23 Nisan 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

23 Nisan 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

AKİS TÜLİDEN HABERLER desteğini kazanmaktan çok me Gi ayın gericilik, bilgisiz. lik savaşında çok olumlu görüşleri olduğunu söylüyorlar.. Dernek üyve- lerinden bir grup, Çankaya Köşkür- ne gidip Bn. Sunay ile görüşürken Bn. Demirel ve Topaloğlunun eşi de oradaymışlar. Bn. Sunay, Erzurum- da bulundükları sırada kadınların kapalılığından dert yanmış. Bn. De- mirel bu konuşmayı dikkatle dinle- dikten'sonra Bn. Sunavı “Karsta öv- le değil” diye teselli etmek istemiş. Fakat, Karstaki durumun nedenleri anlatılınca, susmuş. Bn. Demirel, ne de olsa, Karsı Isparta kadar iyi bil. mez. Bir borazancıbaşı Politikadan, daha doğrusu millet- vekilliğinden uzaklaştığındanberi keyfi kacan Fethi Doğançay şimdi bir senatör çalımıyla (Ogörünmeğe başladı. Ankaradan adaylığımı vuyormuş, kazanmak için kesesinin ağzını da iyice açmış. AP'liler bile kendisinden “Borazancıbaşı” . dive bahsediyorlar. Sanat ve politika evler Balesinde sahneve konulün iki türk balesi, “Hançerli Hanım” ve “Senfonietta”, sanatseverler ara- sında veni bir tartışmaya yol açtı. Sanat ile politika arasındaki ilişki- ler konuşuldu. İki türk balesinin seyircileri arasında AP'li Bakanlar- dân hiç birinin bulunmaması bazı çevreleri hayli üzmüş. AP'i Bakan ların toplu halde, o akşam perdesi- ni açan özel bir tiyatroya gitmeleri de bazı yorumlara uğramış. “Özel te- şebbüscüler “özel tiyatroya giderler, Devlet Balesine gelmeleri bekler- mez” denilivor. Bunu diyenler gali- a; bir şevi unutuyorlar: AP'li poli- tikacıların zevkleri, eğilimleri bilin- dikten sonra böyle olaylar “üzerin de durmamak gerekir. AP'li Bakân- lar Devlet Balesine, operaya, Uvat- rova gitmiyol lar ama, meselâ Göl. başı güzinosuna pekâlâ gidiyorlar, strip-tease sevretmekten de - çok boşlanıvorlar. Bu bakımdan, onla- ün.sanâat ve politika ilişkilerini bu acıdan değerlendirmek, hattâ, hat- tâ .politikamızdaki alaturkahğa bu açıdan bakmak lâzim. “Hancerli Hanım” ile “Senföni: etta"nın “politika dışında - uyandır. dığı tepkive gelince: Bülent Tarcan da, Nevit Kodallı dü çok alkıslan. “Hançerli Hanım” balesinden sonra sohbet En taze dılar. Devlet Bâalesinin bütün Yyıldız- larını birarada görmek sevirciler i- çin büvük bir'zevk oldu. Zısmet olmaymeaâ.. (Çağlayangil şerefine “ elçiliklerde verilen yemekler Gürselin - has talığı vüzünden ertelenmişti. Gürsel yurda döndükten sonta durum Yi. ne düzeldi, yemekler, kokteyller yeniden başladı. Belçika Elçisi Fe. Box ve eşi de Çağlavangil ve eşi şe- refine “verecekleri vemeğe hazırlan- dılar, fakat bu yemekte bulunmak Çağlavangile kısmet değihmiş.. Bu defa da Irak Başkanı Arif uçak Ku- zasında öldü. Çağlayangil Halük Ku- ra ile birlikte cenâzeve gidince, şe ref misafiri verini Halük Baviilken aldı. Biz bize benzeriz turklerin bin Paristen gelen haberler; nereve giderlerse gilsinler bifleriyle çekişmekten, : hizipçilik- ten geri kalmadıklarına yeni bir ör Yeni kurulan Türk Klü- tatsızlıklar olmuş bildiriler, özürler- Düzelmiş ama, nek veriyor. bünde de bazı Fakat istifalar, le durum düzelmiş, eleştirme Klübe ümit bağlayanlar hayal kı- rıklığına ışlar. im türkler, Hayriye Neyzinin Klüp Y netim Kurulunun dışında bilki. na, Hıfzı Topuzu istifaya zorlayan olaylara akı) erdiremiyorlar. Kjü- bün sana! ve kültür çalışmalarım da vetersiz büluyorlar, Türkiyeden. gi- decek ressam ve müzisyenlerin ha- üw gönül hikâvesinden uzak kalıma- rak seçilmesini istiyorlar. Klüp Baş- kanının her çevreyi memnun etme politikasını beğenmiyorlar. Son s€- ramik sergisi havayı oldukça bü landırmış dü:.. Geceyarısı tiyatrosu İstanbul (Cocuk Sağlığı Demeği, ç Tivat * Sosvetesi için “Geceyarısı hazırıyor. Dr. Olcay Neyzi ve arkadaşları kolları sıvadılar, - Bu yatı Muhsin Ertuğrulun İMinave sinde olacak. Şirin Devrim de Meli sin Ertüğrulun fahri asistam... tanbulun bütün sahneleri birer per- de övun oynayacak, sosvete değişik bir gece geçirecek. Sonbaharda vap- tıkları milletlerarası geceden havli gelir toplavan o dernekçiler, Gecüya- rısı. Tiyatrosunun gişesine de «bii vük ümit bağlıyorlar, Hayırlısı... tosU” İs 73 Nisan 1966