5 Şubat 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

5 Şubat 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

DÜNYADA OLUP BİTENLER lekesiz yönetim örgütüne kavuştu- gunu ileri süren De Gaulle için bü- yük bir darbe oldu. De Gaulle'ün 6- zel direktifi üzerine, şimdi hem Ben Barkayı gangsterlere teslim eden iki polis, hem de bu operasyonun başarısını gözleyen ajan Lopez ha- pishanededirler. Fakat işin kötüsü şudur ki, bunların her üçü de, Ben Barkayı (o gangsterlere teslim eder- ken yukarıdan gelen emirlerle hare- ket ettiklerini ileri sürmektedirler. Gerçekten, bu üç adamın doğru söylemediklerine inanmak için or- tada hiçbir sebep yoktur. Polislerin birincisi, narkotik masası komiser- lerinden Louis Souchon, birkaç yıl sonra iyi bir emekli maaşıyla bir kenara çekilmek durumundadır ve yukarılara güvenmeden böyle tehli- keli bir maceraya girişmesi bekle- nemez. Üstelik, Souchon 3 Kasımda bu kaçırma olayına katıldığını Pa- ris Polis Müdürü Papon'a bildirmiş- tir ve onun da durumu, İçişleri Ba- kanı Frey'e bildirdiği söylenmekte- dir. Böyle olduğu halde, polis mü- dürlüğü, bu konuda bir araştırma açmak için bir haftadan fazla bekle- miştir. Gene Souchon'a göre, ken- disi, bu işe, 29 Ekim sabahı İçişleri Bakanlığından gelen bir telefon üze- rine katılmıştır. İkinci polis Ray- mont Voitot ise, Lopez'in kendileri ne General De Gaulle'ün yakınların dan birinin, Devlet Başkanının A£ rika işleri danışmanı Jacgues Foc- cart'ın bu kaçırılmanın o gerçekleş- mesini m söylediğini ileri sürmektedi n bezi gelince, onun söy- lediğine de bakılırsa, kendisi bu işe milli emniyet şeflerinden Leroy'un isteği üzerine katılmıştır ve 31 kimde de, Leroy'a, durumu olduğu gibi bildirmiştir. Şimdi işinden u- zaklaştırılmış bulunan Leroy da, o- lup bitenleri, 2 Kasımda milli em- niyet şefi General Jacguier'ye anlat- tığını ileri sürmektedir. Bütün bun- lara rağmen, olayla ilgili araştırma, yukarıda belirtildiği gibi, anca Kasımda açılabilmiştir. Ölüler konuşmaz Ben Barka skandalına katılan gangsterlere gelince, bunların he- men hepsi, araştırma açılıncaya ka- dar bir tarafa kaçmak fırsatını bol bol bulmuşlar ve bu fırsatı da ka- çırmamışlardır. Şimdi ortalıkta ne Boucheseiche, ne Le Ny, ne de Jean Palisse vardır. Yalnız bir tek atak Manifatura - Mefruşat Mağazası Mehmet ve Turgut Güdüllüoğlu Zengin, yeni çeşitleri ile her cins ve kalitede Pamuklu, Perdelik ve Döşemelik mevcuttur. Kumaşlar, İpekli Yenişehir, Atatürk Bulvarı 88/A —Ankara Telefon: 12 77 50 (AKİS: 13) gangster, oO(Georges Figon, daha geçen haftanın başına kadar, elini kolunu sallaya sallaya Paris sokak- larında dolaşmaya devam etmiş, hattâ bu arada gazetecilere bol bol demeçler de vermiştir. Fakat fran- sız polisi aklı başına gelip de Fi- fon'u tevkif etmeye gidince, Renau- des sokağındaki evde, kafasına kur- -un sıkılmış bir Figon bulmuştur. Polis Figon'un intihar ettiğini ileri sürmektedir, fakat basın, eski gangs- terin, konuşmasını istemeyenler ta- rafından öldürüldüğü kanısındadır. Ne tarafından bakılırsa obakıl- sın, bu skandalın Fransanın presti- jine büyük bir darbe olduğuna şüp- he yoktur. Bunu bilen De Gaulle de, şimdi, sarsılan itibarını düzeltmek için, bütün sıkı tedbirleri almak ka- rarındadır. Bu arada, milli emniyet şefi General Jacguier'yi işbaşından uzaklaştırmış, bu teşkilâtı o başba- kanlıktan alarak savunma bakanlı- ğına bağlamıştır. Olaya adı karışan İçişleri Bakanı Frey hâlâ koltuğunu korumaktadır. Ancak, yorumcula- rın büyük 'çoğunluğu, Frey'in bu işe bir çıkar umarak karışmadığını, fa- kat bu skandalın başkanlık seçimle- rinden önce ortaya çıkmasını önle- mek için tahkikatı geciktirmek yo- luna gittiğini sanmaktadır. Herhal- de De .Gaulle de bu yüzden Frey'e dokunmamaktadır. Buna karşılık, Generalin Afrika işleri danışmanı Jacgues Foccart bütün okların atıl- dığı en önemli hedef olmaya devam etmektedir. Bu, skandalın kendi yönetimine indirdiği büyük darbenin izlerini silmek isteyen General De Gaulle bir yandan fransız emniyet teşkilâ- tı; içinde gerekli temizlikleri ve de- gişiklikleri yaparken, öteyandan da bu işe karışan Faslı görevlilerin pe- şine düşmüş bulunmaktadır. Bu a- rada, Fas Dışişleri Bakanı General Ufkir için gıyabi tevkif müzekkere- si kesilmiştir. De Gaulle, Faslı Ge- neralin Fransaya verilmesini ve fransız adaleti önünde yargılanma sını istemektedir. Hattâ, eğer Rabat hükümeti bu isteğe ouymayacak o lursa, Fransanın Fasa yaptığı e- konomik yardımı keseceğini, gere kirse Rabat ile Paris arasındaki bü- tün bağları koparacağını söyleyecek tün baskılarına karşı koymaktadır. 5 Şubat 1966