1 Eylül 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 16

1 Eylül 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 16

Motorola 68332: 32-Bit Microcontroller'larda gelecek şimdiden başlamış bulunuyor: Motorola'nın yeni 68332 entegre devresi türleri arasında şu anda'en hızlısı. Bu Chip soluk kesici hızıyla bilgisayar dünyasında gelecek için yepyeni ufuklar açıyor. Motorola firmasının üretmiş oldu- ğu Microcontroller” lar genellikle çok yönlü ve karmaşık devrelerden oluş- maktadır: örneğin sadece birkaç mi- limetrekare silisyum üzerinde eksik- siz bir 32-Bit bilgisayar yer almakta- Ir. Microcontroller'lar bildiğimiz mik- Toişlemcilerden tamamen farklı ola- rak kendi içlerinde bir bilgisayar sis- temi bulundururlar. Aslında bu yeni Super-Chip ile çok güçlü bir kişisel bilgisayar yapılabilirdi, fakat bu du- Tumda 68332'ye gerçekten yazık olur- du. Onun gerçek kullanım alanı en- düstriyel robotların yönlendirilmesi gibi gerçek zamanda gerçekleşmesi gereken işlemlerdir. 68332, bu yüksek hızlı işlem kapa- sitesi nedeniyle gelecekte uydu aracı- lıyla gerçekleşen iletişimde bile kul- lanılmaya adaydır. Bu alandaki söy- lentilere göre uydu alıcı-verici cihazı üreten hemen hemen tüm firmalar Motorola'ya sipariş vermişler. Şu ana kadar İntel'den vazgeçmeyen Sie- mens bile Motorola'nın 32-Bit Mic- rocontroller'ını kullanma aşamasın- daymış. Bu Chip'e entegre edilmiş modül- lere şöyle bir bakıldığında şu ana dek hiç kullanılmamış yepyeni bir teknik göze çarpmaktadır: Controller'ın merkezinde 68888 serisinden bir mik- roişlemci yer almakta. Bu işlemcinin özellikleri 68020'ye çok yakındır. Bil- diğiniz gibi 68020 şu anda birçok 16 Workstation'da kullanılmaktadır ve hiç de küçümsenemiycek bir sürate sahiptir. Mikroprosesorun hemen yanında ise yine bağımsız bir bilgisayar siste- mi olarak çalışabilecek özelliklere sa- hip bir zaman prosesoru yer almak- tadır. Bu zaman prosesoru dış dün- ya ile bağlantı sırasında mikroişlem- cinin yükünü hafifletmektedir. Bu nedenle entegre devre üzerinde işlem belleği olarak tasarlanmış bir 2 Kbyte'liık RAM bulunmaktadır ve ih- tiyaca göre bu RAM bir pil ile sürekli olarak beslenebilir. Chip üzerindeki System Integrati- on Modüule olarak adlandırılan birim programlanabilir Chip-Select sinyali ile peryodik Interrupt kumanda sin- yanlini üretmekte ve sistemin herhan- gi bir nedenden dolayı kilitlanmesini önleyecek düzenlemeleri yapmakta- dır. 68332 entegre devresi birçok Bus sistemini kapsamaktadır. Bunlar 24- Bit adres Bus'ı, 16-Bit adres Bus'ı, oniki adet programlanabilir Chip- Select hattı, ve 7 Interrupt düzlemin- den oluşan İnterrupt-Bus'dır. Ayrı- ca DMA-Controller gibi harici cihaz- ların doğrudan 68832'nin Bus siste- mine bağlanabilmesi için özel kuman- da hatları mevcuttur. Aslında 68332 Controller'm üzerindeki Bus sistemi- nin 6822 mikroişlemcininki ile büyük benzerliği vardır. Tüm bunların yanında 68332