1 Şubat 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

1 Şubat 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

ok edilmesi gereken kötü bir imparator var. Ama ona ulaşabilmek için sekiz ka- demeyi tamamlamanız gere- kiyor. Her kademenin sonun- da yok etmeniz gereken bir gardiyan var. SGardiyanı yok edebilirseniz, bir sonraki ka- demeye geçebilirsiniz. Görevimiz sırasında R-9? tipi bir uzay aracı kullanıyoruz. Kullanabileceğimiz çeşitli si- lahlar var, İlk başta araçta sa- dece bir lazer var. Ancak oyun ilerledikçe gemiye yeni silahlar eklemek mümkün. R-9'un lazeri seri olarak dü- şük güçte lazer atışı yapma yeteneğine sahip. Ancak ateş tuşunu basılı tutarak lazer işi- nının birikmesini sağlayabilir- siniz. Ekranın altında, birikerr lazer enerjisi izlenebilir. Ateş tuşunu bıraktığınızda bir tek, ama son derece güçlü lazer ışını hedefe giderken önüne çıkan herşeyi yok eder. Silahı- nızı bu tür kullanmanın bir de- zavantajı var: afeş tuşunu bi- râktıktan sonra lazer ışını yok olana kadar başka afış yapa- mazsınız, yani geminiz savun- yan bombalar, düşmana kit- lenen füzeler ve gemiyi koru- yan kalkan. Ancak kalkana pek güvenmeyin, çünkü asıl işe yarayacaığı zaman sizi terk edeblilir. Yeni silahlarınız: zaman bombası, cikıllı bomba (ekran- da siz hariç her şeyi yok eder), izleyici füze, Oyunun değerlendirmesi: Hewson / Kaset-Disket GRAFİK : 9 GENEL : 8 masız kalır. İlk kademede mekanik sa- vunma sistemi ile mücadele edeceksiniz. Karşınıza çıka- cak uzay araçları fazla bir so- run teşkil etmez. Ancak kısa bir süre sonra aşağıda yürüyen kuvvetler belirecektir. Bunları yok edebilmek için seri halde atış yapıp İsabet ettirmek zo- rundasınız. Kısa bir süre sonra gri renkli gemilerle karşılaşa- caksınız. Bu gemiler yok edil- diklerinde arkalarinda bir ka- lıntı bırakırlar. Eğer üstünden uçarak bunu alırsanız, gemini- ze yeni özellikler ekleyebilirsi- niz. İlk ve belki de en önemli parça, küre şeklinde bir cisim- dir. Bu küreyi geminin arkası- na veya önüne takabilirsiniz. Bir başka alternatif de küreyi serbest bırakmaktır. Bu durum- da size saldıran düşman ge- milerini vurur. Eğer gemiye yerleştirirseniz sizi düşman dte- şinden korur ve çarptığı her şeyi yok eder, Güçlü gemileri derhal yok edemese de, bun- lar da birkaç saniye içinde yok olurlar. Eğer geminin ken- disine başka bir gemi, lazer ateşi çarparsa veya gemi ye- re çarparsa bu son derece faydalı aleti kaybedersiniz. Alabileceğiniz diğer silah- 41