5 Şubat 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

5 Şubat 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

HAFTALIK o AKTÜALİTE YURTTA OLUP BİTENLER Cilt: XXXV MECMUASI Sayı: 607 5 Şubat 1966 Cumhurbaşkanı Gürselin hastalığıyla ilgili haber başlıktan Millet Bir inanç meselesi Hasta olduğu bilinen bir Cumhur- başkanının doktor raporuyla yurt dışına tedaviye gitmesi hadise- sinin, bu hafta Türkiyede yarattığı akis kadar akis yaratması, ilk ba- kışta şaşılacak bir durumdur. Nor - mal olan bunun tabii karşılanması- dır. Nitekim eğer memlekette Demi- rel İktidarından başka bir iktidar bulunsaydı ve Çankayada Oyuncu bir Genel Sekreterin olduğu bilin- 4 Haber o spekülâsyonu meseydi hadise bu kadar mürekke- bin akıtılmasına vesile vermezdi. AP'nin iktidara gelmesinden bu yana Demirelin davranışları bir te- zatlar silsilesi olmuş ve herkes neye inanıp neye inanmaması erektiğini bilemez hale düşmüştür. Gürsel gi bi, nihayet 27 Mayısın komutanı © larak Devlet Başkanlığı makamına gelmiş bir kimsenin kolay imzalaya- mayacağı tasarıların kanunlaşması için çalışıldığı bir sırada bu maka- âletle idare edilir duruma sokulması hemen şüpheler yarat- mıştır. Cumhurbaşkanının dinlediği bilinen ve bazen bizzat ifade ettiği endişelerin omevcudiyeti ise başka şüphelerin doğmasına yol açmıştır. Hükümet tebliğlerine karşı inançla- rın sarsılması, her halde bir iktidar için iş kolaylaştıracak vaka değil- dir. Hele zaman zaman doğru haber- lerin tekzip edilmesi, sonra da bun- ların doğruluğunun anlaşılması ik- tidarda kısa görüşlü politikayı me- haret sayanların bulunduğunun de- lili yerine geçmektedir. Bugün gerçek plan, Türkiyede pek az kimsenin Cumhurbaşkanının yurt dışında tedaviye gönderilmesi- ni tabii karşıladığıdır. Haberin du- 5 Şubat 1966