1 Ocak 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 15

1 Ocak 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 15

konu alan bir yazı kaleme aldı. Ya- zıda sözü edilen listeleri özel olarak piyasaya sunmak ve böylelikle de bi- raz para kazanmak istiyordu. Yazı- nın yayımlanmasından kısa bir süre önce Kilobaud'un yazı kurulundan bir yetkili Bruce'a telefon ederek ken- disine şöyle bir soru yöneltti: “Sizin programlarınızın sunumunu yapan firmanın adı nedir?””' Bruce ise bu ko- nu üzerinde henüz hiç düşünmemiş- t. Ama kararını vermek için birkaç saniye yeterli olmuştu “Sublogic”' di- ye yanıtladı soruyu. Bu adın aklına nereden geldiğini Bruce şöyle anlatı- yor: “Üniversitede bir süre yeni devre döngüleri üzerinde çalıştım. Biz bun- lara Sublogic adını vermiştik. Bu ta- nım teknik alanda tutunamadı. İşte benim tamamen kendiliğinden bugün bir bilgisayar firması için iyi bir ad olduğu düşüncesine vardım,'” Şimdi geriye dönüp baktıklarında Stu ve Bruce bunun bulunabilecek adların en iyisi olmadığını açıkça ka- bul ediyorlar. Stu şöyle diyor: “İn- sanlar bazen bizim aslında denizaltı botları için bilgisayarlar yapan bir fir- ma olduğumuzu düşünüyorlar. Bizim dini bir birlik olduğumuza ya da ruh hastalarıyla ilgilendiğimize inanan bazı kişilerin bizi telefonla aradıkla- rı da olmuştur.” Bruce Sublogic Tirmasını kurdu- Bunda, rahatlık içinde programlama yapmaya devam edebilmesi için dos- tu Stu Moment'den ticari işlerle ilgi- lenmesini rica etti. Stu öğrenimini he- nüz tamamlamamış olduğundan İlli- nois'de yaşıyordu hâlâ ve Sublagic'- in bu biricik iki elemanının birbirle- rinden birkaç binkilametre uzakta oturmaları da bundan ileri geliyordu. Sublogic'in bu biricik iki elemanı- nın birbirlerinden birkaç bin kilomet- re uzakta oturmaları da bundan ileri geliyordu. Sublogic 1978 yılında açılan bir bil- gisayar fuarında 3D-rutinlerinin ye- ni bir versiyonunu tanıttı. Bunlar bu arada Apple ve TRS-80 gibi daha po- püler bilgisayarlara dönüştürülmüş- lerdi. Bir programcılar formunda bu foruma katılanlardan birisi sözkonu- su rutinlerin bir uçuş simulatörü yaz- mak için kullanılmasını önerdi. Bu öneri izleyiciler tarafından coşkuyla kabul edildi ve fuar sırasında ziyaret- çilerden bazıları Bruce'a böyle bir si- mulasyon programını satın alacakla- rını söylediler. Programın yaratmış olduğu genel olumlu yankı Bruce'u Çev.: Güven Savaş KIZILTAN böylesine karmaşık bir programı ger- çekten denemeye teşvik etti. Her ne kadar Bruce uçmaya ilişkin temel bil- gilere yıllardır sahip idiyse de, şimdi- ye değin bir uçuş simulasyonunu ak- hndan geçirmiş değildi. 1979 Haziran ayında Bruce, Sub- logic firmasının yazılım alanında bir tek gün parlayıp yok olacak bir ku- ruluş olmaması gerektiğini, ciddiye alınması gereken bir yazılım firması olabileceğini sezinlemişti. Ayrıca, ve- rimli hizmetler için ödüllendirmelerin adet olmadığı Hughes firmasında ça- lışmak ona artık pek fazla zevk ver- memeye başlamıştı. Sonuç olarak Sublogic'i Los Angeles ve Champa- ign arasında ikiye bölmek de çok masraflı oluyordu. Bruce böylece Hughes firmasından ayrıldı, yeniden Champaign'e döndü ve yeni prog- ramlar üzerinde hummalı bir çalışma- ya koyuldu. Nihayet 1979 asonlarında Apple II ve TRS-80 için (tabif sadece kasetler üzerinde) “Flight Simulator”” piyasa- ya çıktı. Satışlar o zaman için sansas- yoönel bir başarı sayılabilecek bir ra- kama, 15 bine ulaşmıştı. Bu dönem- de Stu ve Bruce uzun süre hayalini kurmuş oldukları bir şeyi gerçekleş- tirip 1980 Haziran'ında ilk uçakları- nı satın aldılar: 18 yıllık bir Cessna 150 idi bu. 1980 yazında Sublogic fir- ması büyümeye başlamış, ilk eleman- lar istihdam edilmişti, çünkü Stu ve Bruce telefon hizmetleri, paketleme ve sevkiyat gibi işlerle ilgilenemiyor- lardı artık. Ayrıca, Sublogic'in daha çok ve farklı programlar sunabilme- si için başka programcıların aranma- şsına da başlanılmıştı. Microsoft'un Sublogic'e başvur- ması da aşağı yukarı bu döneme rast- lamaktadır. Tam bu sırada Micro- soft, IBM'in yeni bir bilgisayarı olan IBM-PC için işletim sistemi geliştiri- yordu, Ama işletim sisteminin yanı sıra birkaç hazır program da sunmak istiyordu Microsoft. Bu hazır prog- ramlar aracılığıyla yeni bilgisayarın yetenekleri göz önüne serilmeliydi. Bu bağlamda düşünülen şey elbette bir uçuş simulasyonu idi; çünkü App- le'deki “Flight Simulator”'un satışı B