27 Kasım 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

27 Kasım 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 545 Cilt: XXXI Yıl e 11 Sahibi Mübin Toker Basyazarı Metin Toker Yazı İşleri Müdürü Y. Yüksel Erdem , Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı: Kurtul Altuğ, Güneri Civaoğlu, Teoman Erel, E- gemen Bostancı (İstanbul) Seyfi Özgenel (İzmir) — Dış Haberler Kısmı: Halük Ülman — Magazin Kısmı: Jale Candan, Tüli Sezgin, Bihin Anter, Hüseyin Korkmazgil Tiyatro: Naciye Fevzi, Lütfi Ay — Sinema: Tarık Kakınç — Musiki: Daniyal Eriç. Resim Ali Parmakerli Fotoğraf Hüseyin Ezer Erdoğan Çiftler Klişe Birlik Klişe Atölyesi Tel : II 70 15 Yazı işleri Rüzgârlı Sokak No 15/1 Tel: 11 89 92 PK 582 İdare Rüzgârlı Sokak No: 15/1 Tel: 10 61 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 ayak (25 nüsha) 20.00 lira I senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlân şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak 1500 lira Akis Basın Ahlak Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgârlı Matbaa Basıldığı yer Hürriyet Matbaası Ankara Basıldtft tarih : 26.11.1964 m HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda- Sevgili AKİS okuyucuları, Bu haftanın olayı gene Sunayın meşhur mektubu ve bu mektup etrafında cereyan eden görüşmeler oldu, Sunayın, Ordumun başındaki en yüksek rüt- beli asker olarak, Orduya yöneltilen sözlü ve yazılı tecavüzleri nazik o bir dille Parlâmentonun başındakilere bildirmesiyle siyasi partilerde bir faa- liyettir başladı. Mektup, anlam itibariyle, Parlâmentonun bazı üyelerini Parlâmentonun başındakilere şikâyet mahiyetini taşımaktadır. Mektubun metni fiilce, kapak kapılar arkasında siyasi parti oyönetici- lerine, sonra da basına açıklandı. Bundan en fazla telâşa kapılan A.P. oldu. Zira şu satırların yazıldığı sırada pek çok A.P. li Parlâmento üyesinin do- kunulmazlıklarının kaldırılmasıyla ilgili tezkereler Meclis Başkanlık Diva- nına gelmiş bulunmaktadır. Dosya münderecatında çoklukla Orduya ve 27 Mayısa saldırı iddiaları yer almaktadır. Siyasi parti liderleri ve yöneticileri bir seri toplantı yaptılar ve sonunda Cumhurbaşkanı Gürselin başkanlığında bir çare aramakta fayda buldular. Çankayada yapılan toplantı sonunda yayınlanan tebliğ, meseleyi gün ışığına kavuşturdu ve basında kopardan yaygaralar hilâfına, partiler, Anayasama ve Ordunun her türlü tecavüzden korunması hususunda birleştiler. Çankaya toplantılarının perde arkası son derece ilginçtir. Bunun için- dir ki AKİS objektifi bu hafta bilhassa o perdenin arkasına yöneltilmiştir. Bir AKİS muhabiri - Güneri Civaoğlu ( toplantıyı ve sonrasını adım adım izleyerek, YURTTA OLUP BİTENLER, kısmımızda yer alan "Demokrasi" başlıklı yazıyı hazırladı. Bu Hasımdaki ikinci eğlenceli yazı. Teoman Erelin hazırladığı "A.P." başlıklı yazıdır. Yazı, bu satırları okuduğunuz sırada başlayacak olan A.P. nin Büyük Kongresine ışık tutacak niteliktedir. o Çok- tanberi Genel Başkanlık savaşı içinde bulunan AP 'nin Büyük Kongreye ne şartlar altında girdiğini anlamak bakımından, bu yasayı okumakta bü- yük fayda vardır. Bu haftaki kapak konumuz Üniversiteye ayrılmıştır. Günlerdir devam eden öğrenci - Profesör anlaşmazlığının temelinde yatan nedir, niçin böyle olmuştur ve bunun çaresi nedir? Yaraya kim parmak basacaktır ve mesele nasıl halledilecektir? Bütün bu suallere cevap arayanlar, ÜNİVERSİTE baş- aklı yazıyı mutlaka okumalıdırlar. AKİS'i bu hafta size dopdolu bir mecmua olarak sunuyoruz. Saygılarımızla İçindekiler Yurtta Olup Bitenler 4 Tülden (Haberler 22 Haftanın o İçinden 5 Sosyal oHayat 24 Üniversite 15 Musiki 27 Bir Görüş 17 Tiyatro 30 Dünyada Olup Bitenler 20 Sinema 32