1 Ocak 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 60

1 Ocak 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 60

meraklılarının yoğun talepleri sonu- cunda Teleteknik, Ankara'da bir bü- ro açtı. Ankara büromuz deneyimli arkadaşımız Osman Anbaroğlu'nun yönetiminde, hummalı bir faaliyetle Ankara'dan ve Anadolu'nun büyük bir kısmından gelen servis ve hizmet taleplerini karsılıyor Teleteknik'in firmalardan farklı bir Faaliyeti daha var. Bildiği- niz gibi son yıllarda kurulan birçok fuar organizasyon firması tarafından çeşitli piyasa alanlarına yönelik bir- çok fuar ve sergi düzenleniyor. Tele- teknik, tek bir markaya yönelik fuar düzenleyen tek şirket. Bu yıl 4-8 Şu- bat tarihleri arasında Etap Marmara Oteli Tüyap Ticaret Merkezi salonla- rında düzenlenecek olan Commaoada- re Show '89, bu showların üçüncüsü olacak. Bu da Commodore Show'la- rın artık geleneksellik kazanmış oldu- ğunu kanıtlıyor. diğer Gelelim şirketin bugününce. Tele- teknik artık 1987 yılındaki toplam ge- lirleriyle Türkiye bilgisayar piyasasın- da 6. sıraya yerleşmiş durumda. Ça- lıştırdığı personel sayısı bakımından ise 110 personeliyle bu piyasanın 7. büyük şirketi. Bilgisayar sistemleri satış gelirlerine göre en Tazla gelir el- de eden ön kurülüş arasında beşinci sırada. Teleteknik'in satış sonrası hiz- met konusuna ne denli önem vermek- te olduğunun kanıtı ise, donanım ve teknik servis hizmetlerinde de en faz- la gelir sağlayan oön şirket arasına gir- miş olması. (Bu veriler, Bilgisayar Dergisi'nin 1988 Temmuz sayısında- ki “Bilgisayarın İlk 50'si? araştırma- sından alınmıştır.) 1988 yılında Teleteknik ürün yelpa- zesini oldukça genişletti. Dünyanın önde gelen donanım firmalarından Western Digital'in çeşitli ürünlerini de pazarlamaya başladı. Network alanında en tanınmış marka olan No- well ürünleri bu yelpazeye katıldı. La- zer yazıcı alanında kalite bakımından dünya çapında başa güreşen OMS firmasının Türkiye distrübütörlüğü alındı. Distrübütörlüğü alınan bir başka marka ise Genoa oldu. Bu ürün, Data Back-up System olarak bilgisayarın hafızasındaki bilgilerin, verilerin saklanmasında karşılaşılabi- lecek sorunları, tek bir bilgisayardan Noöwell Netware kullanan çok kulla- nıcili sistemlere kadar PC uyumlu her bilgisayarda çözebiliyor. Çoğu kişisel bilgisayar alanına yö- nelik bu ürünlerin yanısıra AMIĞA ile kullanılabilecek yeni sistemler de geliştirildi. Çeşitli mimarlık ve mü- Teleteknik Genel Müdürü ve aynı zamanda Commodore Dergisinin sahibi Osman Babaoğlu. hendislik uygulamalarında kullanıla- bilecek Aegis Draw Plus ve X-CAD programları, deneyimli AMIĞGA'cı Ali Murat Erkorkmaz tarafından ge liştirilen kütüphaneleriyle birlikte mükemmel hale getirildi ve AMIĞGA 2000 ile birlikte satılan bir sistem pa- keti oluşturuldu. Diğer yandan ülke- mizde son dönemde büyük ilgi gör- meye başlayan masa üstü yayıncılık alanında iddialı program Professia- nal Page, uzun ve titiz bir çalışma ile Türkçeleştirildi. AMIGA 2000 ve OMS lazer yazıcı ile birlikte bir sis- tem paketi oluşturuldu. Bu iki sistem paketi pek yakında pazarlanmaya başlanacak. Gerek CAD gerekse ma- sa üstü yayıncılık uygulamaları konu- larında Teşvikiye'deki Bilgisayar Uy- gulama Merkezi, danışma ve servis büro hizmeti verecek. Biraz da şirket personelini tanıya- lım. Şirketimizin genel müdürlüğünü, dergimizin de sahibi ve yazıişleri mü- dürü olan Osman Babaoğlu yapıyor. Özellikle yoğun dış temasları yürüt- meyi üstlenmiş olduğundan, kendisi- ne şirket içinde rastlayabilmek olduk- ça zor. Finans konusunda yetkili murah- has aza Bilal Sadi Oğuz, şirketin ku ruluş ve yükseliş döneminde uzun sü- re genel müdürlük görevini de üstlen- mişti. Kavala Grubu bünyesinde da- ha üst görevler almış olmasına rağ- men, ilk göz ağrısı sayılabilecek Te- leteknik'i mekan olarak terketmemiş durumda. Kavala Grubu'ndaki ve Teleteknik'teki yoğun işlerinin yanı sıra bir arkadaşıyla birlikte yeni kur- dukları Oğuz Ticaret Danışmanlık Şirketi"ni yönetmeyi de sürdürüyar. Pazarlama Departmanı Müdürü Sacit Sungu.