27 Kasım 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

27 Kasım 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

Tül Geçen hafta mi perada "Faus"un galası vardı. birçok Ankaralı, son yıllarda bu eseri seyretmiş olmakla beraber, misafir te- or tora Fiso ve orkestra şefi Jean Bo- escu'nun iştirakiyle temsil edilen e- lerin bu galasına pek çok kimse tek- --- gelmekten zevk duymuştu. Bilhas- sa baleye hayran kalanlar fuayede u- zun uzun bunu konuştular. akşamı O- Galada hanımlar umumiyetle şık ve güzel elbiseler giymişlerdi. Erkeklerin çoğu ise smokin ve koyu renk elbisele- riyle eski gala âdetlerini yaşatmak is- --- gibiydiler. Meselâ Cüneyt Gökçer ile galaya lâcivert elbie ile gelmişti. Belki bir dahaki sefere spor ayakkabı- larını da değiştirir de, bir galaya ha- kiki defterini vermiş olur! O gece, Opera mensuplarından pek çok kimse, galada hazırdı. Meselâ Bel- kıs Aran, Rıfkı Argun, Özcan Sergen den haberler Başbakanlık Müsteşarı Haldun De- rin ve eşi Fatma Derin, diş tabibi Ve- dat Berkand ve eşi, Aslan Özügür ve eşi, yüksek mimar Turgut Gökberg, eşi ve kızı, İller Bankası Genel Mü- dürü Selâhattin Babüroğlu ve eşi, si- yah plili bir elbise ve simli siyah bir etol almış olan Ayla Alanson. Erol Yallkaya ve eşi, Azmi Erkaslan ve eşi. Dr. Nejad Candan, eşi, kızı ve İngil- tereden gelmiş olan dostları ile Lütfi Ay ve eşi gecenin seyircileri arasın- daydılar. e İran Büyükelçilik ataşemiliteri Abar, haftanın başlarında Salı günü Tür. kiyeden ayrıldı. Şerefine Büyük Elçi- likte bir kokteyl verildi. Geçtiğimiz Cumartesi, Tekel Başmü- dürü Melih Sağtür ile eşi Nilüfer Sağtürün evlenme yıldönümleriydi. Bu nu evlerinde verdikleri büyük bir par- MODA LOKAL Bu yıl Ankarada bir lokal, İstanbulda Klüp Reşadın uzun zamandır sürdürdüğü sükseye benzer bir sükse kazanmış bulunuyor: İntim. Zaman zaman değişik müşteri zümrelerini çeken İntim şimdi İstan- buldaki Klüp Reşadın müşterileri ayarında müşterilerin toplandığı yer ol- muştur. Bunun sebebi iyi ve neşeli bir orkestranın - Ergün Özer Orkestra- sı - lokale canlılık vermesi başarılı bir sanatkarın - Tülay German -, re- pertuvarı küçük de olsa sanat kudretiyle mükemmel bir program teşkil et- mesidir. Bu iki faktör, yemek saatlerinden itibaren İntimi dopdolu bir lokal yapmaktadır ve kalabalık çok zaman sabaha karşı dağılmaktadır. Ankarada bu yıl "İntim Yılı" olacağa benzemektedir. ti ile kutladılar. Toplantıda, bir sü- redir Ankarada misafir olarak bulu- nan Nur Kızılyel, Naili Moran ve eşi Tulya Moran, Milli Eğitim Bakanhğı müşavirlerinden Mr. Hansucker ve Mr. Cox, Füsun Manyas, Sağlık Ba- kanlığı mimarlarından Affan Lugal ve eşi Ninon Lugal, baldızı Hadiye (Fifi) Ergök, İnceerler, Yaltkayalar ve daha bazı dostları varlardı. Geçen hafta Cumartesi gecesi Sürey- ya Pavyonu çok kalabalık ve güzel gecelerinden birindeydi. Birçok müş- teri, sabahın erken saatlerine kadar kaldılar. Bir köşedeki masada, bermü- tad, iranlılar vardı. Bu komşularımız, Süreyya Pavyonunu pek seviyorlar; hemen her gece, Elçilik mensupların- dan birkaçını orada görmek mümkün. O gece de Büyük Elçi Khosro Khosro- vani ile pek zarif ve şuk eşi, Dr. Chi- laty ve İrandan gelen misafirleri var- lardı. Başka bir masada. Dışişlerinden Vecdi Türel. Talât ve Rebap çifti ile, Rasin Buraktan geçen yıl ayrılmış o- lan Semra görünüyorlardı. Bir başka tarafta Vedat Urul ile, yeşil (o kadife bir tayyör ve parlak bir bluzla şık ve güzel bir gecesinde olan eşi Bengü U- rut, haşhaşa oturuyorlardı. Geç saat- rerde Melâhat Tlabar, Güngör Garan, Leylâ Berki ve bir arkadaşları geldi- ler. Esin Avcı ile nişanlısı da o gece Süreyyada romantik saatler geçirdi- ler. - İstanbulun (o neşeleriyie (o meşhur iki çifti, geçen haftanın sonunda Anka- raya geldiler; Adil Şâtıroğlu ile eşi Fa hire Şâtıroğlu ve Melih Baler ile eşi Melek Baler... Dörtlü grup, Ankaraya gelir gelmez, bütün hızlarıyla gezip - tozmağa, eğlenmeğe başladılar. Ade- ta Ankara'da uğramadık yer bırak- mamak istiyorlardı. Pazar günü öğle yemeğini Kazanda yediler. (oGece de Süreyya, İntim ve Yaşarı dolaştılar. Geçen Pazar öğleyin, Başkentin Ka- di. Malik Yolaç ve eşi ise dostları ile beraberdiler. AKİS 27KASIM 1964