1 Ocak 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 49

1 Ocak 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 49
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

nız bDaşka bir raya saptığınızı görürsünüz. (51 Sadci 8:30'a kadar treni Normandiya'ya götürün. Aksi takdirde oyun sona erecekltir. Cengiz arkadaşımızın iki de sorusu var: 11 Shostbusters oyunu nasıl bitirebilirim? Püf noktalarına bir çok arkadaşımız bu oyunla ilgili ipucu gönderdiler. Bunlardan yararlanarak oyuna çok iyi bir şekilde başlayabilirsiniz. Elde edeceğiniz yüksek miktardaki parayı en İyi alet ve arabaları al- mada kullanın. Oyunun kolaylaştığını göreceksiniz. (2) Football Manager ll oyununda SAVE diskete ya- piliyor. Ancak bu işlemi nasıl gerçekleştirebiliriz? Bu sorunun cevabıi hem AMISA'cı hem de Cöd'cü arkadaşlarımızı ilgilendiriyor. Her iki bilgisayarda da oyun kontrolü aynı, ancak AMIGA'da Joystick'in yeri- ni mouse alıyor. Oyunun başlangıcında karşınıza SA- VE/LOAD seçeneği gelecek, Buradan Joystick veya mouse yardımı ile seçin. Hangi numara ile kaydın ya- pılmasını İstediğiniz sorulacak. Unutmayın seçtiğiniz bu numarayı LOAD sırasında da kuüllanacaksınız. Ankara'dan Özgür Üstündağ arkadaşımız Kasım ayında bazı arkadaşlarımızın sorduğu sorulara cevap göndermiş. Kendisine teşekkür ediyoruz. VI Vamgire's Empire Merdivenden çıkmak için yapılması gereken: mer- diven yönünde Joystlek'i çapraz yönde itin. (2) Knightmare İlk zindanda ilk önce eti yerden GET FOOD ile alın. Daha sonra suyu (su zaten sizde var) ve eti yaşlı ada- ma GİVE WATER, GİVE FOOD ile verin. Bundan sonra ASK OLDMAN deyin, Adamın verdiği küreği (GET SPA- DE ile alın ve daha sonra DİG FLOOR deyin. İkinci zin- danda kapı açıktır. OPEN DOOR diyebilirsiniz. (3) Bride of Frankestein Oyun iİlk yüklendiğinde çıktıysa, bazen sonraki yük- lemelerde çıkmayabilir. Bu da ya oyunun bozuk ol- duğunu ya da teybin kafa ayarının düzgün olmadı- ğını gösterir, Özgür arkadaşımızın bir de sorusu var: İtalik karakter setini nasıl hazırlayabiliriz? Bu tür ya- zının en güzel örneği Pirates oyunudur. Bilgisayardaki karakter setini istediğiniz gibi değiş- tirmek mümkün, Sadece italik karakter seti değil, is- tediğiniz her türlü karakter setini hazırlayabilirsiniz. Hat- ta Arapça veya Rusça karakter setleri bile yapabilir- siniz. Ekranda gördüğünüz karakterler 8 x B — öd pik- selden yani 64 noktadan oluşur. Bu noktaların yanık 50 olanları ekranda görünürken sönük olanları görün- mez. İstediğiniz bir karakteri bu noktaları kullanarak 8 x B'lik (satranç tahtası gibi) bir yer hazırlayın. İste- diğiniz karakterin şekline uygun olarak çizdiğiniz yer- deki kareleri işaretleyin. Hazırladığınız tablonun her satırı bir byte'i temsil ediyor, İşaretlediğiniz bitlerin de- ğeri 1, boş bıraktığınız karelere karşılık gelen bitlerin değeri sıfırdır. Buna bir örnek verelim: 000900000 - — O 00000000 - 8 01100110 — 98 01100110 - 98 01944110 A27 01400110 — 98 01100110 98 00000000 - — O Eğer dikkatli bakarsanız yukarıdaki O ve 4'lTerin H harfini oluşturduğunu görebilirsiniz. Her karakter se- kiz byte'dan oluşur. Örneğimizdeki H harfinin oluştu- ran sekiz byte'ın desimal değerleri: 0,0,98,98,127,98,98,0'dir. Bu değerler hazırladığınız karakteri oluşturmada küul- lanacağınız POKE değerleridir. Karakteri oluşturma- da kullanacağınız POKE değerleridir. Karakter seti ROM'da bulunmakta. ROM'u değiştiremeyeceğimize göre ROM'da bulunan karakter setini RAM taşıyıp bil- gisayarın karakterleri buradan kullanmasını isteyece- ğiz. Yeni verdiğimiz yerlere de yukarıdaki yöntemle bulduğumuz değerleri POKE edeceğiz. Bu işlemleri ya- pan çeşitli programlar dergimizin daha evvelki sayı- larında çıkmıştı. Herhalde bu bilgi ve dergimizin geç- miş sayılarında yayınlanan programlardan yararla- narak iİstediğinizi gerçekleştirebilirsiniz. İstanbul'dan Oğuz Öztürk arkadaşımız bazı oyunlar hakkında aşağıdaki soruları soruyor: D RAD ÖVER MOSCOW: Moskova'ya girdikten son- ra, büyük binayı yıkmak için ne yapmak gerekir? Bu iş için kullanabileceğiniz son derece güçlü bir tüfek var, Tüfekle hem binanın çeşitli yerlerinde du- ran askerleri vurabilir hem de doğru yere nişan almak şartı ile binayı yıkabilirsiniz. Doğru yerleri de deneme yanılma yolu ile bulabilirsiniz. Ancak tavsiyem, bina- yı yıkmadan evvel askerleri yok edip seyrek çıkar ha- le getirin. (2) He-man movie: Oyundaki notalar ne işe yarıyor? Oyunun sonuna gelmek için ne gibi bir yol izlemek ve ne yapmak gerekir? 131 GHOSTON GÖBLİN: Karşımıza çıkan ilk gorili nasıl geçebiliriz? (A) POPEYE İl: Karşımıza çıkan timsah en az dört hak- kımızı alıyor. Bunu nasıl engelleyebiliriz? Elimize aldı- ğgımız palyaço resmi olan para ne işe yarıyor? Bir sü- re sonra elimizde yalnızca bu para kalıyor ve kalple- ri de toplayamadığımız için bir süre sonra zaman bi- tiyor ve ölüyoruz. Bu nasıl önlenebilir? Arkadaşımıza yardım edebilecek arkadaşların ce- vaplarını bekliyoruz.

Bu sayıdan diğer sayfalar: