8 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

8 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

Yirmi sene daha Sinoma yıldızlığı yapacak kadar tazeliğini mubafaza eden Doroti Jordan Kreceeesenemu earasenasA e nene, Bir Yıldızın Çok Yerinde Bir Nasihati Holivutta, eski — veya yeni, yüzlerce yıldız. arasında birkaçı vardır. ki bunlar en ön safta bulunur. — Bunlardan — birisi de maruf yıldız. Doroti Jordandır. Orada sinema hayati çok garip- tir. Bazı yıldızlar birden parlayıp birden sönerler. Isimleri bütün gazetelerde, duvar — ilânlarında ve sinema kapılarında — büyük harflarla ilân edilen bu çeşit yıl- dızların ömrü çok kısa sürer. İki veya üç filim çevirdikten Sonra göçüp giderler. Bunun sebebi basittir. Amerika sinema kum- panyaları, iktısadi buhran yüzün- den eskisi gibi fazla masraf yapamıyorlar. Ucuz — Ücretlerle tuttukları güzel kızlara bir filim çevirtip yeni — keşefedilmiş bir yıldız. gibi ilân ediyorlar. Halk bu yeni yıldızın ne çeşit şey ol duğünüu merak ederek — sinema salonlarına akın ediyor. Fakat daha ilk filmini seyredince, bu yeni yıldızın güzelliğinden başka hiçbir şeye sahip olmadığını gö- rünce bir daha onun filmine gitmiyor. İşte bu ilk hücumda kopardığını kâr sayan sinema kumpanyası da o yıldıza başka filim — çevirtmiyerek — tahtından indiriyor ve yerine yeni bir güzeli çıkarıyor. Bir de hem güzel ve hem de sanatkâr yıldızlar var ki bunlar yalnız artislikteki meziyetleri ve yüksek maharetleri sayesinde se- nelerce karşılarında seyirci - bul- maktadırlar. Demek oluyor ki bir yıldızın. meşhur. olmasi ve sön- memesi için en birinci şart, onun san'atkâr olmasıdır. İşte Doroti- jordan, Marlen Ditrih, Greta Garbo, Norma Şerer böyledir. Doroti jordav — bir ginema mecmuasında yazdığı bir maka- lede yeni yıldızlara hücum ede- rek diyerki: “ — Bu zavallı yıldızlar gü- zellikleri sayesinde bizim san'at- kârlığımıza rekabet — edeceklerini zanvediyorlar. Halbuki sinemada güzelliğin züppelikten farkı yok- tur. Nasılki bir filim için züppe- lik para etmezse, sadece güzel- ea Kaytti e .",'g:,y' Karlisi y Aşk nağmeleri filminde Karl Brissona arkadaşlık etmiş olan Kaytti Karlisl çok güzel seslidir ve söylediği şarkılar herkesi mest eder. Bu güzel yıldız musiki der- sİni İ.ıviçrıdo almış, Fransa, İtalya ve İngilterede tahsilini tamamla- mıştır. Kendisine ne bildiği soru- lunca, musikiden başka hiçbir şey bilmediğini söyler. * Miryam Hopkins çoktan- beri açıkta idi. Fakat geçende M. G. M. kumpanyasile uzun müddetli bir mukavele imzala- mıştır. Bu mukavele mucibince dört filim çev'racektir. * Öeçende Hollvuttan Lon- draya g. maruf yıldızlardan Jorj Arlis orada Gomon Britiş Kumpanyası hesabına “Velling- ton,, İsminde bir filim çevirip tekrar Amerikaya dönmüştür. lik te bir işe yaramaz. Asıl mese- le, arlist olmaktır.,, Boksa çahŞI"f Karl Brisson — vaktile hayll şöhreti olan bir boksördü. Esasen sinema yıldızı olması bu boksör- lüğü sayesindedir. Bununla bera- ber yıldız. olduğu için boksu da bırakmış — değildir.. Her sabah *yirmi dakika boks talimi yaparak formunu — kaybetmemeye — çalış- maktadır. Bu makaleyi yazan Amerika gazetesi ken — ğinden şu mütale- ayı ileri sürüy «Doroti jordan,, bu sözlerin- de haklıdır. Yıldızlıkta sönmemek, yani uzun Ömürlü olmak İçin en mühim şart, sanatkârlık merziyet ve maharetlerine sahip olmaktır.,, Soldan Anna Sten, Cin Harlov ve yepyeni Bir Yıldız İhtiva Eden Amerika'da Holivut'taki Para- munt — stüdyolarında “ Korku ,, ishmli yeni bir filim çevrilmekte- dir. Maruf rejisörlerden - Ralf Murfay tarafından idare edilen bu filmde Pol Kavanay, Gertrüd Mihael, Montagü Lov gibl tanınmış sinema artistleri mühim roller almışlardır. * Korku ,, filmi, bugüne kadar çevrilen filimler arasında esra- rengiz ve tüyler Ürpertecek sah- neleri İhtiva etmek itibarile ön safta geldiği ve muhtelif yenilik- lerle bezenmiş olduğu - bildiril- mektedir. Yeni yıldızlardan Con Loç'un da rol aldığı bu filim için Gari Kuperin Babası Çakır — gözlü erkek yıldız Gari Kuperin babası Çerles Kuper vakitile Amerikanın Mow tana şehrinde hâkimlik yapımışlır. ya Gelen Yeni Haberler “Korku,, İsminde Esrarengiz Sahneleri Bir Film Çevriliyor | olan bugünkü dö Mil ise sinema Meçhur Kovboy Yıldızlar: Tom Miks ve Vilyam Hart | arasına katışmış bulunan güzel figüran olmak Üzere birçok genç erkek ve kızlar istihdam edilmek- tedir. 34 Holivud'un meşhur. komik yıldızlarından Babi patates haş- laması salatasını çok sever, Fakat geçenlerde bu sevgi onu hasta- latmış, yatağa düşürmlştür. Mayo- nezli patates salatasını sabah- leyin kahvaltı olarak yiyen Babi fena bir barsak sancısına uğra- mış, on beş gün yatakta yat- mıştır. X4 Meşhur - rejisörlerden Se- sil dö Mil'in büyük babası altın sarraflığı yapardı. Kaliforniya'ya bundan yüz sene evvel gelmişti ki ozaman GÜ yaşında idi. Çok zengin bir adamdı. Fakat giriş- tiği bir para işinde bahtı kara çıktı ve bütün servetini, ka, betti, Öldı'ığll zaman çocuklarına beş para bile kalmamıştı. Fakat bu aile çok çalışkan olduğu için çocuğu da zengin oldu ve torunu rejisörlüğü sayesinde Âmerikanın en maruf milyonerlerindendir. * Bugün meşhur yıldızlar yıldız Kaytti Karlisi, bundan beş sene evvel Riyo Rita operetinde küçük ve ehemmiyetsiz bir rol sahibi Idi. Fakat kendisine verilen bu küçük rolde gösterdiği mu- vaffakiyet onu bugünkü şöbret şahikasına çıkardı. Bir terzinin oğlu olan bu genç yıldız önümüz- deki sene Üç filimde baş rolü temsil etmek üzere bir mukavele Imzalamıştır. Köpek Meraklısı Yeni — yıldızlardan Polin Lord köpeğe merak sardırmıştır. Onun köşkünde zengin bir köpek kolleksiyonu vardır. Geçen gün inden bir köpek getirmiş, arka- aşlarını ve samim! dostlarını köş- küne çağırarak bu yeni köpeğe merasimle Gabuşiyen İsmini koy- muştur.