17 Eylül 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

17 Eylül 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

SOSYAL HAYAT Moda Yeni kanunlar Moda dünyasını yöneten Paris, ni- hayet, sonbahar - kiş koleksi- yonlarını resimleriyle birlikte basti- na açıkladı. Bu moda, geçen yılın modasına oldukça yakın olmakla beraber, meselâ “Dior'da uzayab © teklerle, gelecek yılın omodasındâ yapılacak değişikliklerin. de bir ne vi öncülüğünü | yapmaktadır. Yeni moda, on *yeni kini kabul edil miştir: 1 — Küçük baş modasına uygun olarak elbiseleri ve çeşitli kıyafetle- pkalar, kğ ve keharsız tepeler bi -— Yakalar ısıtıcı ve zengi gi subay yakası, dönük yaka özel, likle çok revaçtadır. 3 — Kimono ve reglân şeklinde uzun kollar, elbiselerin başlıca özel liğini yapmakta 4 — Tayyör öökerli, kısa oldük- ları takdirde vücuda oturmuştur. Uzun ceketler daha rahat biçilmiş. tir. 5 — Çift düğme modası, klâsik üğmeler veya madeni düğmelerle dr etme — Kem ek elbiselerden Kiki olmakla beraber, etekler- de geniş tokalarla çok kullanilmak- tadır. i kose, kaşmir, dantel şek- linde Ge) çora » özellikle kı- sa elbiseleri tamamlayan aksesuar- lardır. 8— İşlemeler dans elbiselerini zenginleştirmektedir. 9 — “Dubl fas dra” tipinde, düz ve tek renkli kumaşlar çok aran maktadır, Tweed bir hayli azalmış- ür ve fantezi olarak yalnızca kare. ler görülmektedir. 10 — Renkler canlı, göz alıcıdır. Çok çekici bir kırmızının . yanında, gri ve siyah da yeniden sahnede iyi bir yer işgal etmektedir. ' Eteklerde ihtilâl Geride bıraktığımız hafta içinde Londrada, ellerinde bayraklar ve dövizler tutan birçok gençkiz, Chris- tan Dior'un Londradaki: mağazası. ez etekler giyinmişlerdi.. . Protestonun sebebi ise, bu yıl Dior'un, Paristeki meşhur koleksiyon < defilesinde &- tekleri yerden 45 santime kadar u- zatmış olmasıydı. Bu ünlü modaevi ile, özellikle gençler arasında “Çok tutunan Üngaro arasında 20 santim- lik bir fark-mevcuttu. Çünkü Un. garo, etekleri yerden 65 santin ola- rak ilân etmiş, Cardin ve Ricci ise bu iki boy ortasında 60 ve 55 san- tim arasında karar kılmışlardı. Dior'un öncülüğü . yalnız mini gtekli gönçkizları o değil, mini etek olmasa.da, kısa eteğe alışan bütün gözleri- gerçekten bir nevi hayal kı- rıklığına tmıştı. Ama bu bile, gelecek yil eteklerin, en aşağı 10 santim uzayacağının açık bir misa- li idi. Moda ' tarihini izleyenler, İkinci Dünya Savaşmı müteakip, etekleri birdenbire uzatan 'parisli terzinin Christian Dior olduğunu kolaylıkla hatırladılar ve veni yapacakları kı vafetler için biraz ihtiyatlı davran- maya karar - O-sırada etek- lerin birdenbire uzaması yalnızca değil, ayn Zamanda Fransanın iktisadi na o. bağlı idi. Fransa için büyük bir viz kaynağı olan moda, böylece, b kere «daha ele alınıyordu. Ayrıca moda ile meşgul olanlar, bir defile de şok yaratan herhangi bir hattın gelecek yılın hattı olduğunu çok iyi bilmektedirler. Önümüzdeki yâz mevsiminde ve ondan sonraki son: bahar defilesinde eteklerin uzaydcu- ğına artık herkes muhakkak gözüv: le bakmaktadır. 1966-67 hattı li 7966-67 hattı, genel olarak belden “kesiksiz 've etek ' uçlarına 'doğru Elbiseler,: mantolar bu hatta cok sâdıktır. Bu hattın yanın- da bol mantolar ve hafifçe-büzgülü, belden kesik elbiseler de vardır. E- teğe doğru evaze olarak açılan, vü- cuda yakın rob mantolar çoktur ve sonbaharda daha da çok görülecek- tir. Bunlar boydan boya fermuar- larla açılıp - kapanmaktadır. Uzun ceketli tayyörler gene mevcut ol makla beraber, bu mevsim, belin hemen altında. biten, vücuda çok yakın, atik tetik tayyörler özellikle gözdedir. Mantolarda, tayyörlerde ve; elbiselerde . reglân kol, kimono kol yeniden. ortaya çıkmıştır; Özel. likle gençlere hitabeden Saint Lau- rent. .babriyeli modası yerine bu mevsim, gençlerde asker modası or- taya atılmıştır. Bu moda, elbiselerin beden kısmını ve ceplerini, çivi de. diğimiz kumaş üzerine basma 'düğ- melerle süsleyen bir modadır. Bu tip elbiseler, genel olarak, verden ŞAFAK Manifatura - Meiruşai Mağazası Mehmetve Turgut Güdüllüoğlu Zarif, kışlık mefruşat Zengin, yeni çeşitleri İle her cins ve kalitede Pamuklu, İpekli Kümaşlar, Perdelik ve Döşemelik mevcuttur. ilemi si ii Yenişehir, Atatürk Bulvarı 88/A — Ankara (—(—( Telefon: 127750 Parisin bu tanınmış! iy ; ni piirkiği rüler, Gençkızlar min (AKIS: 316) İ 24 17 Eylül 1966 eme