1 Ağustos 1934 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 15

1 Ağustos 1934 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 15

ve yapmağa hazırlanan bir belediye sebze, meyva, balık ticareti de yapabilir ve yapmalıdır. İdareci belediye, yerini işçi belediyeye terkediyor. Tenzilâtlı tarifelerin tAraca? mallarımızın rekabet kabiliyetini artlıracağı da şüphesizdir. Yalnız burada da müstahsilin ya hiç, ya kâfi derece faydalanmamasından korkulur. Halbuki müstahsi- lin malı için eline daha fazla para geçmesini temin etmek her ba- kımdan bir zaruret halini almıştır. Bir taraftan Deylete karşı vergi borcunu öâdeme kabiliyetinin, diğer taraftan da pazarda alıcı vasfının artması bakımından müstahsilin kazançlı satışlar yapması şarttır. Sanayileşen Türkiye, alım kabiliyeti yüksek bir müstehlik yı- gınına muhtaçtır. Üzüm müstahsiline karşı kartelleşen tacir, nasıl ki; bu sene mü- saşt cihan fiatlarıma rağmen iç fiatları düşürdiyse, tenzilâtlı tari- fenin nimetlerini de yalnız kendisine hasretmek isteyecektir. Bu tehlikenin de önlüne geçmeliyiz. Müstahsili mecburi istihsrl ve satış kooperatifleri içinde teşki- lâtlandırmak yıllar geçtikçe önüne geçilmez bir zaruret halini alıyor. Devlet Demiryollarımız üzerinde insan münakalâtının artması da bir taraftan milletin alım kabiliyetinin yükselmesine sıkı sıkı- ya bağlı bulunmalttadır. Fakat insan nakliyesi bu kadar ucuzlayınca, memleket içinde sayyahat heyesinin artacağı şüphesizdir. Yalnız bu heyesi hare- kete getirmek, daima uyanık tutmak gerektir. Bu maksatla memleket içinde genisş bir #urizm propagandası ya- pacak ve Devlet Demiryollarımıza bağlı bir seyyahat bürosurnun teşkili çok temenni olunur.