1 Ocak 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 59

1 Ocak 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 59

BUYRUN TELETEKNİK Kurulduğundan bu yana “bilgisayarlı bir Türkiye'ye doğru'' slcganını hayata geçirme uğraşı veren Teleteknik A.Ş., vazgeçilemez bir zorunluluk olarak gördüğü “*satış sonrası hizmet” alanında, sunduğu teknik servis olanaklarının yanı sıra elinizdeki dergiyi yayımlamayı da sürdürüyor. Commodore dergisi, Türkiye'de tek bir ürüne yönelik en uzun süreli yayın ünvanını çoktan kazanmış durumda. Gelecek ay üçüncü yılını dolduracak olan dergimiz, bu sayısında bağlı bulunduğu şirketi tanıtmaya çalışacak. Töeleteknik A.Ş., 1984 yılında Kava- la Grubu bünyesinde bir anonim şir- ket olarak kuruldu. Amacı, tüm dün- yada yaygın bir kullanıma erişmekte olan Commodore bilgisayarlarının Türkiye'de pazarlanması ve böylece ülkenin çağdaş, modern ve ileri bir düzeye gelmesine katkıda bulunmak- tı. Kişisel bilgisayarlar ve ev bilgisa- yarları o zamana kadar bazı firma- lar tarafından az sayıda da olsa Tür- kiye'ye getirilerek pazarlanmaya baş- lamış durumdaydı. O dönemde Tür- kiye piyasasında ev bilgisayarı olarak en çok tanınmakta olan markalar Atari ve Sinclair idi. Teleteknik A.Ş., 64 KB belleğiyle zamanının harikası olarak tüm dün- yada çok büyük ilgiyle karşılanmış olan Commaodore 64'ü ithal etti ve Türkiye piyasasına sundu. Teşviki- ye'deki bir apartmanın birinci katın- da son derece dar bir kadroyla faali- yete geçen şirket, kısa sürede büyü- dü, Çağı yakalamak konusunda bil- gisayarın vazgeçilmez bir araç oldu- ğunu görenler, bu olağanüstü maki- neye büyük bir ilgi gösterdiler. Yurt dışındaki bilgisayar piyasası hakkın- da biraz bilgi sahibi olan herkes za- ten Commodore markasını ve C-44'ü 60 tanıyordu. Amerika Birleşik Devlet- leri ve Avrupa ülkelerinde bu marka- nın erişmiş olduğu düzey, bilginçli müşterinin öncelikle aradığı kapasi- te, kalite vb. özelliklerin yanı sıra son derece zengin bir program desteğini sağlıyordu. Çünkü doğal yazılım fir- maları en yaygın satışa ulaşmış olan makineye yazılım hazırlamayı tercih ediyorlardı. Teleteknik A.Ş., kısa süre içinde satılan binlerce Commodore 64'ün yanı sıra, iş alanına yönelik kişisel bil- gisayarların pazarlanmasına da baş- ladı. Bu arada Teşvikiye'deki bina küçük gelmeye başladığından, hemen karşısında bir daire daha kiralarımış ve teknik servis oraya taşınmıştı. Tek- nik persoönel bu ayrılık nedeniyle ken- dini biraz gürbette hissediyordu, ama servisin verdiği hizmet, hem kalite hem de yoğunluk bakımından olduk- ça artmıştı. 1989 yılına gelindiğinde şirketteki personel sayısı elliyi geçiyordu. Bu sı- rada gerek Commodore'cuların ta- lepleri, gerekse şirketin satış sonrası hizmetlerini artırma ve yaygınlaştır- ma eğilimi, Commodore'cularla şir- ket arasında doğrudan ilişkiyi sağla- yacak bir yayın organı konusunu gündeme getirdi. Aslında o döneme kadar tek bir markaya yönelik dergi denemeleri ülkemizde başarısızlıkla sonuçlanmıştı. Ama Teleteknik bu riski göze aldı ve 1986 yılının Mart ayında Commodore dergişinin ilk sa- yısı piyasaya çıktı. Kararın isabetli ol- duğu, 15.000 basılan ilk sayının kısa sürede tükenmesiyle kanıtlandı. Bu il- gi, elinizdeki sayıva kadar da pek azalmadan sürdü. 1986 ve 1987 yılları, Teleteknik açı- sından son derece hızli büyümenin getirdiği bazı sorunlarla uğraşıp bun- ların üstesinden gelme dönemiydi. Tüm Türkiye'yi kaplayan yaygın bir bayi ağı oluşturulmuştu. Bu dönem- de gözlemlenen en çarpıcı olgu, ge- rek şirket personelinin gerekse hayi- lerin büyük çoğunluğunun yaş orta- lamalarıydı. Ülke için çok yeni ve he- nüz boş sayılabilecek bir alanın ön- cüleri, büyük bir çoğunlukla yaşları 20 ila 30 arasında gençlerdi. Gerek Teleteknik gerekse hayiler açısından bu özellik hâlâ geçerli. Şirketin ku- ruluş ve gelişme döneminin bütün zorluklarını, bazıları henüz askerlik- lerini bile yapmamış bu genç perso- nel adeta amatör bir heyecanla omuz- ladı. Bu arada yine çoğu genç olan birçok bayimiz de şirkete büyük des- tek sağladılar. Bu dönemde Commodore firması uzuün süredir tüm dünyada merakla beklenen yeni bir ürünü piyasaya sür- dü. Bu artık tüm okurlarımızın ya- kından tanıdığı AMIĞA idi. AML- GA, bilgisayar meraklıları arasında büyük ilgiyle karşılandı. Olağanüstü ses ve grafik özelliklerine sahip bu makine, başka profesyoneller almak üzere birçok kişinin yoğun talehini çekti. Teleteknik A.Ş., eriştiği boyutlar nedeniyle Teşvikiye'deki binalara sı- Bamaz hale gelince, Karaköy'e taşın- dı. Kavala Grubü'nün merkezinin de bulunduğu Nesli Han'ın dördüncü katı yeniden düzenlendi ve Teşviki- ye'deki ilk yerimizde kalan bir kısın personel haricinde şirket merkezi Nesli Han'a yerleşti. Aslında bu ge- çici bir çözümdü. Bir yandan aynı ha- nın ikinci katı uzun ve titiz bir çalış- ma sonucunda son derece modern ve bir elektronik şirketinin gereklerine sahip bir hale getirildi. Kavala Gru- bu başmimarı Cemal Mutlu'nun ta- sşarımıyla çarpıcı bir görünüm kaza- nan bu yeni merkez, 1100 metreka- relik bir alana sahip. Kesintisiz güç kaynakları, birçok mesaya yayılmış bilgisayar ağı ve tek merkezden yö- netilen ısıtma-havalandırma sistemiy- le görenlerin hayranlığını uyandırı- yör. Şirket merkezi dördüncü kattan ikinci kata geçerken, Teşvikiye'deki yerimiz Bilgisayar Danışma Merkezi adıyla yeniden düzenlendi. Çeşitli Commodore ürünlerine sahip kulla- nıcıların ve bilgisayar almak isteyen- lerin sorularını cevaplandırmak, ba- yilere ve müşterilere gösteriler yap- mak gibi amaçlarla oluşturulan mer- kez hu işlevini, adı değişmiş olması- na rağmen, bugün de belli ölçülerde sürdürüyor. Adı değişmiş olmasına rağmen dedik. 1988 yılında bu de- partmanın adı, Bilgisayar Uygulama Merkezi oldu. Bu merkezin oluşturul- masıyla amaçlanan, bazı spesilik ko- nularda servis büro hizmeti verilme- siydi. Bilgisayar kullanan Takat çok yüksek maliyetleri nedeniyle ek bi- rimleri satın alamayan kişi ve kuru- luşların, ücret karşılığında bu birim- lerden yararlanması için gerekli ma- kine parkı kademeli olarak oluşturul- du. Özellikle mimari uygulamalar, mühendislik uvgulamaları ve masa üstü yayıncılığı alanlarında uzmanla- şan Bilgisayar Uygulama Merkezi, yakın bir tarihte tüm eksikliklerini ta- mamlamış olarak hizmet vermeye başlayacak. Yine kullanıcıların ve bilgisayar