretim üyeleri tarafından ye bildiri ise Ap İktidarı- ve Demirelin karşı karşıya bu- lunduğu tehlikenin bir delilidir. İ- şin ilgi çekici yanı, bu sert bildiri- nin, Üniversitedeki AP eğilimli Hor fesörler tarafından dahi imzalan mış oluşudur! Yani, AP'li Bi retim üyeleri dahi Demirelden ümidi kes mişler veya son derece şiddetli bir ikaz zaruretini hissetmişlerdir. Demirel bu alanda çok hızlı gi Başbakanlığınmn daha ilk Cumhuriyet tarihinde Devlet Konservatuvarında dini piyesler oynanmış ve kuran okun- muş, bir Bakan, muhtar Devlet Rad- yosuna, eski dini ocoşkunluğun ih- yası için emirname (göndermiştir. 5 Şubat 1966 Eğer irtica, bugün Türkiyeyi tehdit eder bir ciddiyet kazanmışsa, bunda sonünluluk, Demirel ve arkadaşla- rınındır. Ama asıl önemli tehlike, gericiliğin ve taassubun, âdeta bi- linçli bir politika ile devlet çarkla- a sokulmaya çalışılmasıdır. Nur- culukla ne derece içli. dışlı olduğu bilinen İstanbul İlim Yayma Derne- ğinin tavsiye ve takdimi ile, Dâr-ü Hilâfe Medresesi öğrencisi İb- rahim Elmalının, Tevfik Gerçeker gibi aydın bir din adamının yerine, e İşleri Başkanlığına getiril esi çok manidardır. Elmalının, iş- başına gelir gelmez giriştiği' politi- AP'nin güttüğü amacı ortaya koymaktadır. Diyanet İşleri Başkan- lığından bugünlerde gelen haberler, nurcuların bu dairenin şurasına bu- rasına yerleştirildikleri yolundadır. Bu konuda örnek çoktur. Meselâ, Adıyaman Milli Eğitim Müdürü lal Uğurlu, bir süre önce, kaçak uran kursu açanlar hakkında iş- lem yaptığı için başka ile sürülmüş- tür. İktidarın niyeti İktidarın tuttuğu yol budur ve gör- düğü tek tehlike ise "komünizm" - dir. Anadoluda, büyük mali im- kânlarla kesif faaliyet gösteren Komünizmle Mücadele ii tutulan bu yolda büyük rol oyna ma istidadındadırlar. Hükümet seviyesinde de bu isti- kamette faaliyet vardır. Hükümetin basiretsiz tutumu yüzünden son günlerde beliren menfi hava ve re- jim meselelerinden bahsedilmeye dar varan tedirginlik, acemi poli- tikacıları, müstesna bir buluş sa- nılan beylik bir yola itmiştir. Milli İstihbarat Başkam olmayı gönülle- rinde yaşatan bazı kimseler de bu konuda önayak olmuşlardır. MİT 11