1 Ocak 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 68

1 Ocak 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 68
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Yani Execute bir anlamda Return görevi görüyor. Eğer komutu ver- mekten vazgeçerseniz Cancel üze- rine klik yapmanız yeterli oluyor. Oyunun kelime hazinesi ne çok dar ne de zengin. Ancak size gerekli olan kelimeleri bilgisayar çoğunluk- la tanıyor. Bunun yanısıra oyunda bazı mükemmel komutlar bulunu- yor. Bunlardan birkaçı Go to ve Ramsave/load. Go to ile adını bildi- ğiniz yere ne kadar uzak olursa ol- sun tek bir komutla hızlı bir şekilde gidebiliyorsunuz. Ramsave ve Ram- load ise oyundaki durumunuzu dis- ket yerine Ram'a kaydetmenizi sağ- liyor. Oyundaki bilmeceler için 'kolay' diyorum çünkü genellikle bilmece- nin nasıl çözülebileceğini baştan tahmin edebiliyorsunuz. Geriye ka- lan iş sadece bunun için gerekli malzemeleri toplamak. Zor olan bir kaç bilmece için Help komutuyla son derece yararlı ipuçları elde ede- biliyorsunuz. Legend of the Sword bence son aylarda AMIĞA için çıkan değişik türde adventure'ların en iyisi. İlginç ve başarılı özellikleri sayesinda Le- SD ç— — YE e - . v e « £ & UAf ’: y $i ” Şima Ha ç Öcü £ AAA" hdi al aB L Oyun, yanınızda küçük kardeşiniz olduğu halde şehirden uzak bir yer- de ötomobille giderken talihsiz bir kaza yapmanızla başlıyor. Kaza sı- rasında siz arabada sıkışıp kalınca kardeşiniz yardım çağırmak için ara- badan uzaklaşıyor. Bu arada, bur- nunuza benzin kokusu gelmeye başlayınca hemen arabadan dışarı çıkmak zorunda olduğunuzu düşü- nerek son bir gayretle otomobilin kapısını OPERATE DOOR yaparak açmayı başarıyorsunuz. Varınızı yo- ğunuzu ortaya koyarak kendinizi arabanın dışına atar atmaz otomo- bil büyük bir gürültüyle infilak edi- yor ve feci bir ölümden son anda kurtuluyorsunuz. Uzun süre bekle- diğiniz halde kardeşiniz geri dönme- yince onu bulma umuduyla ve biraz dinlenmek amacıyla önünüzde du- ran eve girmeye karar veriyorsunuz *—-— » " ”" T v . * * « n & h * & < y A */ et | F” —— z a— ve asıl macera burada başlıyor... Eve girmeden önce burada ne tür insanlar yaşadığı konusunda bir fi- kir sahibi olmak için kapının önün- deki posta kutusuna ÖOPEN MAIL- BOX ile açtıktan sonra EXAMINE MAİLBOKX ile içini inceleyin. O an için değerlerinizi unutup kutuda bulduğunuz zarfı OPEN LETTER ile açınca içinden bir tılsım ve bir mek- tup çıkacaktır. Mektubu EXAMINE LETTER diyerek incelerseniz tılsım şeklindeki kölyenin evde yaşayan kişiye hediye olarak gönderildiği or- taya çıkıyor. Tılsımı GET AMÜLET komutuyla alın. Şimdi eve girebilir- siniz. N ile kapıyı açarak içeri girin. İçeriye adım atar atmaz kapı arka- nızdan gürültüyle kapanıyor. Önce E ile doğudaki kapıyı açın ve içeri girin. Kütüphanede masanın üzerinde yıldız işareti bulunan bir ki- gend bütün adventure'cıları tatmin edebilecek hatta pek fazla adventu- re meraklısı olmayanları bile eğlen- direcek kalitede bir oyun. AMIGA'- sı olanlar bu oyunu kaçırmasınlar. SiliconSoft AMIGA 512K DEĞERLENDİRME: Grafik Zorluk Atmosfer : Oynanabilirlik : Genel : ÖÜ tap durmaktadır. Kitabı alın ve oku- yun (GET BOOK, OPEN BOOK, EXAMIİNE BOOK). Kitapta oyun içinde kullanacağınız büyüler yazı- hdır. Şimdi W ile batıya dönüp oda- da bulunan öbür kapıyı açın ve içe- ri girin. Kendinizi bol kapılı bir hol- de bulacaksınız. Her iki tarafta da ikişer kapı bulunmaktadır. Henüz bu kapılardan herhangi birini açmadan önce UP ile karşınızdaki merdiven- lerle üst kata çıkın, Üst katta da kar- şınıza beş adet kapı çıkacaktır. bu kapılardan sağdaki ilk kapıyı (Size yakın olanı) açın ve içeri girin. Bu odada üstten ikinci rafın sol tarafın- da bulunan iki şişeyi (SPİDER- CIDER ve NO GHOST) alın ve ora- dan çıkın. Şimdi sağda ortada ki ka- piyi açın ve içeri girin. Yerde duran baltayı alın. Eğer isterseniz burada merdivenle kuleye çıkabilirsiniz an- cak orada işinize yarayacak hiçbir- şey yoktur. Ama çok görmek istiyor- sanız şunu hatırlatayım: Asla hücre- nin kapısından içeri adım atmayın yoksa burada hapis kalırsınız ve oyun sizin için burada biter. Baltayı aldıktan sonra dışarı çıkın ve solda ikinci kapıdan içeri girin. İçeride yatağın yanında duran ko- modini OPEN NIGHTSTAND komu- tuyla açın ve içinden çıkan kağıdı OPEN SÖROLL ile açıp inceleyin. Bu kağıtta kütüphaneden aldığınız kitaptaki büyülerin nasıl kullanılaca- ği yazılıdır. Kağıdı okuduktan sonra odadan ayrılın ve merdivenlerden aşağı inin. Hole gelir gelmez OPEN NO GHOSTS ile üzerinde No Ghosts yazan şişenin kapağını açın. Odaya pis bir koku yayılacaktır. Şimdi sağdaki kapıyı açar açmaz odanın ortasında sırtı size dönük halde esrarengiz bir kadın belire- cektir. Sakın durup ona bakayım de- meyin çünkü yüzünü gördüğünüz- de kalpten gidiyorsunuz. Bunun ye- 69

Bu sayıdan diğer sayfalar: