1 Şubat 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 35

1 Şubat 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 35

lazer silahiı da R-TYPE'takine çok benziyor. Normalde seri halde güçsüz atışlar yapabi- lirsiniz, ama ateş tuşunu basılı tutarak bir tek güçlü atış yap- manız mümkün, Biriken lazer enerjisini ekranın altında izle- yebilirsiniz. Tek atış, önüne ge- len her şeyi yok eder. Ama bu sırada geminiz birkaç saniye süre İle savunmasız kalır. Bazı uzay gemileri normal lazeriniz- le yok olmadan birkaç kere vurulmayı gerektirdikleri için, tek atış şeklinde lazeri kullan- mak daha akıllıca olur. Böyle- ce Uzay gemisi, geminize yak- laşmadan yok edilmiş olur. Oyun başladığında bir ast- reold kuşağında bulunuyoruz. Gemimizi bu kuşaktan geçir- mek zorundayız. Astreold ku- şağından sonra uzay gemile- F ri ortaya çıkıyor. Bunları kesin- likle yok edin. Eğer size doku- nurlarsa yok olursunuz. Bazen uzay gemileri arkalarında renkli bir cisim bırakırlar. Bunu alarak geminize farklı özellik- ler kazandırabilirsiniz: yansı- yan lazerler, izleyici füzeler, la- zer topları, zeki bombalar, kal- kan, hızlandırıcı ve koruyucu silindir. Koruyucu silindir,- geminin B u oyunun son derece İl- * ginç bir özelliği var: Sesini- zi kullanarak ateş edebilirsiniz, Program ne dediğinizi değil, ses çıkarıp çıkarmadığınızı kontrol ediyor. Yani FİRE veya ATEŞ demenin arasında hiçbir fark yok. Ateş etmek için tek yapmanız gereken şey ses çı- karmak. Ancak sesle kuman- da edebilmek için ikinci joys- tick portuna takılan özel bir alet gerekiyor. Eğer bu alete sahip değilseniz, kontrolü alış- - tiğınız yöntemle, yani joystick ile sağlayabilirsiniz. Echelon üç boyutlu bir uçuş simülasyonu., Aslında bu oyun- da üç farklı oyun var. İlk ola- rak C104 tipi uzay aracını kül- lanabileceğiniz bir uçuş simü- lasyonu, Bu oyunda İSİS geze- ön tarafına yerleşir ve .dokun- duğu herşeyi yok eder. Boşluk tuşuna basarak silindirin ge- miden ayrılıp gelen gemilere veya gardiyanlara saldırma- sını sağlayabilirsiniz. İleriki kademelerde çok bü- yük bir bilgisayarın içine giri- yorsunuz. Eftrafta çipler uçuş- maya başlıyor. Dilerseniz, oyunu aynı anda iki kişi İle oynayabilirsiniz. Biri- niz gemiyi, diğeri koruyucu si- lindiri kontrol eder. Oyunun değerlendirmesi: Rainbow Arits / Kaset-Disket GRAFİK : 8 SES :7 ZORLUK: 9 DEĞER : 7 GENEL : 8 geninde uçup, İstediğiniz ye- re inebilirsiniz. Hareket alanı- nız 840 kilometrekare büyüklü- ğünde bir yer. Bu yer 3â tane 140 kilometre uzunluğunda bölüme ayrılıyor. Her bölüme AREA (bölge) adı veriliyor. Bu- nu 6*6'lık bir matris olarak dü- şünebilirsiniz. Her bölüm 14* 14'lük 196 sektörden oluşuyor. İkinci oyunda, altı farklı dü- zeyden birine sahip düşman kuvvetleri ile savaşabilirsiniz veya beş ayrı çalışma bölge- sinde zamanacı karşı yarışabi- lirsiniz. Üçüncü oyunda araştırma yapmanız gerekiyor. Geze- gende ne var? Gerekli olan ipuçları nerede? Uzay korsan- ları nerede saklanıyorlar? Korsan üssü, bulunduğunuz yerlerde bir yerde, Onlar hak- kında ipuçlarını gezegen yü- zeyindeki çeşitli nesnelerden elde edebilirsiniz. Bu nesnele- rin üstünde uçarak geminize alıp onları analiz edebilirsiniz. Bunlar içinde yazı olabilir. Fa- kat bulacağınız yazılar kor- sanlar tarafından şifrelenmiş- tir. Bunları anlamak için deşif- re etmeniz gerekiyor. Şifre çözme sorununa ek 35