12 Mart 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

12 Mart 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

Tüli'den haberler NATO'dan bir misafir parlâmentoda NATO'ya karşı ko- nuşmaların yankıları kaybolma- dan Paristen NATO Genel Sekreteri Brozio geldi. Uzun boylu, italyan- an çok ingilize benzeyen yaşlı dip- lomat Brozio, yanında eşi, genç ve güzel sekreteri ile birlikte uçaktan inince, türk kadınları biraz hayal kırıklığına uğradılar. Galiba Muhar- rem Nuri Birgi bir azizlik etmiş, Madame Brozio'nun çok şık ve hoş bir kadın olduğunu söylemişti. Hal- buki uçaktan inen yeşil mantolu, beyaz pike şapkalı kadının şıklıkla hiç bir ilgisi yoktu. Yaşlı bir italyan kadınıydı, çok konuşuyor, durma- dan sualler soruyordu. o Protokol Genel Müdürünün eşi Lâle Kura ile mihmandarlığını yapan Nur Söyle- mezden Ankara ve Türkiye üzerine pek çok şey öğrenmiş olacak. Hitit Müzesi, Atatürk Anıtı, hele Olgun- laşma Enstitüsündeki o gezilerden çok hoşlandı. Orduevindeki berberi ise çok sevdi. Çünkü bu berber, Ba- yan Brozio'nun tipini hayli değiş- tirdi. Türkiyeden götürdüğü güzel hatıralardan biri de bu yeni saç bi- çimi olabilir. Gürselin sağlık durumu yüzün- den, NATO Genel Sekreteri ve eşi NİKÂH — AKİS yazı ailesinden Teoman Erel de bekârlığa veda et- ti.Önceki hafta Çarşamba günü Türk Ocağı salonunda yapılan nikâh töreni çok renkli oldu. Salonu dolduran davetliler, saat 17'de salon- dan içeri giren İnönüyü gördüklerinde önce gözlerine inanamadılar, sonra da heyecanla alkışlamağa başladılar. Teoman Erelin tanıklığı- nı İnönü, Gül Neşe Kutlunun tanıklığını ise Albay Talât Özbarut yap- tlar. Tanıklar evlenme defterini imzalarlarken dakikalarca alkışlan- dılar. Albay Talât Özbarutun kürsüye çıkarken İnönünün elini öpme- si ise heyecanı daha da artırdı. 28 de Ankarada harem ve selâmlık tar zında ağırlandılar. Başbakan Demi- rel, Orduevinde, yalnız erkeklere bir öğle yemeği verdi, Bayan Çağ- layangil ise Hariciye Köşkünde, yal- a kadınlara yine bir öğle yemeği.. ATO'lu misafirler bir gece de M. operasını seyrettiler. Tere- ciye tere satmak biraz güçtür. Bra- zio ve eşi hem italyan, hem de İtal- yanın opera seven neslinden. Üste- lik, Maria Callas'ın da dostları. A- ma yine de, türk Norma'sını pek beğendiler. Özgül Tanyeri, Norma gibi güç bir operayı haftada iki ge- ce söylemesine rağmen çok iyiydi, bilhassa Castadiva'da... "Çıktık açık alınla.." Haldun Dormen ve arkadaşları "Çıktık açık alınla on yılda her savaştan" marşını söylüyorlar. Ge- çirdiğimiz hafta Dormen Tiyatrosu- nun onuncu kuruluş yılını kutladı- lar. Tiyatro bu yıldönümünde bir festival düzenledi. o On yılda oyna- nan eserler yeniden sahneye konu luyor. İlk oyun, "Cengiz Hanın Bi Sekiz yıl önceki kadro- dan, sahnede yalnız Altan Erbulak kalmıştı. Öteki oyuncuların hepsi yeniydi, Kolej sahnesinden yetişen. Nevra Şirvan da ilk defa bu oyunda sahneye çıkıyordu. Gala gecesi hayli kalabalık, kadın seyirciler birbirin- den şıktı. Betül Mardin ve Güler E- renyol, şıklıkları kadar heyecanları ile de dikkati çekiyorlardı. Sosyete buruncusu Dr. İstanbul sosyetesinin güzel sesi, donjuanlığı ve sihirli elleriyle ta- nınmış bir doktoru var: (Erdoğan Konuk. Evlendikten sonra donjuan- lığa veda etti, fakat sesi hâlâ güzel, ellerine de söz yok. Geçenlerde burnunu kıran İpek Menderese yap tığı ameliyat, genç kadının güzelliği- ni hiç bir şekilde bozmadı. Erdoğan Konuk yalnız kırılan burunları ta- mir etmiyor, tabiatın kusurlu ya- rattığı burunları da değiştirerek, sos- 12 Mart 1966