23 Nisan 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

23 Nisan 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

AKİS YURTTA OLUP BİTENLER biçim bir terörün yaratılmak isten- diği, kimlerin tevkif edilecekler lis- tesine kon plân gerçekleşe- mediği için öğrenilememiştir. Sükanın bir eğlenceli icraatı da, 15 Mayıs 1960'da, İstanbul ve Anka- radaki öğrenci yurtları kapatıldığı için ölenin gelmiş olan E- reğlili (o üniversite. öğrencilerinin Konyada bir nümayiş düzenliyecek- lerine dair ihbarıdır. Bu ihbar üze rine Konya sokaklarında olağan- üstü tedbirler alınmış, fakat ne nü- mayiş yapılmıştır. ve ne de Ereğlili üniversiteliler Konyaya gelmişler- dir. Bayımız Ankarada 27 Mayıs -Demirelin tâbiri ile “tan- ka çarpma". vukubulunca, Süka- nın emelleri bir süre için ertelön- miştir. 27 Mavısa tekaddüm eden günlerde Ereğli Kaymakamı olan Orhan Zaim, bu partizan Belediye Reisini, bütün Türkiyedeki benzer- aya gön yapıldığı gibi, sorguya çek» r. Normal ölçüler içinde geçen Sp mesi olayı, daha sonra Süka- nın dilinde allanıp pullanıp, propa- ganda malzemesi haline gelmiş ve adı da “zulüm” olmuştur. 1961 seçimleriyle beklenen fır- sat doğmuş ve Ereğlili tor, AP Konya milletvekili Ankarada boy göstermiştir. Sü- kan Ankaraya geldiğinde önündeki hedefler artik çok daha iridir. Bu şehirde elde edilebilecek mertebe- ler Ereğlide olduğu gibi “mahdut” değildir. Hattâ sonsuza doğru u- zanmaktadır. AP Grupu içinde Sü- kan, ayni hislerle dolu olanlar la irtibat kurmuş ve meşhur “Kırk Dr. Sükan TR'ye demeç veriyor Sahibinin. sesi Kulağa Küpe Çap Meselesi Atatürk heykellerine oteca vüz? Demirel için “Basit zabıta vakası”, İnönünün irtica konusun ki amerikan üs Başbakana bakıyoruz, göre göre ne görelim? Demireli gör- e 'miyor muyuz? ların içine, Kurana cl basarak karışmıştır. Bunlar, başta Sax- dettin Bilgiç olmak üzere, AP'yi ele geçirmeye karar o veren fartatikler grupudur. Sükan ilk kademe olarak Grup Yönetim Kurulunu girmiş ve hemen bir siyah olaya pal tosu diktirmiştir. Bilgiç grupu Par- tiyi VE yerme einen aldığın- da, Doktor Sükan Genel İdare Ku- ruluna kapağı Ba Ni bir süre sonrâ da Genel Başkan Yardımcısı olmuştur. Sükan, iyi bir klikçi ve gayretli bir külisçidir. Sükanın hayatta ce- virdiği en büyük oyun, AP'nin. son Genel' Başkan seçimindeki oyunu olmuştur. Sükân bu Kongreye, De- mirele karşı, evinde kiracı olarak oturduğu ve içtikleri su ayrı gitme. yen, “30 senelik arkadaşım” dive sözünü ettiği Bilgiçi » destekliyerek girmiştir. Nitekim Kongreden bir gün önce bir AKİS'çiye verdiği de- meçte “ben Bilgiçi - destekliyorum” demiştir. Ama Demirel seçilince, Sükân bir an için şaşırmıştır. Yok- sa, beslediği hülyalara elveda mi diyecektir? Ama tereddüt çok ' kisa sürmüş ve derhal Demirelin evine koşarak, kendisine o hararetle teb- riklerini osunraüş ve hizmet teklif etmiştir. Bu andan itibaren Sükan bir “Demirelei"'dir AKİS'çi ile bu haftanın başında vaptığı görüşmede Sükan, durumu şövle izah etmiştir: “ Evet, ben Kongrede Bilgiçi destekledim. Ama Süleyman böv partinin Genel Başkanlığına seçildi. Bu andan itibaren Süleyman beyi desteklemek benim vazifemdi.” 23 Nisan 1966