1 Şubat 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 43

1 Şubat 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 43

SD merika Birleşik Devletleri başkanı ve birçok önem- li Avrupa ülkesinin başkanları veya başbakanları çok önem- li bir görüşme İçin Avusturya'- daki konferansa gittiler. bu konferans o kadar gizliyodi ki, katılanlar yola çıkmadan bir saat evvel haber aldılar. Bu gizliliğe rağmen, birisinin bu buluşmadan daha evvel haberi olmuş olmalı ki, baş- kan ve diğerleri kaçırıldı. Ka- çıranın amacı, dünyanın siya- si dengesini bozarak üçüncü dünya savaşını çıkarmak. Bizim görevimiz, kaçırma iş- lemini kimin gerçekleştirdiğini ve rehinelerin nerede futuldu- gğunu öğrenmek. Başkan yardımcısı tarafın- dan, kaçırma olayı ve terörist- leri aramak için özel olarak görevlendirildik. Elimizdeki ka- yıtları izleyerek elde edeceği- miz bilgiler ışığında görevimi- zi başarmaya çalışacağız. Kaçıranlar kabul edilmesi imkansız İsteklerde bulundu- lar. Teröristlerden gelen ses bandından anlaşıldığına gö- re, kaçırılanların hepsi farklı yerlerde, birbirlerinden ayrı olarak tutuluyorlar. Ve hiç bi- ! hULi ENDE I B1 5 rinin bir. diğerinden haberi yok. Görevimizde başarılı olabil- memiz için tüm bilgisayar dos- yalarına ve veri bankalarına girme yetkisi verildi. Tüm oyun boyunca bir bilgisayar aracı- lığı ile rehineleri kurtarmaya çolışacağız. Erişebileceğimiz sekiz doşya tipini görmek için işe FİLES ko- mutunu yazcırak başlıyoruz: SUBJECTS Oyunda karşılaşabileceği- niz kişilerin listesini verir. Bu ki- şilerden dilediğinizin dosyası- nı görebilirsiniz. Her kişinin dos- yasında resmi ve biyografisi bulunmaktadır. DOCUMENTS - Resmi kâğıtları görebilirsiniz. CONFIİDENTİAL Burada iki dosya bulabilirsi- niz. Her iki dosya da-giriş ko- du soracaktır. Araştırmalarınız sırcıssında şimdiye kadar bu kodları bulamadıysanız, de- neme yanılma yöntemi iİle kodları bulmaya çalışabilirsi- nız. PHOTOGRAPHIC Bütün ekranı kaplayan bir resim ekrana gelir. Ekranın al- tında resimle ilgili bir yazı bu- labilirsiniz. Joystick vardımı ile bu resmi yer yer büyüterek de- taylı bir şekilde inceleyebilirsi- niz. Çoğu resimde bu yöntem- le çok işe yarar bilgiler elde etmeniz mümkün. CASE HLES komutuyla gelen me- nüden kendiniz için kullanabi- leceğiniz not alma kısmına geçebilirsiniz. Kendinize ait notlar almadan evvel prog-