21 Ekim 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 43

21 Ekim 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 43

Gören GÜL-PERİ yazıyor Mikado Kadıköylüymüş Meh Cevdet'in "Mikado- nun Çöpleri" adlı oyu- nu, İstanbul'da, mevsimin çok tartışılan bir konusu oldu. Yazar da bunu isti- yordu galiba. Sanatçıların uğrağı (o Kulis'te, Malike Şav'n Mahama Klübünde galadan sonra verilen su- pede "Mikadonun Çöple- ri'nden başka lâf yoktu. Melih Cevdet'in yakınları Ziya Şav, Doğan Akman, ressam Ferruh Başağa, ka- rikatürist Ferruh Doğan, Nezihe Topuz, sahnede Müşfik Kenter'i değil, Me- lih'i dinlediklerini o söylü- yorlardı. Yıldız ve Müşfik Kenter kardeşler ise "Mi- kadonun Çöpleri"ni çok severek ooynadıklarını.. yunu zevkle seyreden- ler arasında, Cumhuriyet'- in başyazarı Nadir Nadi, fıkracısı İlhan Selçuk, Sa- bahattin Eyüboğlu, Fure- ya Koray, oyunun yazarı Melih Cevdet ve rahmetli Orhan Veli'nin yakın dos- tu, Edebiyat öğretmeni. Nahide Fıratlı da vardı. Çok göz, Muhsin Ertuğ- rul'u da galada aradı ama, Türkiye'nin 1 numaralı ti- adamı galalardan hoşlanmıyor. Oysa, "Mi- kadonun Çöpleri"ni çok sevmiş, provalarını yakın- dan izlemişmiş. Hattâ, böyle bir oyunun Asya ya- kasındaki Kadıköy'de ya- alabilmesine de hayret et- mişmiş. Evet, oyun öylesi- ne batılı. Sönmeyen yıldızlar, Peşkentin opera seyirci- leri, bu mevsimden çok memnunlar. Çünkü, yıllar dır özledikleri Orhan Gü- nek'i dinlemek fırsatını buldular. "Othello"da, İ- talyan adıyla Oratio'nun Yago'yu söylediği (o akşam yeni bir gala oldu, demle- AZRA GÜN Dekoratif o operacı "LULU HANEMİ" — Nilüfer Sarper -çevresi içindeki adı "Lulu Hanımadır- bu yıl İstanbul'da, hayır işlerine zamanını ve emeğini en fazla veren kimse oldu. Birçok dernek yararına geceler tertipleyen ko- mitelerde yer aldı. Böyle gecelerde, boynuna bir sepet takıp piyango bileti ve içki fişi satmaktan çekin- medi. Kendisiyle birlikte çok sosyete kadınını ciddiyetle çalıştırdı ve derneklere iyi para sağladı. Tabii bilinmeyen, derneklerin bu paralan nesil harcadıklarıdır. Yukardaki resimde "Lulu Hanım", dünürü Feri- de Targan'a - Necla Sarper'in annesidir- bilet satıyor. AKİS 43