23 Nisan 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

23 Nisan 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

İsmet Paşayla yanyana evlerde oturduğumuzdan tiği sıkı mücadelede böyle dinleniyordu. Zaten çocuklardan, sonra, bir daha onun bayatının bir parçası oldular. koymaya hakkı yoktur ve hiç kimse buna muk- tedir değildir. Kayseriye gideceğim.” Vali Muavini, kendisine emir verenlerin kudreti hakkında yanlış teala koyduğundan bu sefer biraz daha cakal — Gidemeyeceksiniz P aşam. Tren kalk- mayacaktır. An m dönebilirsiniz. Emir aldım” dedi. | İsmet Paşa Vali Muavinine ve Jandarma Komutanına son derece sert bir sesle'tekrar ge “e Aldığınız emir gayrımeşrudur, gayrı- kanamieiğ Uşakta da beni vurmaları için emir vermişlerdi. Ama oradaki idare âmirleri, Ssu- baylar şerefli, haysiyetli kimselerdi, Bu emir- leri dinlemediler.” İnce, sivri burunlu Vali Muavini bu' ağır sözleri hazmetti, sadece: — Emirde katiyet var, Paşam” demekle yetindi. De : Yolun kenarında iki taksiyle bir otobüs 216 akşamları bize geliyor, çocuklarla oynuyor, giriş- ayrılmadı ve çocuklar bekliyordu. Vali Muavini, bunların İsmet Pa- şayla arkadaşlarını Ankaraya geri götürmek için Vilayet tarafından sağlandığını söyledi. İsmet Paşa alaylı bir tavırla: “*- Maşallah! Demek vasıtaları da hazır lamışlar” dedi ve devam etti: “ Kayseriye gidip gidemeyeceğimi şimdi ben sana gösteririm. Hükümetin temsileisi tekrarladı: “mn Gidemeyeceksiniz, Paşam. Sizi bırak- mayacağız.. İsmet Paşayla D.P. İktidarı arasındaki ilk açık kuvvet dehemesi, işte 2 Nisan 1960 günü, “Himmetdede istasyonunda böyle başladı. Gelecek yazı Ordu vaziyetini ilk defa belli ediyor