21 Ekim 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

21 Ekim 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

IAN FLEMİNG James Bond gibi ki gibi, kendi orijinal fikirlerine uygun şekilde ve muazzam bir servis olarak kurdu. Yeni muhabirler tuttu. Onları dünyanın dört bir tarafına yerleştirdi. Her yeri Londra'yla irtibatlı hale getirdi. Sanıyordu ki Mercury Servis adını alan teşkilâtından gelecek özel haberler bütün Kemsley basınını, bu arada Sun- day Times'ı ihya edecektir. Ne kadar hayal ettiğini çabuk anladı. Yersizlik bu gazetelerin yazı işleri müdürlerini Mercury Ser- visin telgraflarını ya biç kullanamamak, ya da on- ları kuşa çevirerek kullanmak mecburiyetinde bıra- kıyordu. Buna mukabil, teşkilâtın omasrafları kor- kunçtu. Mercury Servis daha 1948'de Kemsley Gro- punda herkesin ortak hedefi haline geldi. Fleming'in bir ikinci Reuter kurmak ihtirası iflâs etmişti. Kemsley ona başka bir görev de vermedi. Bir gazetenin, meselâ Sunday Times'ın genel yayın mü- dürlüğünü almak kendisini tatmin edebilirdi. Kimse bunu ona teklif etmedi, Hele evli bir kadınla olan macerası dile düşünce Fleming'e kibarca, hizmetlerin- den vazgeçilebileceği hissettirildi. Evli bir kadınla münasebetin İngiltere'de dile gelmesi, zaten kâfi bir skandaldi. Bunun dışında bir de, Kemsley müessesesinin çok sıkı olan ahlâki pren- sipleri vardı. AKİS JAMES BOND VE SEVGİLİSİ lan Fleming gibi Bir aşkın hikâyesi Jan Fleming, Anne'ı ilk defa savaştan önce, kadının hafta sonunu geçirmek üzere yatla geldiği sayfiye şehri Touguet'de tanıdı. O tarihte Anne, O'Neill so- yadını taşıyordu ve Lord O'Neill ile evliydi. İki ço- cuğu vardı. Çok genç, nefis gözleri olan, son derece güzel bir kadındı. Karşılaşmaları fazla bir mâna taşımadı. Birbir- lerini beğendiler, fakat her şey orada kaldı. Fleming başka bir kadınla meşguldü. Bundan dolayıdır ki Anne'in o zamanki intibaı "Çok yakışıklı adam. Yal- nız, bana bakmıyor'dan ibaret kaldı. Lord O'Neill genç adamın eski bir briç ve golf arkadaşıydı. Tesadüfler O'Neill çifti ile lan'ı savaşın ilk yıl- larında tekrar biraraya getirdi. Fleming, O'Ncillele- 33