1 Ocak 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 7

1 Ocak 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 7

Bu telefon konuşmasının hemen ardından Paul David yola koyulur. Ama daha hava alanında cinayet zanlısı olarak tutuklanmıştır bile, Pa- Ul suçsuzluğunu kanıtlamaya çal- şirken bü kez kiİminal bir komplo— nun çarkları içine düşmüştür. Paul “Bastard'(Piç ??) (Melez ?7) adını taşıyan sadık bir köpek ara- cılığıyla gizli bir parolayı eline ge- Çirir. Bu parola ona bir suç örgütü olan “DATORGS”un bir veri dosyası- na erişim imkânı sağlar. Paul'un orada bulduğu şey ilk bakışta onu bilmecenin çözümü konusunda doğru yola götürecek gibidir. Paul DATORG'a sizar ve orada, bilgisayarın bütün inceliklerine va- kıf eski bir Hacker olarak, görünür- de kendine bu örgütün bir maşası süsünü verir. Paul sonunda bilgisayarının ba- şıina geçer ve gözlerini monitöre di- ker, Zaten küçük ve rahatsız olan mekân sigara dumanıyla büsbü- tün ağırlaşmıştır. Odada sıkıntılı bir hava hüküm sürmektedir. “Lanet olsun. İçeri giremiyorum bir türlü.” diye söylenir Paul, Ama sinirli bir izlenim uyandırmamakta- dir, Önedenle sesi İle içinde bulun- duğu durum birbirine uymamakta- dır, “Durun! Baştan alın! Bu iş böyle olmaz, çocuklar! Sen şimdi stres al- tındasın ya da en azından sinirli ol- man gerekiyor, Çünkü karanlık İş- lere koşan bir adam telöâş içinde hareket eder. Bir kez daha dene bakalım Peter,” Bunları söyleyen kişi yönetmen Ul- rich Stark'dır, Peter ile kastedilen ise gerçek adı Peter Sattmann olan Paul David'den başkası değildir. Şu anda Münih'teki Bavyera Film- Stüdyosu'nda gerçekleştirilen bir film çekimi çalışmalarında bulun- maktayız. Bu nedenle de çok şükür burada olup biten her şey sadece bir filmdir ve muhtemelen iyi bir şekilde-başka nasıl olabilir ki? so- nuçlanacaktır. Buradaki “muhte- melen” tâbiri bu yılın sonunda ya da 89 başlarında Alman televizyon ekranlarında neler ortaya çıkaca- ginin beklenmesi gerektiğine işaret etmektedir. Yani ancak o zaman altı bölümlük polisiye dizi "Bastarcı” ARD-programında gösterime gire- cektir. Bu bilgisayar-polisiye dizisi Şu günlerde Bavyera stüdyolarında ve Münih, Frankfurt, Mayorka gibi değişik yerlerde filme alınıyor. Fil- min zengin bir kadrosu var: Boşrol- lerini Gudrüun Landgrabe ve Pefer Sattmann'ın oynadığı bu yapıtın di- ğer rollerini Diether Karebs ile Ernst Jakobi paylaşıyorlar. Bu zengin kadro film duyulan merakı kamçı- liyor. Paul David'in öyküsünün na- sıl sonuçlanacağının ve bu arada Tilmin diğer iki oyuncusu olan bilgi- sayar ile köpeğin hangi önemli ra- artık bilgisayarı konu alan bir filmden kaçınmak bizim için ne- redeyse mümkün değildir. Böyle bir şeyin niçin denemeyelim? — Bilgisayar dolayısıyla ortaya çıkan en büyük engeller neler ol- du? Bradisech-Bilgisayar benim için bütünüyle yeni bir alandı. Bu durumda bilgisayarlardan iyi an- layan bir danışmanın yardımla- rını rİca ettik. ÖO zaman bu danış- man dizi İçin ayrıca bir oyun da programladı. Ama biz önceleri büsbütün değişik sorunlarla kar- şılaşmıştık. Çünkü bilgisayarın fil- mini çekmek pek öyle kolay ol- muyordu. Teknik açıdari ve ka- meramanlarımız için, resimlerinin C-64 başındaki oyun pragramcısı acaba bir katil mi? lü üstlendiklerinin heyecanla bek- leneceğini söyleyebiliriz. BİLGİSAYARLAR KÖTÜ OYUNCULARDIR Bovarla film setinde prodüktör Peter Bradatsech'a rastladık. Bra- datsech bize bir filmin yapımı sıra- sında ortaya çıkan problemler den söz etti. — Niçin bir bilgisayarı eksene alan bir polisiye yapıyorsunuz? Bradatsch- Bugün bilgisayar ya- şamımızın öylesine doğal bir par- çası olmuş ve kabul görmüştür ki, senkronizasyonunda çok büyük sorunlar ortaya çıkmıştı. Herhal- de buna şeritler ve monitördeki istenmeyen efektler yol açmak- tayoı. Böylece biz önce büyük bir bilgisayar firmasını bu sorunumu- zu çözmekle görevlendirdik. Bu belki de başlıbaşına bir işti. — Köpek bilgisayarla nasıl uyum sağlayabildi? Oyuncular- dan daha İyi olanı hangisiydi? Bradatsch-Köpek İle hiçbir so- runumuz çıkmadı. O kendine dü- şeni çok İyi yapıyordu ve köpekli sahneler çoğu kez bilgisayarlı sahnelerden daha çabuk bifirili- yordu,