23 Nisan 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

23 Nisan 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

Amerika Büyük Elçisi ve eşini İsmet Paşa evdeki yemekten sonra uğurluyor. Amerikanın Türkiye- deki itibarını zamanla kaybetmesinin sebebi, İsmet Paşanın temsil ettiği “Haysiyetli Politika”vı amerikan alevhtarlığı sanmasıdır. Bu teşhis hatası ona ilerde daha pahalıya mal olacaktır. yıkmak üzereydiler. O derece heyecana gelmiş- lerdi. İsmet Paşa alkışlar arasında ayrıldı, Eve dönüyorduk. Halbuki İktidara yanlış bir haber verilmiş- ti. Denilmişti ki: İşmet Paşa Parti merkezin- den çıkip Beyazıt civarındaki bir C.H.P, Ocağı- nın açılışında hazır bulunacaktır. “Bu açılışa Parti merkezindeki üniversiteliler de gidecek- ler ve orada bir gösteri yapılacaktır. Buna ma- ni olmak için üniversitelileri Sultanahmet mey- danından dışarı cıkarmamak lâzımdır. Polis gençleri evvela Parti binasının bah- çesine kilitledi. Sonra, baktı olacak gibi değil, bunları birakmaya başladı. Bahçeden çıkabilen öğrenciler ufak gruplar halinde il Merkezinin önünden Sultanahmet tramvay caddesine doğ- ru yürümeye başladılar, Tam bu sırada, Emin- önü Emniyet Amiri olan meşhur Zeki Şahin bi jiple gelip yetişti. Ufak gruplar, sessiz yürü- yorlardı. Zeki Şahinin emri üzerine eli coplu, beli bombalı polisler o sırada tramvay cadde- sine varmış bülunan öğrencileri -kuşattılar ve 212 dağılmaları için bağırmaya başladılar. Zeki Sa- hin ayrica, Sultanahmet meydanında, Tapu dai- resinin önünde duran bir “cemse”ye öğrencile- rin üzerine yürümesi için emir verdi, 200 kişilik münferit gruplar halinde bulunan öğrenciler bu çok taraflı hücum karşısında şaşırdılar. Ha- Zir Kuvvet Ekibi de, gene Zeki Şahinin verdiği emir üzerine, oradan kaçamayan öğrencileri rastgele yakalayıp otomobillere doldurmaya başladı. Büyük bir kısmı dağılan öğrencilerden ancak 31 tanesini yakalayan polisler bunları Alemdar Merkezine götürdüler, kendilerine suçlarını orada söylediler: Toplantı ve Göste- ri Yürüyüşleri Kanununa muhalefet, Ortada ne toplanan vardı, ne gösteri yürüyüşü yapan. Ni- tekim akşam savcılık, gençleri: hepsini birak- tı. İktidar tam çılgın haline yaklaşıyordu. Za- ten 28 Nisanın meşhur Üniversite Hadiseleri de, gene Zeki Şahinin eliyle ve böyle başlatı- lacaktır. İsmet. Paşanın o gün öğleden sonraki ran-