1 Şubat 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 17

1 Şubat 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 17

tirmem gereken şeyleri not alıyorum. Ben sürekli olarak yeni fikirlerin ve uyarıcıların peşinden koşmaktayım. Öyle ki, kimi zaman sokakları arşın- lıyor, insanları ve nesneleri gözlem- liyor ve kendi kendime şunu soruyo- rum: Bunu videoscape ile göz önüne serebilir miyim?”” Bilgisayarlar Allen'in günlük yaşa- mının büyük bir bölümüne egemen olmuş durumda. Buysa onun özel ya- şamında birtakım sorunlar da orta- ya çıkarıyor. “Lockheed'in akşam vardiyasında çalıştığımdan yaşamı- mın akışı hafta arasında çok karma- şık oluyor. Yani saat 16'da işe gidi- yor ve geceyarısı dönüyorum işten. Daha-sonra da çoğu kez sabahları dörde kadar programlama yapıyo- rum, Kız arkadaşımla birlikte yaşa- dığımdan çok zor bir durum bu. Ney- se ki kız arkadaşım benim hobimi paylaşıyor. Örneğin videoscape'te en son değişiklikleri test ediyor, video- larımdan pek çoğunun kurgusunu ya- pıyor ve seslendiriyor. Müthiş bir bu- luş yeteneğine sahip bir insan aynı za- manda. Sözgelimi benim en yeni film-önkılavuzuma ilişkin fikir ondan çıktı. Burada kırmızı renkte bir Lo- tus'un büyük bir hızla yol aldığı gö- rülüyor. Araba birden kendi ekseni çevresinde savrulup doğrudan kame- ranın üstüne gelmeye başlıyor. O za- man plakada şu kelimeler okunuyor: Bir Allen Hastings Filmi. Kız arkadaşım ve ben ne yazık ki ancak hafta sonlarında birbirimiz için gerçekten zaman ayırabilmekteyiz. O zaman bol bol geziyor, otomobille kırlara çıkıyoruz ya da evde rahatı- mıza bakıyoruz.”* Allen yeterince zamanı olduğunda başka bir hobiyle daha uğraşıyor: & silindirli, hızlı otomobilleri seviyor o. Özel yaşamında kullandığı araba Al- manya'dan getirtilmiş bir Porsche 928. Allen şöyle diyor: “Bir Ameri- kan versiyonu değil, gerçekten oriji- nal bir Porsche idi istediğim. Ama ABD'de bunu elde etmek mümkün değil. Bu durumda onu doğrudan Al- manya'dan getirtebilmem çok dolam- baçlı yollardan oldu. Bu otomobili ABD'ye sokmak hiç de kolay değil- di. Ama otomobil nihayet evimin önüne geldiğinde gerçekten mutlu ol- muştum. Ancak, daha otomobilin içine adımımı atar atmaz sorunlar da başlamış oldu. Tüm donatım meka- nizması tabii ki Almanca yazılmıştı. Oysa ne ben ne de dostlarımdan her- hangi birisi tek kelime Almanca bili- yorduk. Hangi düğmenin ne anlama geldiği hakkında hiçbir bilgim yoktu. Yazıları çözebilmek ve talimatnameyi anlayabilmek için bir sözlük satın al- mak zorunda kaldım.”' Allen'in hızlı otomobillere ilişkin tutkusu onun videoscape ile yaptığı videolara da damgasını vurmuş du- rumda. Yukarda sözü edilen film-ön- kılavuzu buna örnek gösterilebilir. Kırmızı renkli Lotus Esprite en ünlü videoscape objesi ve data olarak ori- jinal disketlerde bulunuyor. Tabii ya- tık spor araba da pek çok demo-re- simlerinde görülebiliyor. Ama Allen'in Lotus'ta karar kıl- ması bir rastlantı sonucu olmamış. Allen bunu şöyle dile getiriyor: “As- lında kendi Porsche'mi almayı tercih ederdim. Ama öteki bütün spor ara- balar gibi Porsche'nin de camları dış- bükeydir. Bu denli ince yuvarlaklık- ları videoscape ilk versiyonda henüz işleyemiyordu. Bu durumda Lotus'- ta karar kıldım, çünkü onun camları düzdü. İşin bütün sırrı burada yatı- yor. Ama 2.D versiyonu yuvarlaklık- lara da egemen olabiliyor. Belki bir gün kendi Porsche'mi obje olarak koyarım videoscape'e.”” Allen'in bir diğer hobisi de müzik. Videoları için kendi ses şeritlerini yaz- mayı çok arzu ediyor: “Bu sadece zevk vermekle kalmıyor, müzik par- çalarının telif hakkından doğan so- runları da ortadan kaldırmış oluyor. Ben bugüne kadar başka sanatçıların şarkılarından aldığım kısa parçaları kullanmakta devam ediyorum. Mü- ziği plaklardan aldığımda belli bir uzunluktan itibaren bunun için ese- rin müellifine para ödemek zorunda- yım. Oysa kendi müziğim filmdeki sahnelere daha uygun düşebilirdi. Ne yazık ki, uzun ses bantları oluşturma- ya ve kaydetmeye zamanım olmu- yor.” Bu sözleriyle allen herhangi bir şey için zamanı olmadığını ilk kez dile getirmiş oluyor. Ama Allen'in kendisi zaman yok- luğuna ilişkin sözler duymak istemi- yor. “Her şeyi aynı anda yapmak zo- runda değil insan, öyle değil mi?” di- ye soruyor. O henüz 2.D versiyonu üzerinde çalıştığı halde 3.D videosca- pe'i için pek çok fikir üretiyor. Bu versiyon tabii ki kusursuz olmalı ve tam zamanında ortaya çıkmalı diye düşünüyor. Ancak o zaman Allen'in başka projeler için zamanı olacak. “Daha yapılacak bir yığın iş var. Bazı program bölümlerini C dilinden çe- viriciye (Assembler) geçirerek yeni- den yazdım. Videscape'i daha hızlı yapabilmek için başka bazı bölümleri de değiştirmiş olacağım. Bir diğer ta- sarı da videoscape'i MC 68020'li bir turbo-kartına uyarlamak. Böylelikle animasyonları gerçek zamanda prog- ramlamak mümkün olabilecek. Ve eğer başka bir bilgisayara geçecek olursam Mac Il üzerinde programla- ma yapmak isterdim. Ama henüz uzak bir ihtimal bu.” Allen Hastings'in sahip olduğu türden bir Porsche 928 saatte azami 260 km hız ya- pıyor. ABD'nde ise otoyollarda saatte ancak 88 km hıza izin veriliyor. Acaba Allen kimi zaman bu limiti aşıyor mudur? 17