17 Eylül 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

17 Eylül 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

> Teşkilât Partizan Bakanm işleri" Beden Terbiyesi Teşkilâtı için için kaynamaktadır. Spora politika sokulmamasını isteyen spor teşki- lâtı, uzun süren mücadelesinde ba- şarıya ulaşamamış ve mücadeleyi bugün için kaybetmiştir. Politikayı sporun içinden temizlemek herhal de bundan sonraki vıllarda cok güç olacaktır. i Teşkilâr politikaya, AP iktidara geldiği günlerde o bulaştırılmıştır. Koalisvon hükümetleri zamanında, sporun politikadan uzak tutulması. “na titizlikle dikkat edilmiştir. Fu- kat Demirel Hükümetinin spor iş- lerini yürütmekle görevli Devlet Bakanı Kâmil Ocak, daha bakanlık koltuğuna oturduğu. günden itiba ren, sporu politikanın içine itmeğe başlamıştır. Devlet Bakanı Ocak, Teşkilâttan gelen değişiklik: tekliflerine “kulağı nı tikavamadığı o için, ilk temizlik alt kademelerden başlamıştır. Me selâ, bazı bölge müdürlerinin görev- lerinden alınması istenmiştir. Bu vüzden, ilk olarak Denizli Bölge Müdüründen işe başlanmış, - sonra Ankara ele alınmıştır. Ankara için mücadele çok uzun sürmüş, fakat sonunda başarıya ulaşılmıştır. Ba- kan, Kabine arkadaşı Faruk Sükan ile başbaşa verip, biraz da arkada- şından gelen bu ısrarlı teklifi, An- kara Valisi yaya ile de anlaşarak olgunlaştırmış sonuca vardırmış- tır. İstanbul Bölge Müdürünün de görevinden alınması, yerine İktida- ra çok yakın Ererin getirilmesi için Valiye yapılan baskı, basının tepki- si ile karşılaşınca şimdilik durmuş > görünmektedir. Fakat mücade- e hiç şüphesiz devam edecektir. Se Balıkesir, İçel, Amasya ve daha bazı bölge müdürlerinin bu: lunduğu da gizlenmemektedir. Bölge müdürlerinden sonra Si- Müdür ve Ta; f görevlerinden alınmasına gelmiş ve könu, hızla geliştirilmiştir. Genel Müdürün görevinden alınması için elle tutulur bir sebep beklendiği sı- rada, Ankaragücü tri. İDE e O R mesi, Devlet Bakanının vüzünü gül dürmüştür Suçlu aramıyor Gerçekten de, Ankaragücü stadının çöküşü, Bakan Kâmil Ocağın işi- ni kolaylaştırmıştı. Sorumluluğun Genel Müdür Gücüyenerin sırtına sarılmasında tereddüt o gösterilme- di. İşte, teşkilâtın başı sayılan Genel Müdür görevini ihmal etmiş- ti. Federasyon ve Bölge, tribünlerin onarıldıktan sönra teknik eleman- lar tarafından incelenmesini istedi- ği halde, Genel Müdürlük bu talebi verine getirmemiş, tribünler de çö- küvermişti. O halde suclu, Genel Müdür Gücüvenerdi. Bakan, bir geceyarısına doğru, otelinde, milletvekili seçimlerinde AP İstanbul adayı olan'Ulvi Yenal ile görüştükten sonra, Gücüveneri görevinden affettiğini, yerine de Yenal atadığını açıklayıverdi. Şimdi Gücüyener, “Hayır, ölü maz!” diye dayatmakta, Bakan ise, bunun normal bir nöbet değiştirme olduğunu o söylemektedir. Aslında, bu işin.sonu nereye varacak dize düşünmeve. değmez. Hiç şüphesiz, İktidarın dediği olacaktır. Gücüve- ner de SAğ mücadeleyi kavbe- decekti Bu arada, Teşkilâtta bir başka faalivet daha göze çarpmaktadır. Bu, Bayrampaşada yaptırılması" ha- val edilen 100 bin kişilik stad hikâ- vesidir. Devlet Bakanı Ocak, bunu her yerde gerine gerine söylemek- ten enikonu zevk almaktadır. Fakat, bunun altında bambaşka hikâyele- rin bulunduğu da kulaktan kulağa dolaşmaktadır. Meselâ, Bayrampa- şa stadının yapılacağı sahanın is- ümlâki için partili bazı Kişile- rin Bekana baskı yaptıkları, bu istimlâkin gerçekleştirilmesinin par tileri için büyük favda sağlıyaca- gından bahsettikleri osöylenmekte- dir. İstimlâk edilecek sahamn be- delinin 8,5 milyon lira olduğu dik- kate alınacak olursa, şu anda ge- reksiz bir lüks tesis için bu büyük paranın niçin sokağa atılmak isten- diği anlaşılır. Stadın kendisinin 100 milyon lira civarında oluşu ise, ne- den lüks sıfatının kullanıldığını a- çıklıyacaktır. Ayrıca, 8,5 milyon li- ralık bir istimlâkin, aracıların cebi- ne gireceği söylenen komisyonlarını da unutmamak. gerekir. İşte, Beden Terbiyesi Teşkilâtı bugün politikanın “içine bu derete itilmiştir ve içten içe kaynamakta- dir. İşin sonu nereye varacaktır, bu- nu kestirmek güçtür. Spor teşkilâ. fı, uçuruma döğru hızla kavdırıl. maktadır. Tel Kral Deterjan Çamaşır ve Bulaşıkla EMSALSIZDIR N Keresteciler Sitesi Karpüzlu Sokâk No: 6 115743 116734 (AKİS: 317) 17 Eylül1986