21 Ekim 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

21 Ekim 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

MODERN HAYAT ÜNLÜLER VE ÇİÇEKLERİ Yuvayı yapan dişi kuş Bunları söylerken İdeal Ev Er- keği yerinden kalkmış, eşinin, ma- sanın üstüne bıraktığı çiçekleri va- zoya yerleştiriyordu. Lâle Ünlü ise, öğle tatili için okuldan gelen iki oğluna, çiçekler, tablolar, renk ve aşkla dolu tertemiz, aydınlık mut- fağında yemek hazırlıyordu. SOSYETE Otomobilin içine bakınca Otomobil, hemen bütün dünyada modern hayatın ayrılmaz bir parçası olduğundanberi bir yeni 24 muaşeret âdabı a yevi içinde oturmayı zmeyi kaidelere baklamaktadır. b. otomobil gördünüz. Yaz gü- nü ve hava dehşetli sıcak. Otomobi- lin içinde, kürk mantolarına sarıl- mış kadınlar. Yahut, şapkalı, kaş- kollu erkekler. Bu, arabanın soğuk hava tertibatına sahip olduğunun işaretidir. Bu tertibat harcıâlem olmadan önce böyle bir gösteri oto- mobilin sahibinin servetinin işare- tini teşkil etmekteydi. Yıllarca Tek- sas'ta ve Amerika'nın zengin başka sıcak bölgelerinde böyle manzara- lara rastlanmıştır. Bir otomobil gidiyor ve bir a- dam, telefonla görüşüyor. Demek, bir milyoner. Yahut, arabasının ba- rını Açmış, viski çekiyor. Gene mil- yone Le otomobillerin dış görü- nüşünden başka içlerinde yapılanlar hovardalığın, zenginliğin miyarı ol- maktadır Kimler zi oturur? Fakat en önemlisi, otomobilde ai- lelerin oturma tarzından bu aile- lerin sosyal durumlarının meydana çıkarılmasıdır. Tabii bu, şoförsüz arabalar için geçerlidir. Eğer önde bir karı koca, arka- da bir karı - koca oturuyorsa bu. çiftlerin emekçi sınıfina mensup bulunduğunu ispatlar. Genellikle, otomobil sahibi olmuş emekçi sınıf bu tarzı tercih etmektedir. Önde iki erkek. Arkada, yanya- na, onların karıları. Bu, otomobilin içindekilerin orta sınıf mensubu ol- duklarının işaretidir. Bu sınıftan o- lanlar erkek erkeğe ve kadın kadına kopuk severleri Bir de, üçüncü çeşit vardır. Ora- da önde bir erkek ve bir kadın, ar- kada gene bir erkek ve bir kadın o- turur. Ancak birinci şık ile fark şu- dur: Bu sefer öndeki erkek arkada - ki kadının kocası, arkadaki erkek öndeki kadının kocasıdır. Bunlar "yüksek sosyete" men- suplarıdır! ÖĞLE TATİLİ Sandviççiler için tiyatro Şandviç, çağımızın bir icadıdır. O- yun masasında, oyunu terket- meden ann doyurmak amacını n bir kumarbaz tarafından i- Cadedildiği söylenir. Bugün bütün dünyada sandviç, değişik amaçlar- la da olsa, birkaç işi birarada yap- ma ve zamandan kazanma duru- munda olan kimseler tarafından kullanılmaktadır. Bu zorunluğu gözönünde tutan Meydan Tiyatrosu, Başkentte bir "Sandviç Tiyatrosu" kurdu. Zaman sıkıntısı çeken başkenttiler, bundan böyle, saat 12.15-13.30 arasında hem sandviçlerini yiyecekler, hem de ti- yatro seyredecekler. yapıla “8 e nun açılışı apıldı. e Davetliler, bir filmi eyrederken, Meydan Tiyatrosunun ikram ettiği sandviçlerini atıştırıyorlardı. AKİS