27 Kasım 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

27 Kasım 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

YURTTA OLUP BİTENLER gesi verilmiş ve Öztrakın son olaylar la ilgili olarak yapacağı açıklamaların, Çumralıyı büsbütün zayii (düşüreceği hesaplanmıştır" u raliyeyi yayanlara göre iç- işleri Bakanlığı her olayı AP kong- relerinde yapılan her konuşmayı tek tek Adalet Bakanlığına aksettirmiş, fakat Adalet Bakanlığı gerekli odina- mizmi gösterememiştir. Bildiriden sonra üzerinde durulan bir diğer husus da, Öztrakın, (o Genel Sekreterlik mücadelesinde arasının a- çıldığı ileri sürülen oOBaşbakan Yar- dımcısı Kemal Satır tarafından har- canmak istendiğidir. Bu yorumcular, Giritlioglu ile Satırın birbirlerine pek yakın olduğunu ileri sürmekte ve "Fa- hir Giritlioğlu, bu önergeyi (o Satırın isteği üzerine verdi" demektedirler. Ancak Giritlioğlunu. değil (o sadece yakından tanıyanlar, Millet (o Meclisi müzakerelerini birkaç defa izlemiş olanlar bile, Edirnenin bu, nevi şah- sına münhasır milletvekilinin oolma- dık çıkışlarını gayet iyi bilmektedirler. Giritlioğlu, oy kullanışından Meclis lo kantasında yemek seçişine kadar her konuda hiçbir tesir altında kalmayan, aşırı objektif ve, tabir caizse, âdeta ay da yaşıyan bir CHP lidir. Üstelik, Ba kanlar arasında bir değişiklik yapma- nın tek yolu da Gensoru veya Genel görüşme değildir. Yolculuk görünüyor Nitekim, bundan bir süre önce Baş- bakan İsmet İnönü ile Başkan Vekilleri - Zihni Betil, Mehmet Hazer, Kemali Beyazıt ve Fethi Çe- likbaş -, isim vermemekle beraber, Grupun bazı Bakanlardan memnun ol- madığını söylemişlerdir. Bu Bakan- ların isimleri ise İnönüye, Yardımcısı Kemal Satır tarafından duyurulmuş- tur. Şimdiki halde Grupun şimşekleri, daha çok Ticaret, Ulaştırma ve İmâr ye İskân Bakanlıklarının çatıları ü- zerinde çakmaktadır. o Ayrıca Son si- yasi gelişmelerden sonra Adalet Ba- kanı Sedat Çumralı da bir hayli" yıp- ranmış bulunmaktadır. o Giritlioğlu- nun önergesi Millet Meclisinde kabul edildiği takdirde. Çumralının koltu- ğunda daha uzun süre oturabilmesi herhalde pek kolay olmıyacaktır. Ulaştırma Bakanının durumuna da nasıl bir hal çaresi bulunacağı be nüz meçhuldür. Zira, partili Bakan- lar için belirli denetim yolları bulun masına rağmen, bağımsızlar için he- nüz teamül haline gelmiş bir düşür- me sistemi mevcut değildir; 14 Gidecek olan Bakanların yanısıra ortaya bazı Bakan adaylarının isim- leri atılmaktadır. Şimdilik bunlardan kuvvetli bir aday, CHP Senato Grup Başkan Vekili Mehmet Hazerdir. Söy lentilere göre, Devlet Bakanı Nüvit Yetkin Adalet Bakam olacak ve on- dan boşalan yere de Hazer oturtula- caktır. Ancak bu değişikliklerin ne o za- man ve hangi statü içinde yapılacağı henüz kesinlikle belli (oOdeğildir. £ Za- man konusunda CHP Grupunda ha- kim kanaat, vaktin henüz erken ol- duğu ve bazı gelişmelerin beklenmesi gerektiğidir. Statü meselesi ise bağım sızların Hükümet içinde sahip olduk- ları sandalye sayısı ile ilgilidir. e Bu- nun adedinin ne olacağı konusunda henüz bir fikir yokta. (AKİS — 1333) AKİS, 27 KASIM 194