12 Mart 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

12 Mart 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

© AKI < Cilt XXXV Sayı: 612 12 Mart 1966 HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER Süleyman Demirel basın toplantısında, konuşuyor "Pı lü 7 ” Millet Başkentten sahneler Bundan altı yıl önce Ankarada bir Mart, Nisan ve Mayıs ayını yaşa- mış olanlar; bundan dört yıl önce Başkentte bir Şubat ayını geçirmiş bulunanlar; bundan üç yıl önceki bir "Ankara Mayısı'"nı hatırlayanlar bu hafta dekor bakımından kendile- rini hiç yadırgamadıkları bir çevre- de gördüler. Tıpkı 27 Mayısın, tıpkı 22 Şubatın ve tıpkı 21 Mayısın are- fesinde olduğu gibi Başkentin bü- tün sokaklarında, salonlarında, pas- tahanelerinde ve bilhassa lüks Mec- -isin mermer koridorlarında söylen- tilersöylentileri takip ediyor, her gün ortaya bir lâf atılıyor, yemin- 4 lerle süslenen "bir hareket" haber- leri kulaktan Kulağa yayılıyor ve herkes "bir şey" bekliyordu. Hem endişeli, hem fodul bir ikti- dar bu dekora fili (malzeme ver mekte de gecikmedi. Bilinmez ne den, bir takım polis kuvvetleri, ha- zır halde, belirli meydanların kıyı ve köşelerinde yer aldılar, onlar da "bir şey" beklemeye başladılar. Hü- kümete, bu sefer de, Kızılayda Hü kümet aleyhtarı gösterilerin tertip- lendiği haber verilmişti ve meselâ Empire State Building'e bir bomba konulduğu o telefonla (o bildirilince New York polisi ne hale gelirse De- mirel de o hale gelmiş ve güvenlik tedbirleri emri vermişti. Çok birlik- te izinlerin kaldırıldığı ve ünifor- malı bazı başların gecelerini düşü- nüp konuşmakla biliniyordu. İktidarda veya muhalefette, A.P. nin Genel Başkanlığında mutedil, akıllı, basiretli, kısaca "aklı başın- da" bir kimse bulunsun diye çok kuwet ve çok çevre tarafından des- teklenmiş olan Süleyman Demirelin beş ay içinde yarattığı Ankara, şim- di budur. Bu Ankaranın manzara sı, Morrison firmasının eski temsil- cisinin bilhassa iki büyük desteği- nin, Türkiyede liberal bir huzur iste yen amerikan yetkilileriyle bizim iş adamlarımızın hiç mi hiç hoşuna git- memektedir. Bir takım kriptoların iddiasının aksine, bilhassa Amerika, Demirelin huzursuzluk yaratmakta değil, yaratmamakta teşvikçisidir ve bir suni darbe tertiplettirilecek- geçirdikleri ise 12 Mart 1966