23 Nisan 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

23 Nisan 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

K i KALKINMA VE SOSYALİZM Hilmi Özgenin denemeler 'dizisin- den üçüncü kitabı. Mars Matbaası, Ankara 1966, 130 sayfa 5 lira. Iste- me adresi: Ferhan Bozkurt, Kebe- ci Han 49, Ankara cad., İstanbul osyalizm uygulamaları konusun- da özlelikle yabancı kaynaklar- dan aktarılan pek çok kitabin yanın» da, yurdumuzdaki uygulamalardan habersiz olunmasının rahatsızlığını duyan Hilmi Özgenin ardarda yayın» ladığı denemelerin üçüncüsü, kitap- çı dükkânlarında boy gösterdi. Hil yüksek dereceli bir memurdur. Sosyalizmi düşünce plânında tartışanlara karşı olan > gen, daha önce yayınlanan “ Sosyalizminin İlkeleri”, “Türk Sos. yalizmi ve Tarımda Sosyalizm” adlı kitaplarından sonra kaleme aldığı bu son kitabı “Kalkınma ve Sosya- lizm”de Türkiyenin sosyal gerçek- lerini dile getirmektedir. Çabalarını “geri kalmış bir top- lam olan yurdumuz için en faydalı çalışmalar sosyo-ekonomik gerçek- lerimize dayanan somut yurt sorun» larına eğilen ve bunlara pratik çö- züm yolları bulmaya çalışan bir araştırma sistemi olmalıdır” şek- linde formüle eden Özgen, gerçek- ten bu amaca ulaşmak için kitabını, kendisinin devlet hayatında geçen uzun . çalışma yıllarından alınmış örneklerle süslemiştir. Biraz fazlaca “ sayılabilecek şekilde rakamla dot- durulmuş olmasına, rakamların sıkı- cılığına rağmen Hilmi Özgenin dil ustalığı, konusuna hakim oluşu, “Kal ve Sosyalizm”i kuru bir bilim kitabı. veknesaklığından kur- tarmıştır. Türkiyenin sınai ve s0s- yal yapısına âit pek az bilinen ra kamları da verdiği için, özellikle bu konularda çalışma yapması gereken üniversite omensuplarma bu kitap bir örnek olacak niteliktedir. Özge- nin kitabım, sosyalizme karşı olan- lar da, sosyalizme taraftar olanlar gibi okumalı ve ürkiyenin sorun- larını, yıllarını bu sorunlar içinde geçirmiş bir yetkilinin kaleminden öğrenmelidirler. X TÜRK İŞ HUKUKU YARGI- men Matb Ankara 1966, 448 sayfa 30 lira, adresi: Baki - Ye 9. Hukuk Daire- tibi İse -İşveren ilişkileri, 1961 Anaya sasından sonra birdenbire büyük 20 PL, Ar PR bir önem kazanmıştır. Hele bu A- nayasaya dayanılarak çıkartılan Toplu Sözleşme, Grev ve Lokavt Kanunlarından sonra, türk iş huku- ku ayrı bir önem kazanmıştır. Bir- kaç yıl var ki, hemen hergün gaze- telerin ilk sayfalarında yer alan ha- berlerden biri veya ikisi, bir grev, bir toplu sözleşme veya benzeri iş hayatımızla ilgili bir konuda olma- sın. İş mahkemelerinin kararları ise şimdiden binleri bulmuştur. Bu ka- rarlar içinde yanlışları da vardır, doğruları da... Yargıtayca onayla- nanları da vardır, bozulanları da... Nihayet, iş hukuku ile ilgili karar- ların son mercii Yargıtaydır. Dola- yisiyle iş hukuku ile ilgili hemen herkes, hakimi ve avukatı, işçisi ve işvereni, yöneticisi ve sendikacısı ile geniş bir kitle, iş hukukunun tar- tışma konusu olmuş, sonunda yargı organları tarafından karara bağlan- mış ve Yargıtayca onanmış, emsai olabilecek kararlarını bilmek, bun. lardan örnek alabilmek için de bu kararları topluca el altında bulun- durmak zorundadır. İşte, Yargıtay 9.Hukuk Dairesi- nin Başkâtibi Baki Orhaner, yıllar- ca bu işin içinde pişmiş, elinden bu konularda binlerce ve binlerce dos- va geçmiş bir insan olarak yüzlerce Yargıtay kararından, iş hayatında en çok karşılaşılacak ve diğerlerine örnek olabileceklerini seçip bir ki: tap haline getirmiş. Her emsal ka- rarının başına, esas karar ve tarih- ten başka bir de özet konmuş. Ko- nuların kolaylıkla görülmesi böylece mümkün olmaktadır. Kısacası, iş hukuku ile ilgili ki- şiler için Baki Orhaner gerçekten faydalı ve örnek olabilecek bir ki tap hazırlamıştır. # Fiyatı :15 Lira Bütün Kitapçilardan Arayınız 23 Nisan 1966