23 Nisan 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

23 Nisan 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

YURTTA. OLUP BİTENLER AKİS giçle Kabine değişikliği o konusunu görüşmediğini söyledi. Sonra da şunu ekledi: — Kabine ilân edildiği zaman değişiklik yapılmış olur. Değişiklik yapıldığı zaman da ilân edilmiş o- lur. Bu sözler Demirelin, gazetecile- rin, Kabine değişikliği ile ilgili her sorusuna verdiği cevaptır. Bazı De- mirelciler tarafından “veciz söz” olarak vasıflandırılan, aslında an- lam taşımayan bu sözler, iç- Kabi- ne mensubu Bakanlar tarafından da benimsenmiş görünmektedir. Şimdi AP kulisinde söylenenler, Kabinede yapılacak değişikliğin da- ha fazla gecikmeyeceği yolundadır. Hemen herkes bu noktada görüş birliğine varırken, birbirini tutma- yan haberler, Sâadettin Bilgiçin Hükümette görev alıp almayacağı ile ilgilidir. Aslında Kabinede yapı- lâcak değişikliğin ağırlık noktasını bu konu teşkil etmektedir. . Bazı AP'liler, bunlar Bilgiç taraftarları- dir, Cuma günü Demirelle yaptığı görüşmede Bilgiçin Hükümette gö- rev almayı kabul ettiğini, Suudi A- rabistandan dönüşünde Kabinenin âçıklanacağını söylemektedirler. Fa- kat, Bilgiçin Başbakan Yardımcısı olarak mı, yoksa Bakan olarak mı görev alacağı hakkında bir açıkla. mada bulunmamaktadırlar. Meselâ, Bilgiçin yakın arkadaşı Giresun milletvekili Ethem Kılıçoğ- lu, Pazartesi günü Meclis koridor larında, Bilgiçle oDemirelin anlaş- mava vardıklarını, kısa bir sürc i- ünde Hükümetin ilân edileceğini sövledi. “— Peki, varıldı, niçin geciktiriliyor?” suna ise şu cevabı verdi: “.- Hâlledilmeten bir mesele var. Bunu açıklamaya mezun deği- lim.” Bir başka hâber de, kuvvetli ih- timal budur-, Demirelin, Bilgiçin ö- ne sürdüğü Başbakan Yardımcılığı teklifini kabul etmediği yolundadır. Mutedil AP'liler, Demirelin, Bilgiçi sadece bir Bakan olarak Kabineye alabileceğini, rakibinin Başbakan ardımcısı olmasına tahammül. &- demeyeceğini ifade etmektedirler. Bunların bu konudaki yorumu Şu- dur: Demirelin Bilgiçi rca bir Bakan olarak almasındaki 15 > e nazarında güçlü görü, en hemşehrisini mamak. böyle- © bir tehlikeden sıyrılmak ve ra madem ki anlaşmaya soru- kipsiz kalmak içindir. Bilgiç ise bu oyuna kurban gitmemek için da vatmaktadır. Demirel, Bilgiçe Baş- bakan Yardımcılığı verdiği takdir- de, tehlikenin azalmayıp büyüye- ceğini bilmektedir. -Bu yüzdendir ki, teklifleri Hükümette bir ege menlik kurmak amacını güden Bil giç, gene Kabine dışında kalacak- tır. Bu yorumu yapan çevreler, “Bil giç Efsanesi”nin yi asında par- tinin selâmeti bakımından fayda- lar olacağına inandıklarından, Bil giçin Bakan veya Başbakan Yar- dımcısı olarak Kabineye ii istemektedirler. Bildirildiğine göre, mütediller, Başbakanla yaptıkları gizli bir toplantıda, şimşekleri “ize- rine çeken Mehmet Turgutun Kabi- ne dışı bırakılmasını, İçişleri Baka nı Faruk Sükanın da yer değiştir. mesini istemişlerdir. Başbakan; bu istekleri yerine ; getiremeyeceğini, Bilgiçin ise herhangi bir Bakanlığa razı olmadığını söylemiştir. Şimdi beklenen, 'resmi bir ağız dan kabinenin açıklanmasıdır. An. cak, Hükümetin en yetkili üyeleri- nin verdikleri demeçlerin birbiriyle çeliştiği ve gerçekleşmediği gözö- nünde tutulursa, bu açıklamanın kimin tarafından yapılması gerek- tiği bir mesele olarak ortaya çıka- bilirdi. Fakat, liste Cumhurbaşka- umın onayından geçtikten sonra # lân edileceği için bu problem orta- dan kalkmış olacaktır. Bu arada bilinmesi gereken bir husus da, AP'de kaynayan Kazanm kabine değişikliğiyle soğumayacağır dır. i Teson:2Tr6800-27680 Telgraf söreei : (Basın A: 10179) — 119 — 23 Nisan 1966 53