21 Ekim 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

21 Ekim 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

MODERN HAYAT misafirlerine daima, ikram eder. Lâle Ünlü "nefis ev likörü" Zira, dükkândan likör almak İ- deal Ev Kadınını rahatsız eder. E- şinin şakacı anlarında söylediğine bakılırsa (o "Lâle'nin cebinde akrep vardır!" Ama bu da, ideal ev kadını va- sıflarından biri değil midir? Bir de, mayonezin alfabesi Ünü ailesi, şimdi Mithatpaşa cad- desi üzerinde temiz ve şirin dö- şenmiş bir apartman katında otu- ruyor. Daire kendilerinin ve evin kadınının tutumluluğunun sonucu. Cumhurbaşkanlığı o kontenjanından senatör olan Âdil Ünlü'nün, bazen Mide geçer: bir de bu tutumluluğu mübalâğa etmese!" Ama bir İdeal Ev Erkeği, aklın- dan geçirdiğini Lab, her zaman herkese söylemez Ankara Kız Lisesi Fransızca öğ- retmenlerinden Lâle Ünlü, İstanbul Edebiyat Fakültesi Fransız Filoloji - siyle birlikte Cağaloğlu Kız Sanat Enstitüsünü de bitirmiş. Şimdiyse, eşinin mesleği dolayısıyla bir yan- dan en ciddi yayınları ve memleket sorunlarını izlerken, bir yandan da Maltepe Kız Sanat Enstitüsüne dayar etmekte, boş zamanlarım ye- ni el becerileri öğrenerek değerlen- dilmektedir. Âdil Ünlü, eşinin hayat hikâyesi- ni anlatırken bir soluk sustu, sonra ekledi: "— Lâle, ev kadınlığını, kendi kendini devamlı şekilde yenileme, yeni birşeyler öğrenme ve yenilikle - re yönelme şeklinde kabul etmiştir. Bazı şeyleri de beraber öğrendik." "— Meselâ? "— Meselâ, mayonez yapmasını!.. Hiç unutamıyorum. Yeni evliydik. Misafir çağırmıştık. (Evde makine filân da yok. Mayonezi elle tuttur- maya ça iye. Olmadı! Aklıma fevkalâde bir fikir geldi. Buzdolabı- nı iyice işlettim. Mayonezi soğuğa yerleştirdim. Biraz sonra baktım, mükemmel donmuş. Bu sırada mi- safirlere kapıyı açmaya koşan eşi- me, yavaşça, 'Tamam! Korkma, tut- u' dedim. Mayonez buzdolabında gerçekten tutmuştu ama, sofraya alınca gene çözülüverdi. Lâle'nin iyi bir huyu vardır. o Hikâyeyi hemen, olduğu gibi, misafirlere anlatıver- di. Hep beraber güldük. Olaylara neşeyle bakabilmek, beraber güle- bilmek iyi şeydir. Bunu da beraber öğrendik! Birgün de misafir bek- lerken, tel kadayıfını o fırında yak- mıştık. Hem de alev alev!.. ei ben- deydi, yanlış yere koymuşum 22 UNLU AİLESİ SAADET YUVASINDA Altın kafesteki kuş AKİS