12 Mart 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

12 Mart 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

SOSYAL HAYAT Dernekler Değişik bir toplantı Müzehher Çubukgil, AKİS muha- birine baktı, gülümsedi ve: "Yok" dedi, * 'emin olun, vak- timizi hep çaylarla, balolarla, şık toplantılarla ogeçirmiyoruz. a, bir derneğin amacım yerine getire- bilmesi, hiç şüphe yok ki, herşey- den önce paraya bağlıdır. Gelir sağ- lamak için, biz de zaman zaman ca- 30 zip toplantılar yapmak zorundayız. Bu toplantılara katılan kadınlarımı- zın amacı da, emin olun ki, yalnız- ca çay içmek ve laflamak değildir. Her toplantı ilginç bir kültürel ko- nuyu ele alır, toplum için çalışma- nın zevkini, muhtelif yollardan da- vetlilere aşılar. Her toplantıda, ye- tiştirme yurtlarına, Keçiören Ço- cuk Yuvasına giden ekipler biraz daha güçlenir, yeni elemanlara, ye- ni imkânlara kavuşurlar.' hafta Olay, geride bıraktığımız (Basın A: 1533 - 8973) — 64) içinde Çankayada, İngiliz Büyük Elçiliğinin, Kraliçe Elizabeth'in bü- yük bir portresi ile süslenmiş, ge- niş salonlarında geçti. O gün, İngi- liz Büyük Elçisinin eşi Lady Allen, üyesi bulunduğu Çocuk Sevenler Derneği yararına, evinde büyük bir toplantı düzenlemişti. Ninette de Va- lois ise, aynı vesile ile misafirlere, bale üzerinde, gösterili bir konuşma yapacaktı. Bilindiği gibi, son günlerde Baş- kentte, derneklerin çay vermekten öteye ogidemediklerine dair iddia- lar dolaşmaktadır. AKİS muhabiri, birkaç gün ünce Keçiören Çocuk Yuvasında, işbaşında gördüğü üye- leri bu defa, bale dersini ve arka- daşlarıyla beraber bu dersin de- monstrasyonunu yapan Meriç Su- merin Zarif hareketlerini merakla izlerken buldu. AKİS muhabirine dernek hakkında bilgiyi Tanıtma Komitesi Başkanı Müzehher Çu- bukgil verdi. Küçümsenemiyecek işler Çocuk Sevenler Derneği devletin yetiştirme yurtlarında, Keçiören Çocuk Yuvasında, Islahevinde, ço- cuklara yardımcı olmaya çalışan bir dernektir. Başlıca amaç, ço- cuklara, muhtaç oldukları anne şef- katini ve ilgiyi verebilmek, çocuk- ların bu yönden manevi ihtiyaçları- nı karşılamaktır. Ama bunun ya- nında, bazı maddi ihtiyaçların kar- şılanmasında da devlete veya kök- lü kurumlara yardımcı olmak zorun- luğu kendiliğinden ortaya çıkmak- tadır. Meselâ bir ekip hergün Keçi- ören Çocuk Yuvasına gitmekte ve sabah saat 9'dan 12'ye kadar, çocuk bakımında hemşirelere yardımcı ol- maktadır. 550 çocuğa bakmak için ancak 40 küçük hemşire yardımcı- sının mevcut olduğu düşünülürse, hergün yuvaya giden üyelerin, ken- di kendilerini tatminden ötede, işe yaradıklarını kabul etmek zorunlu- ğu kendiliğinden ortaya çıkmış o- lur. Diğer yetiştirme yurtları Ak- taşa, Gaziye, Zirkayaya değişik e- kipler, belirli sürelerde gitmekte ve çocuklarla irtibat kurarak, onlarla sohbet ederek, onların çeşitli ihti- yaçlarını karşılamaya (o çalışmakta- dırlar. Devlet, çocukların maddi ih- tiyaçlarını gerçekten karşılamakta- dır ama, bir spor sahasının açılma- sında veya bir gezinin düzenlenme- sinde yöneticilere yardımcı olmak, devlet eliyle yapılan işlere başka bir hava vermektedir. Nihayet, bu çocukların hep kendi çevrelerinde kalmamaları ve değişik (o çevreler- den kimselerle irtibat kurmaları da 12 Mart 1966