1 Ocak 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32

1 Ocak 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32

OFI-'-ROAD v RAĞINC. S on derece zorlu geçecek yarışta, yarışın yapılacağı pisti dört bölgeden birinde se- çebilirsiniz. Ayrıca yarış sırasın- da kullanacağınız arabayı dört farklı model arasından seçmeniz mümkün., Araba se- çimi yaparken pistin bulundu- ğu ortamı dikkate almak son derece önemli. Bölgelerden birisi karlı, di- ğeri çöl, üÜçüncüsü çamurlu ve sonuncusu ağaçlı arazide bu- lunuyor. Dört arabadan ikisi Amerikan, birisi Japon diğeri İngiliz yapımıdır. Seçtiğiniz pist için bu arabalardan birini seçmenizde yardımcı olmak üzere arabalar hakkında çe- şitli. bilgiler veriliyor. Bunlar 32 arasında beygirgücü, ağırlık gibi çok önemli bilgiler bulu- nuyor. Bundan sonra sıra yarışa çıkmadan önce gerekli yedek parçanın ve ihftiyaçlarının alın- masına geliyor. İhtiyaçlarınızı karşılayabileceğiniz üç ma- goaza var. Alabilecekleriniz arasında yedek lastikler, ye- dek yakıt, küçük bir vinç, çe- şitli yedek parçalar, yağ, hat- ta bir de tamirci bulunuyor. Özellikle yedek teker, yakıt gi- bi parçalar çok önemli. Çün- kü eğer yakıtınız biter ve ye- dek yakıtınız yoksa yarışı bırak- mak zorunda kalırsınız. Tamirci taşımanın faydası ne olabilir? Eğer aracınız ha- sara uğrarsa, tamirci fazla va- kit kaybetmeden işi yapar. An- cak bunun bedelini ikinci bir kişi taşımanın neticesinde ya- vaş giderek ödersiniz. Yarış başladığında on yedi araba arasında sonuncusu- nuz. Ekranda aracinizin arka- dan görünüşünü izliyorsunuz. Arabanın kontrolu Joystick ile hallediliyor. Arabayı hızlandır- mak İçin ateş tuşan basın. Ya- vaşlamak için Joystick'i geri çekin. Fren yapmak için Jays- tick'i ileri itin. Yarış sırasında hiç rahat ol- mayacaksınız. Çünkü yol üze- rine bir çok engel bulunuyor. Eğer dikkatli olmazsanız, ara- banız hasara uğrar. Daha da kötüsü arabanızı kaybedebi- lirsiniz. Yol üzerindeki taşlar, araba- nın takla atmasına sebep olur. Bunun dışında kütük ve- ya eski lastiklere çarpmanız halinde aracınız İki teker üstü- ne kalkar. Eğer yolun kenarın- da bulunan yol işareti ve ben- zeri gibi şeylere çarpsanız arabanız parçalanır. Eğer üç hakkınızı da kaybederseniz, yarışı terk etmek zorunda ka- irsiniz. Bu engellerin dışında karşı- laşacağınız tek sorun sizi yolun dışına atmak isteyecek olan arabadır. Bunun geldiğini kor- na sesinden anlayabilirsiniz. Ekranın alt kısmında hız gös-