1 Şubat 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 45

1 Şubat 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 45

Son zamanlarda adventure dün- yasında bazı gözle görülür değişik- likler oluyor. Eskiden C64 için her ay pek çok adventure çıkmasına karşın, şimdi bu sayı oldukça azal- mış durumda. Bunun en büyük ne- denlerinden birisi bütün dünyada yaygınlaşan 16 bit'lik bilgisayarların adventure oyunlarını tekellerine al- maları. Artık adventure'ların çoğu (bu aslında bir noktaya kadar diğer öyunlar için de geçerli) önce AMIGA gibi bilgisayarlarda piyasaya sürül- dükten sonra 8 bit'lik makineler için yazılıyorlar. Hatta bir kısmının C64 için asla programlanmadığı bir ger- çek. Programlansalar bile 16 bit'lik bilgisayarların üstün özelliklerini (en başta WIİMP ve grafik) taklit etmek zorunda kaldıklarından ve bunu tam olarak yapamayacaklarından ötürü sonuçlar çoğunlukla orjinalleri kadar parlak olamıyorlar. En basitinden bugün bir Magnetic Scrolls oyunu- nun AMIGA ve C64 versiyonları ara- sında yükleme bakımından korkunç bir hız farkı var. Şüphesiz, bu oyu- nu ayrı makinelerde oynayan iki ki- şinin alacağı zevk farklı oluyor. C64 sahiplerinin tek şansları öncelikle kendi makinelerinde çıkacak orjinal adventure'lara kalıyor. Fakat orjina- lite artık 8 bit'lik makinalarda pek az rastladığımız bir özellik. Bu arada 16 bit'liklerde çıkan bütün oyunların sü- per adventure'lar olduklarını da söy- leyemem. Neden, diyecek olursa- nız, İşte size yeni bir AMIGA adven- ture oyununun tanıtımı... N B g HM ; z Fıl& frx“ Barbarian ve Obliterator gibi ün- lü AMIGA oyunlarından tanıdığımız Psyognosis firması, bu kez bir adven- ture ile karşımızda. Chrono-guest adındaki bu adventure, üç disketten oluşan uzun bir oyun ve yine AMI- GA'da çıkan her oyunda olduğu gi- bi, bazı yeni ve değişik özellikler ta- şıyor. Oyunun özelliklerine geçmeden önce konusundan bahsedelim. Oyun 1920'lerde geçiyor. Kayıp ba- banızdan aldığınız bir mektup üze- rine eviniz olan Loire şatosuna dö- nüyorsunuz. Tanınmış bir bilimada- mı olan babanız bir zaman makine- si yapıp geçmişe yolculuklar yapma- yı başarmıştır. Ancak onun hain uşağı Richard, bu gizli makineyi keşfedip yolculuk için gerekli prog- ramları çalarak, zaman içinde kayıp- lara karışır. Mektupta babanız, ha- yatının tehlikede olduğunu yazmış, ama mektup size ulaştığında uşağı tarafından öldürülmüştür bile. Göre- viniz Richard'ı hangi zaman dilimi- ne gittiyse bularak geri getirmek ve adalet önüne çıkarmaktır. Tabii her- şeyden önce, bu şatonun gizli bir odasında saklı olan zaman makine- sini bularak Richard'ın peşine düş- meniz gerekmektedir... Oyun, geçen ay çözümünü yayın- ladığım Uninvited türünden Mind- scape adventure'larına benziyor. İkonlarla verdiğiniz komutlara bilgi- sayar yazı olarak yanıt veriyor. Ko- mutları verirken ikonların yanı sıra grafik ekranını da kullanıyorsunuz. Ancak bu oyunda ikonlar ekranın sağ sütunu boyunca Deluxe Paint'- tekilere benzer seçenekler halinde sıralanmışlar ve sayıları daha fazla. İkonların tam altında yön seçenek- leri yeralıyor ve yukarı ve aşağı da- hil olmak üzere toplam on ayrı yö- ne gidebiliyorsunuz. Hemen solda inventory penceresi, yani taşıdığınız eşyaları yine ikonlar halinde göste- ren bir pencere var. Burada taşıya- bileceğiniz eşyaların sayısı 11 ile sı- nırlı. Ekranın en altında ise bilgisa- 45