1 Şubat 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 7

1 Şubat 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 7

lu tutabilirsiniz? Bu süre sınırlı olup maksimum 2 sadattir. Daha sonra dinlenmek zorundasınız. Tekrar edi- yorum, dinlenmek zorundasınız. Biz 2 saatlik programı bilgisayar hafı- zasında boş 1 karakter kalmaya- cak şekilde değerlendirdik. Bu ka- dar hafıza her şeye yetiyor. Şimdi Commodore-d4 setinin ve PC'nin fi- yatına bakınız. 2 PC fiyatına 30 abonelik bir Commodore-64 bilgi- sayarından oluşan sınıf sistemi ku- ruyorsunuz. Ve sonuçta 30 öğren- ci aynı anda 30 farklı klavyeyi kul- lanabiliyor. Bilgisayar bilgisayardır. Bugün Türkiye'de kaç kişi bilgisa- yarını 96 100 kapasite ile kullana- biliyor? Atıl kapasite ne olacaktır? Kullanılamayan atıl kapasite milli servet İsrafıdır. Biz Commodore-d4 ile 94 100 kapasite kullanımını ger- çekleştirdik. Ayrıca Commodore- ö4'ün grafik ve ses özellikleri son derece üstün, bu da ayrı bir avan- taj. Bugün piyasada 70.000'i aşkın Commodore-d4 var. Hepsi de oyun oynuyor. Biz bunu eğitime kanali- ze edebilirsek milli bir görevimizi yerine getireceğiz. Programlarımız iyi ve düşünebildiğinizden daha güzel, Ayrıca Commodore-d4 Hardware olarak taş gibi makine, Klima sistemi istemiyor, kesintisiz güç kaynağı İstemiyor, tozsuz or- tam istemiyor, her ortamda çalışı- yor. Bakım konusunda bütün Türki- ye sathına yayılmış Teleteknik ba- kım servisleri var, Bilgisayarda bir arıza olunca rafa kaldırmıyorsunuz. Bu kadar sebep yetmez mi? Dergi: — Programlarınızın fiyatı nedir? Yaşar Ünal — Biz Milli Eğitime gö- nül vermişiz, 26 yıldır Türk Milli Eğiti- mine karınca kararınca hizmet et- meye çalışıyoruz. Bu konuda belli bir mesafe katettik. Türkiye gelişen bir ülke, beyin gücü ve zekâ açı- sından dünyada ilkler arasında. Yeter ki sistemi anlama fırsatımız ol- sun. Türk aydınının yapamayacacı- ği yok. Yeter ki destek görsün. İşte biz bunu sağladık. Bize göre olay sonucu harikadır, mucizedir. Bu iş- ten maddi kazanç beklemiyoruz. Mal oluş fiyatına satıyoruz. Her ka:- set eğitim programı bir oyun kase- ti fiyatıncı 10.000 lira ve KDV'si de içinde, Bu bir sosyal hizmettir. Prog- ramlarımızın Looader bölümü kilit- lenmiştir. Ancak program komutları açık lisanla verilmiştir. Eğer öğren- cinin merakı varsa en karışık şekil ve rutinlerin nasıl gerçekleştirildiğini rahatlıkla takip edebilirler. Merak- li olanlar bizim sarfettiğimiz emeği sarfetmeden ve maddi külfeti kar- şılamadan bu işi kolaylıkla yapa- bilir. Bizim açımızdan önemli olan Türk Milli Eğitimine hizmettir. Kaldı ki toplu eğitim müesseselerine, eği- tim firmamız tarafından ücretsiz olarak yapılmaktadır. Herkesin kendi özel programını hazırlama- sına özellikle yardımcı oluyoruz. Dergi: — Türkçe eğitim program- larının yanında İngilizce eğitim programlarınız var mı? Yaşar Ünal — Biz Türkçe eğitim- programlarını ortaya koymakla za- ten en zor olanı başardık. İngilizce programların yazılması sön derece basit, bizim programlarımızın bir olt rutini, çok çok kolay. Biz bu prog- ramların kullanılmasını ve hazırlan- masını kullanıcılara ücretsiz olarak yapacağız. Diyoruz ki Türkiye'de bi- lim ve teknoloji belli bir seviyeye gelmiştir ve bu seviye dünya stan- dartları üstündedir. Özellikle bizim programlarımızda bu husus sağ- lanmıştır. Dergi: — Bu konuda hükümetten, beklentileriniz var mı? — Yaşar Ünal — Daha önce de belirttiğimiz gibi biz Milli Eğitimin gönüllü neferleriyiz. Bu konuda Milli Eğitim Bakanlığı'na bildiğimiz her şeyi iletmeye ve yardımcı olmaya hazırız. Bu konuda işbirliğinin sağ- lanması ve bizleri yönlendirmesi birçok sorunu halledecektir. Sonuç olarak büyük emek ve ti- tizlikle hazırladığımız bu program- ların Türk Milli Eğitim camicısına ve kullanıcılara faydalı ve hayırlı ol- masını diliyoruz. Bilgisayar oyun oy- namak İçin pahalı bir oyuncaktır. Bunun eğitime yönlendirilmesi en büyük temennimizdir.