12 Mart 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

12 Mart 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

AKİS infilâkı sağlıyacak fitil odurumun- daydı. Fakat AP'liler hâlâ Seçim Kanu- nunun görüşülmesini başlatmak ü- midini muhafaza etmekteydiler. Ni- tekim bu sırada bir AP'li şöyle de- di: Ni u gece görüşmelere saat 24'ten sonra devam için bir önerge vereceğiz ve Seçim Kanununu sü- ratle geçireceğiz!" Gece oturumunda, ll pe nıştay kararlarının o uygulanm; sıyla ilgili Gensoru önergesine m geldiğinde, AP'liler, bu işi süratle geçiştirip Seçim Kanunu için vakit kalmasını sağlamak oamacıyla, ko- nuşmaları 15 dakikaya indirecek bir önerge verdiler. Fakat P'li- ler yoklama istediler ve salonu ter- kettiler. Başkan Vekili Ahmet Bil- gin yoklamayı yapıp sonucu ilân et- tiğinde, AP'liler kulaklarına inana- madılar: "Mevcut 225.. Çoğunluk ok!" İşte infilâk bu âna rastladı. Der- hal ayağa fırlayan AP'liler kürsüye yürüdüler, bağırarak, Oo küfrederek, yoklamanın yanlış yapıldığını iddia ettiler. Fakat et Bilgin derhal oturumu kapatarak, salonu terke- dip gitti. Bundan sonra olanlar, AP PLAN REVİZYONDAN GEÇECEK nin niyetlerinin, heveslerinin ve en- gel olunmadığı takdirde ae yo- lun ne olduğunun müşahhas örneği- ni teşkil etti: Başbakanlık yerinde oturmakta olan Demirelin müsama- halı bakışları arasında, aralarında İçişleri Bakanı Faruk Sükan ve Devlet Bakanı Refet Sezgin de bu- lunan bir AP topluluğu kürsüye ale- nen saldırdı, kürsüyü işgal etti ve Millet Meclisi Kanunlar Müdürü Şükrü Efem ile Müdür 'Muavini Nejat Köknarı hırpalayarak, yokla- ma Zaptını ele geçirmeyi denedi. Fa- ruk Sükan ise bu memurlara "Na- mussuz alçaklar! Muhalefetle bir- leştiniz." diyerek, oçalışmaları hak- kındaki fikrini, bir AP Bakanına ya- kışır şekilde, açıkladı. Bütün bu süre içinde Demirel ve AP Grupu, kımıldamadan, merak ve ümitle neticeyi beklediler. Bazı AP liler ise, oturumu yeniden açmak için Nurettin Ok veya Ferruh Boz beyliyi getirme (teşebbüsüne geçti- ler. Fakat, bir kanunsuz iş için Zor- lanacaklarını hisseden bu zevat or- taya çıkmadı. AP'liler daha sonra bir Grup toplantısı yaptılar ve bu vesile ile yapılan oyoklamada ger- çekten, Mecliste nisabı sağlıyamıya- cak kadar eksik olduklarını gördü- (Gazetelerden) YURTTA OLUP BİTENLER ler. Bu Grup toplantısı, AP'lilerin kendi kendilerini hırpalamalarına da sahne oldu. Konuşanlar, çoğun- luğu sağlıyamayan, usül hatalarına düşen yöneticileri itham edince, gü- rültü çıktı, Demirel, kuvvetlenmek için girdiği politikanın sarpa sardı- gım ve tersine işlemeye başladığım melül mahzun seyreyledi. Tarihi oturum "5 Mart 1966" mutlaka Türk Parla mento Tarihine geçecek bir gün- dür. O günün sabahı gazeteciler ta- kip edecekleri en önemli olayın, sa- at 10'da Başbakan tarafından yapı- lacak basın toplantın olacağını zan- nediyorlardı. Nitekim, öyle de ol- du! Başbakan bu basın tabiat da, bir buhranın söz konusu olma- seçime gitmek içi büyütülmemesi söyledi, Mecliste Muhalefetin obs- trüksiyon yapmasının meşru sayıla- cağını, buna karşılık İktidarın da Seçim Kanunundan vazgeçmiyerek, bunu çıkarmak için çabalarına de- vam edeceğini ifade etti. Bu arada, bir gece önce arkadaşlarının Meclis kürsüsünü zabtetmelerini ve me- murları hırpalamalarını memnuni yetle seyreden adam kendisi dö- 12 Mart 1966 YAZISIZ