1 Eylül 1933 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 14

1 Eylül 1933 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 14

bizim bu husustaki fikir ve iman malzememizi yazılarımı?ın içinde bugü- ne kadar bulabildikleri gibi bundan sonra du tukip edeceklerdir. Türk nasyonaliminin veya milli kurtuluş bareketlerinin beynelmilel fikir Ve hareket sistemlori arasındaki nslivetini, özlülüğünü ve ayrılığını dalma seçmek ve dalma yaymağa ve müduafna etmeğfe çalışmak Kadronun kutsi bir heyececunla benimsediği ve gene ayni kutsi heyecanlu dnima haykıra- sağı bir yüksek davadır. Bütün neşriyatımısa ve bizzat bu son yazılarımızdaki tahlil ve müukayese- lerimize rağmen bize hugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da; — Kadro PFaşist, — Kadro Komünist, Veyu, Kudro Nihilişt... ve saire diyenler bittabi gene bulunacaktır. Bunlar her devirde ve her cemiyette yaşaması maalesef muküadder olan bir takım tembel, basit ve sathli düşünceli adamlardır. Kunlar bir hare- keli duyun veva bir hareketi anlamak, yuhut, yaşatmak kabiliyetinde ulunlar değil, sadece bir takna paraziller, sahtekârlar ve lâf kahramanla - ddır. Fakat Kadronun hitabı bunları. değil ancak inkılâp heyecanmuı ru- hunda asli bir ahlük gibi duyan ve inkılâp dayasına ruhunu, fikrini ve enerjisini kayitsiz ve şarlsız blr armağan gibi veren idealist vatanperrer- leredir. Riz inanıvoruz ki onun hu hitakı hiçbir zaman havada ve aksl sadasız kalmıyacak ve bu nkılâbı yapanların idealist ruhlara akan inkdâp aşkı ve enerjisi bülün genç nesli saracak, ruhlan ruha, nesilden nesle, devçam edip gidecektir. KOŞEYLME LA TI ——— “İktisatta milli varlığı müdafaa etmek ve iktisatta geri bırakıldığımız mesafeleri kapatmak mecburiyeti, iktisa- di devletçiliğimizin izahıdır. ,, — İsmel puşu Hazrelerinin izmir »utkundar — BAAT I G BAAT DD PE GÜNY A L SADD CAY AAAi l4