23 Nisan 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

23 Nisan 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

YURTTA OLUP BİTENLER AKİS 4, raya gelecekti ama, Ge ted seri niçin mam bını bilenler $a- sorunun Cev deçe “polislerdi. Bir "ün önce, Üni. verşite gençlerinin, Ankaraya giri- de Amerika. Dışişleri kari aya er bulmacalar Yık dırım Beyazı 'danında yum PURUM!.. ta atacakları, Kızılayda da “yuh” çekecekleri ihbar edilmişti. Durum Emniyet Müdürüne, Valiye ve İç işleri Bakanı Faruk Sükana bildi- rildi. Sükan, ihbarı alır almaz Emni- vet Müdürüne gerekli talimatı ver- mekte gecikmedi: Her türlü tedbir alinacak, misafir Bakanın protesto edilmesine engel olunacaktı. Polis taktiği Bu yüzdendir ki Salı günü, Dean Rusk'ın geçeceği yollar resmi ve sivil polislerle dolduruldu. Ha- zır Kuvvet arabaları kavşaklara yerleştirildi. Sükan tedbirleri oye- rinde görebilmek için, Dean Rusk” ın Ankaraya gireceği saatlerde, ma- kam otomobiliyle bütün Ankarayı dolaşt Güzergâh şöyle tespit edilmiş- ti: Her zaman olduğu gibi, Atatürk Bulvarından geçilerek, Kavaklıde redeki' Amerikan Büyük Elçiliğine gidilecekti. Uçak, saat 11.29'da Esenboğa Ha vaalanına indi ve Dean Rusk, Dışış- leri Bakanı İhsan Sabri Çağlayan- gil tarafından karşılandı. Karşıla- ter Yardımcısı Genet ral Makbul, Pa zartesi gecesi Ankaraya gelmiş olan Amerika Dışişleri Bakan Yardımcı- sı Raymond Hare, Vali Celâlettin Çoşkun, Protokol Dairesi (Genel Müdürü Halük Kura, Enformas: von' Dairesi Genel Müdürü Oktay İşcen ve -Amerika Büyük Eiçisi Parker Hart ile bazı amerikalılar da bulunuyorlardı. Dean Rusk, şeref salonunda türk kahvesi içerken gazetecilerin çeşit li konulardaki sorularını cevaplan- dırdı. Başbakan ve Dışişleri Ba kanı ile yapacağı görüşmelerde iki li anlaşmalar ve Kibrıs meselesinin de ele alınacağını söyledi. Şeref sa lonunda yarım saat kadar kalındık ian sonra yola çıkıldı. Önde mo: törlü trafik polisleri, Dean Rusk'ın arabasına yol açıyorlardı. Gazeteci- ler ise konvoyun arkasında yer al- mışlardı. Aydınlıkevlere gelindiğinde tw- haf bir olay cereyan etti. Öndeki motörlü trafik polisleri, aldıkları bir emir üzerine, yolu değiştirdiler ve Et Balık Kurumu istikametine döndüler. Dean Rusk'ın otomobili de mecburen aynı yolu izledi. Olup bitenler açıklığa kavuşmuş- tu: Meclisin önünde cereyan “eden olayın duyulması sonucu, yolun de- 23 Nisan 1966