27 Kasım 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

27 Kasım 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

sinin Ss O 5S Y AL vd © e Eğitim Müzikli masal Kornoların sesi birden yükseldi, bü- tün salonu doldurdu ve sonra sus- tu. Sahnedeki adam gözlerini elindeki kâğıttan kaldırmıştı, üzgün görünüyor- du. Dinleyicilerine doğru hafifçe e- ğildi: "— Ve kurt, ördeği yuttu" dedi. Küçük dinleyicilerin yüzleri geril- mişti. Kimisinin gözleri kocaman ko- caman açılmış, kimisininki sıkı sıkı yumulmuştu. Hepsi âdeta nefessiz kal mışlardı. En ön sırada oturan yeşil elbiseli küçük bir kızın, yumruklarını acıyla sıktığı görüldü. Halbuki yarım- daki çok sakin görünüyor ve daha çok müzikle tempo tutuyordu. Flüt sesini duyar duymaz: "— Kuş, kuş geliyor!" diye mırıl- dandı. Ama huzur verici flütü, hain kediyi temsil eden ürkütücü klarinet izliye- cekti Olay, geride bıraktığımız hafta i- çinde, Devlet Konser Salonunda geçti. Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası, Devlet Tiyatrosu ile işbirliği yaparak, memleketimizde ilik defa, çocuklar için bir masal konseri odüzenlemişti. Konser tekrar edilecek ve Ankaradaki bütün ilkokul öğrencilerine gösterile- cekti Devlet Konser Salonu o gün ola- ganüstü bir gün yaşadı. Sadece çocuk- lardan müteşekkil bir dinleyici kitle- ne büyük bir anlayış içinde mü- zik dinliyebileceğine şahit olundu. Bunda, hiç şüphesiz, çocuklarla kü- çülmesini bilen sanatçı (Cüneyt Gök- çelin rolü büyüktü Gökçer, müzikli masalı çocuklara o kadar candan an- latıyordu ki, onu izlememek veya müzi- gin rehavetine kapılıp tılanları âdeta bir tablo gibi çiziyordu. Masalın her kişisi bir ayrı çalgı ile temsil edilmişti. Çocuklar kısa zaman- da sesleri ayırdedip, masalı yalnız mü Zikle izleyebilecek duruma geliyorlar- dı Çocuk ve masal Müzikli Masal programının amacı, Küçükleri çok sesli müziğe alıştır- maktır. Gerçi ilgililer bunu, çocuklara müzik eğitimi overmek için düzenle- mişlerdir ama. bunun genel eğitimde- ki rolü de inkâr edilemez. Çocukların ve gençlerin çeşitli kötü akımlara, ko- tü etkilere mâruz bulundukları çağı- 24 mızda eğitimciler, panzehir olarak, iyi yayınlar ve müzik eğ durmakta, boş zamanı iyi bir şekilde değerlendirmenin o çarelerini aramak- tadırlar. İşte "müzikli masal" denilen müzik denemeleri de böylece meyda- na gelmiştir. Çağdaş rus bestecisi Ser- ge Prokofief, bu çeşidin en güzel ör- neklerinden birini "Peter ve Kurt" ad- lı müzikli masal ile vermiştir. Geçen hafta Çarşamba günü Devlet Konser Salonunda toplanan ilkokullu öğren- cilerin merakla izledikleri masal, Pe- terin Kurtla mücadelesini o anlatıyor- du. Çocuklar akıllı, minimini Kuşla cesur küçük Peter'in koca Kurdu na- sıl âciz duruma düşürdüklerim uslu uslu izlediler. HAY AT yerele sağlamaktadırlar. Bunların so- nucunda öğrencilere burs sağlanmak- ta, köye yardım ekipleri gönderilmek, te, okuma odaları, kitaplıklar açılmak- tadır. Dernekler bunun için âdeta re- kabet halindedirler. Yeni mevsime girerken, Ankarada- ki hemen bütün dernekler balo hazır- lıklarına başladılar. Bu yıl en çabuk hareket eden demek, Türk - Ameri- kan Kadınları Kültür Derneği oldu. Bu derneğe mensup çalışkan türk ve amerikalı kadınlar, hemen her gün toplanarak, 5 Aralıkta Ankara Palas- ta verilecek balonun hazırlıklarını yapmaktadırlar. Dernek, Türk - Ame- Devlet Konser Salonunda çocuklar için konser Çoçukların dünyasından sesler Hikmet Şimşekin yönettiği Orkest- ra çocukları tam kırk dakika hayal âleminde yaşattı. Çocuklar âdeta, mü- zik dersinin bu kadar sevimli olduğu- nu ilk defa görüyorlardı. Eğitimcilere (oObir iş düşmektedir. Uygulama dersleriyle yurt bilgisi, ta- rih, coğrafya ve fizik, kimya gibi ders- leri de, teknik imkânlardan yararla- narak, sevimli hale getirmek!.. Dernekler Balo hazırlıkları . Derneklerin bir müşterek dertleri var dır: Para toplamak! Kapı kapı do- laşarak, hayır işleri için para toplama usülü artık çoktan tarihe karışmıştır Bütün dernekler paralarını alınterle- riyle; çalışarak ve halka en güzel eğ- lenceyi ,en değişik toplantıyı düzenle- rikan Balosunun yılın en güzel balosu olmasını istemektedir. Moda Parlak elbiseler Yılbaşı, balolar ve gece toplantıları mevsimi çok yaklaşmış bulunuyor. Her kadının, gardrobunda, bu ihtiyaç- ları karşılıyacak bir kıyafeti olmalı- dır. Bu kıyafet, ihtiyaca göre, ağır bit p yörü olabilir. Bunların ortak nitelik- leri, gece için oluşlarıdır. . Gidilecek yerler, kadının yaşı ve ekonomik du- rum tercih sebebini teşkil etmektedir. Kış balolarım seven bir kadın el- bette ki, bu yıl çok moda olan ağır işlemeli, drapeli bir uzun gece elbise- sini derhal ısmarlayabilir. Ama aynı AKİS. 27 KASIM 1964