1 Şubat 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 71

1 Şubat 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 71

ise firmaların çeşitli iç ve dış yazışma- ları, fizibilite ve yıllık raporları vb. dokümanların yine diskette getirilme- si/gönderilmesi yeterli olacak. İsteğe bağlı olarak bu dokümanların sayfa düzenlemesi, grafik ve çizim eklen- mesi gibi hizmetler de verilebilecek. Bunların lazer printer ya da ofset çı- kışlarının alınması ve istenen sayıda çoğaltılarak ciltlenmesi de yapılabi- lecek. Lazer yazıcıların AMIGA ile sağladığı bir diğer olanak da rerik ay- rımı yapılabilmesi. Grafik uygulamalar alanında yine AMIGA'nın grafik programları ile hazırlanmış ürünlerinin renkli prin- ter çıkışları alınabileceği gibi, video kamera, easyl tablet, scanner gibi yardımcı araçlar, isteyenlerin hizme- tine sunulacak. BOT Sorumlusu Mahmure Birses Teşvikiye'deki merkezde uzun sü- reden beri Teleteknik'in bir başka fa- aliyeti daha sürdürülmekte. Elinizde- ki dergi BUM'da hazırlanıyor. Der- ginin önümüzdeki sayılarında MÜY uygulamalarından örnekler de sunul- maya başlanacak. Geçen sayımızda Teleteknik A.Ş.'yi tanıtırken, Bilgisayar Uygu- lama Merkezi'ne pek yer vermemiş- tik. Bu sayımızda merkezimizi biraz daha yakından tanıtmak istiyoruz. Öncelikle dergi kadromuzu tanıya- lım. Merkezin yöneticiliğini aynı za- manda derginin yayın yönetmenliği- ni de sürdüren A. Ziya Bayman ya- pıyor. İÜ SBF mezunu olan Bayman, yayıncılık alanında daha önce edin- miş olduğu tecrübenin de katkısıyla, MÜY Sorumlusu Mehmet Sarıyar ağırlıklı olarak Masa Üstü Yayıncı- lık konusuyla ilgileniyor. Derginin Yayın Koordinatörlüğü- nü yapan Turhan Tandoğmuş, AÜ SBF mezunu. Geçtiğimiz ay kısa dö- nem askerlik görevinden dönen arka- daşımız, dergi ile daha ağırlıklı ola- rak ilgilenecek ve yayın yönetmeni yardımcılığı görevini üstlenecek. Ta- bii Masa Üstü Yayıncılık uygulama- larıyla da ilgilenecek. Arkadaşımızın yoğun olarak ilgilendiği bir diğer ko- nu da bilgisayar grafiği. Turhan'a bundan sonraki dergi ça- lışmalarında en büyük yardımı, Ma- cera Peşinde yazarımız Can Öztürk yapacak. Boğaziçi Üniversitesi'nde okumakta olan Can, bu sayıdan iti- baren Yayın Koordinatörlüğü göre- vini devralacak. Can'ın yepyeni ve | 71