1 Ocak 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 69

1 Ocak 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 69
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

rine OPERATE NO GHOÖSTE ON WOMAN ile şişeyi kadının üzerine boşaltın. Kadın çığlıklar atarak yo- kolduğunda siz de sağdaki ilk kapı- dan içeri girebilirsiniz. Oturma oda- sındaki kapıyı açarak balkona geçin. Balkona girdiğiniz anda korkuluğun üzerinden bir örümcek geçtiğini far- kedeceksiniz. Örümcek geçtikten sonra ÖPERATE SPİDER-CİDER ON RALLING ile spreyi korkuluğun üzerine sıkın ve oturma odasına geri dönün. Şimdi tekrar N diyerek bal- kona geldiğinizde örümcek yapış- kan korkuluk tuzağına yakalanınca- ya kadar bekleyin. Hayvan durunca hemen alın ve hole gidin (5,5). Ho- le geldiğinizde soldaki ikinci kapı- dan içeri girerek yemek odasında masanın üzerinde durmakta olan çi- çek buketini alın. Sol köşedeki ka- piyi açıp mutfağa girin ve buradan da batıdaki kapıyı açarak bir yatak odasına gelin. Yatağın kenarında bir lamba göreceksiniz. Bu lambayı OPERATE LAMP ile yakın. Bunu- yaptığınız zaman duvardaki tablo yavaş yavaş sola hareket edecek ve duvardakiboşlukta bir günlük orta- ya çıkacaktır. Tabil bu arada günlük- le karşınıza çıkan hayaletten kurtul- manız gerekmektedir. Bunu OPE- RATE SPIDER ÖN GHOST ile örümceği hayalete göstererek yapa- bilirsiniz. Pek çok insan gibi haya- let te örümcekden kortuğundan si- zi rahat bırakacaktır. Şimdi günlüğü kasadan alın ve okuyun. Günlükte evin sahibi olan büyücünün gizli bir eşyasından söz edilmektedir. Gün- lüğü aldıktan sonra odadan çıkın ve mutfağa geçin. Buradan da doğuda- ki kapıyı açarak kilere gelin. Kiler- de işinize yarayacak iki şey vardır; kibrit kutusu ve keskin bir bıçak. İki- sini de aldıktan sonra odadan çıkın ve önce güneye sonra da doğuya gi- derek hole gelin. Şimdi sağdaki ikin- ci kapıdan içeri girin. Şimdi giriş ho- lündeki güzel koltuklardan sol taraf- ta olanı ÖPERATE KNİFE ON CHA- İR ile parçaladığınızda bulacağınız anahtarı hemen İnventory pencere- nize koyun ve hole geri dönün. Şimdi henüz açmadığınız solda- ki iki kapıyı açarak içeri girin ve oyun odasına gelin. Karşıda duvarın ke- narında duran dolabı ÖPERATE KEY ON CABINET ile açarsanız do- labın içinde oyuncakbir bebek bulur- sunuz. Bebekle konuşmak için şu komutu verin: SPEAK DOLL: SPE- CAN HEAFOD ABRAXAS. Bu sihirli kelimeleri söyler söylemez bebek si- zinle konuşmaya başlar. Şimdi 70 CLOSE CABINET ile dolabı kapatıp gramafonu çalıştırın. (ÖPERATE GRAMOPHONE). Odadan çıkmak için önce güneye yani hole gidin da- ha sonra da üst kata çıkarak solda- ki ilk kapıyı açın. Şimdi geldiğiniz yer evsahibinin yatak odasıdır ve karşıda başka bir ilginç dolap dur- maktadır. Bu dolapta önemli birşey bulunduğundan dolabı kilitli bulmak herhalde süpriz olmayacaktır. Ney- se ki giriş holündeki koltuğun için- de saklı anahtarı bulduk. Şimdi bu anahtarı dolapta deneyin. OPERA- TE KEY ON THE CABİNET ve OÖPEN CABIİNET'ten sonra dolapta tahta bir kutu ile iki adet kağıt bula- caksınız. Önce kağıtları açıp okuyun ve ipuçlarını öğrenin. Daha sonra da kutuyu alın. Kutuyu normal şekilde açamadığımızdan başka bir yol bul- manız gerekli. metallerle ilgili kartlar bulacaksınız. Bu kartları inceledikten sonra SPE- AK SELF: Gold, silver and mercury. Together they form a key. deyin. Bunu yaptıktan sonra iki kere güne- ye giderek oyun odasında tam kar- şınızda duran kapıyı açın ve içeri gi- rin. Bu odada duvarda geyik ve do- muz başları, ayı, kaplan vb. avlan- mış hayvanlar bulacaksınız. Bundan sonra işimize yaramayacak eşyala- rı burada bırakabiliriz. Bunlar SPIİDER-CİDER, NO GHOST ve SHARP KNIFE'dır. Şimdi bunları bı- rakıp ekranın sol köşesinde duran kafesi alın ve karşıdaki kapıyı açıp dışarı çıkın. Üçe ayrılan yollardan en sağdakine gidin. Küçük bir kilisenin önüne geleceksiniz ama karşınıza iki korkunç köpek dikilecektir. Bu köpekleri geçebilmek için büyü kul- lanmamız gerekiyor. SPEAK DOG; Click to Continue * Gi LA S ğ“oîgğ:a ııeı'ıin eee 'Dıî_ı_ ıntı—ııııne hall is a large U LA L luxurioc Buradan giriş holüne dönün (S, DOWN, Sağdan ikinci kapı). Şimdi şömineyi yakmanız gerekiyor. Bu iş için kilerden aldığınız kibriti kullana- bilirsiniz. OPEN MATCHBOX yap- tıktan sonra bir kibrit çöpü alarak OPERATE MATCH OÖN BOX komu- tuyla kibriti kutuya sürtün. Kibrit çö- pü yanınca bunu da şöminedeki odunların üzerine OÖPERATE MATCH ON WOOD ile atın. Şömi- nenin yandığını göreceksiniz. Şim- di dolaptan aldığınız kutuyu ateşe atın. Önce kutunun tahtası tuhaf bir duman çıkararak yanacak ve şömi- nenin yanında üzerinde yıldız işareti olan yuvarlak bir tılsıma dönüşecek- tir. Şimdi bu tılsımı alın ve hole gidin. Burada soldan ikinci kapıdan gire- rek tam karşıdaki kapıyı açıp çalış- ma odasına girin. OPEN DESK ile a L0 İNSIANIM İLLİMİNARIS ABRAXAS kelimeleri dudaklarınızdan dökülür dökülmez ağızlarından salyalar akan azgın köpekler kuyruklarını ba- caklarının arasına sıkıştırıp kaçışla- rını zevkle izleyebilirsiniz. Bundan sonra kilisenin kapısını açıp içeri gi- rin. Mihrabın önüne geldiğinizde ha- çı inceleyin. Bu haç ileride size la- zım olacak ancak şimdilik yanınıza almanız gereksiz. Şimdi ekranın sağ köşesindeki büste şu kelimeleri söy- leyin: SPEAK BUST: SPECAN HE- AFOD ABRAXAS. Büst bu sözler- den sonra size gizli bir kapı göste- recektir. Bu kapıdan içeri girmeden önce kafesi yere bırakın ve mumla- ri yakın (OPEN MATCHBOX, OPE- RATE MATCH ON BOX, OPERATE MATCH ON CANDLES). Yaktığınız mumları alın ve gizli geçide girin. Yanınızdaki mumlardan korkan ha-

Bu sayıdan diğer sayfalar: