1 Şubat 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 46

1 Şubat 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 46
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

yarın verdiği yanıtları gösteren baş- ka bir pencere bulunuyor. Komut verirken genellikle önce ilgili ikon'a, sonra da grafik ekranındaki nesne- ye mouse İle klik yapıyorsunuz. Bu- rada ikon sanki çevresi boyunca dö- nüyor ve eğer bir eşyayı arıyorsanız bu eşya grafik penceresinde kaybo- larak iİnventory penceresine geçi- yor. Grafiklerin kalitesi oldukça yük- sek. Diğer Psyanosis oyunlarında olduğu gibi bu oyunun da etkileyici resimlerden oluşan güzel bir jene- riği var. Oyunun içindeki ustaca Çi- zilmiş resimlerde ışığa varana kadar herşeye dikkat edilmiş. Bu resimler, araştırma yaparken büyük bir pen- cere halinde, zaman içinde yolculuk yaparak başka bir mekana geldiği- nizde ise ekran boyutlarında göste- riliyorlar. Jenerikteki müziğin ve bir- kaç ses efektinin dışında çok repe- titif bir melodiden başka bir şey duy- muyorsunuz ve bu da sizi kısa za- manda monitörün sesini kısmaya zorluyor. Buraya kadar oyun iyi gibi görün- se de aslında durum öyle değil. Ön- celikle grafik penceresinin hassas- lığının çok düşük olması öoyunun oy- nanabilirliğini çok etkiliyor. Şöyle ki, örneğin bir kitabı incelemek istiyor- sunuz diyelim. Normal olarak, üze- rinde büyüteç şekli olan ikonu seçip kitabın üzerine klik yapmanız gere- kir. Ancak çoğu kez bilgisayar kita- bın üzerine klik yaptığınızı anlayamı- yor. Bunu bilgisayara anlatabilmek için biraz daha sağa ya da sola (ek- ranın neresinde anlayacağı hiç bel- li olmuyor) klik yapmanız gerekiyor. Örneğin ben sözünü ettiğim kitabı inceleyebilmek için odadaki bir şö- minenin kenarına klik yapmak zo- runda kaldım. İşin kötü tarafı, her seferinde önceden, inceleme ikonu- nu kliklemeniz gerekmesi. Böylece en basit bir komutu bile bilgisayara anlatmak eziyet haline dönüşüyor. Oysa Mindscape'in oyunlarında bu durum nedense çok nadir meydana geliyor. Oyunun zayıf olduğu ikinci nokta yazı olarak verilen yanıtlar. Oyunda komutları yazı yerine ikonlarla ver- diğimizi söylemiştim. Bu komutlara verilen yanıtlar çoğu kez saçma ün- lemlerden oluşan kısa cümleler ha- linde. Bazen tamamen anlamsız ya- nıtlar bile alabiliyorsunuz. Sizi oyu- na bağlayan en önemli özelliklerden biri olan bu yanıtlara bence daha fazla önem verilmeliydi. Özellikle gi- demediğiniz bir yön için komut ver- diğinizde bilgisayar sürekli “ilginç değil” diyerek yanıtlıyor ve üstelik yazı ekranı bu yanıttan sonra bir sü- re kayboluyor. Tabii böylelikle içiniz- de herhangi bir yere gitmek için pek istek kalmıyor. Bence oyunun güzel grafikleri ve ikonları göz boyamadan başka bir şey değil. Kaldı ki, biz adventure meraklılarını tatmin etmek pek ko- lay olmadığından, güzel grafik ya- pan fakat adventure konusunda de- neyimsiz ünlü Psygnosis buna özel- likle dikkat etmeliydi. Oyunun Değerlendirmesi Psygnpsis 512K GRAFİK :9 ZORLUK :5 ATMOSFER — :5 OYNANABİLİRLİK: 2 GENEL :5 ADVENTURE İPUCLARI Bu ay ipuçları bölümümüz olduk- ça zengin. Adventure meraklısı ar- kadaşların değerli katkılarıyla (ara- larında tam çözüm gönderenler bi- le var!) gittikçe daha da zenginleşen bu köşemizde bundan sonra daha fazla ipucu bulacaksınız. Bu arada sorularınızı ve ipuçlarınızı bana gön- dererek hem diğer arkadaşlara yar- dım edebilir hem de takıldığınız nok- taların yanıtlarını yine bu sayfalarda bulabilirsiniz. Adresimiz: COMMODORE DERGİSİ MACERA PEŞİNDE SİLAHHANE CAD. 59/3 80200 TEŞVİKİYE-İSTANBUL Şimdi de ipuçları...

Bu sayıdan diğer sayfalar: