1 Ocak 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 11

1 Ocak 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 11

Disket, sürücünün içinde saniyede yaklaşık 300 devir hızla döner. Bilgi- sayarla çalışırken disketin üzerine yanlışlıkla bir içecek -Coca Cola, çay vb.- devirirseniz, yalnızca birkaç damla bile disketi hareketsiz bırak- maya yeter. Disket kabının iç yüze- yi, disket plakasını pisliklerden koru makla görevli bir maddeyle kaplan- mıştir. Delikten içeri giren bir sıvı, bu emici madde tarafından emilir ve bir süre sonra disketin dönüşünü engel lemeye başlar. son zamanlarda tef lonla kaplı disketlerin üretilmeye baş laması, bu tehlikeyi giderek ortadan kaldıracağa benzemektedir. Disket plakasının kaplanmış yüzevi oldukça ince olduğundan, çok ulak bir yabancı madde parçası bile, bu yüzeyi çizerek manyetik tabakanın bozulmasına neden olabilir. Toz ve duman partikülleri bu nedenle diske İ i düşmanlarıdır. Par- tn cen önecm makla dokunmak da bazı durumlar- da disket üzerindeki verileri hiçbir şev haline dönüştürmevye yetebilir. Diske H tutarken yalnızca dış kabi ellenme li, yazma-/okuma kafası için açılmış olan oval deliğe asla el sürülmemeli- dir. Ayrıca disketi kullandıktan son ra yine kabına ve daha sonra da ki tusuna koymak şarttır. Aşırı iklim koşullarına karşı mut laka önlem alınmalıdır. Çünkü diske tin doğrudan güneş ışığına maruz kal ması ya da bir sıcaklık kaynağının va kınında tutulması, okunmaz hale gel mesine neden olabilir. Tehlikeli sıcak - lik kaynağı olarak yalnızca soba, ka- lorifer radyalörü vb. gibi şevleri dü- şünmemek gerekir. Kullananların va kından bildiği gibi disket sürücüler de uzun çalışma durumunda epey isin- maktadır. Aşırı soğüuk da diskete za- rar verebilir. Disketin etkilenmeyece Bi sıcaklık sınırı artı ön ile elli derece arasıdır. Havanın nemi ise yüzde on ila seksen arasında olabilir.