1 Eylül 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

1 Eylül 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

Barış İntepe CEAN firmasının son ay- larda çıkarttığı İvanhoe, Türkiye'de en çok satan oyun- lar arasında. Bu tek disketlik oyunun grafikleri ve müzikleri harika. Özellikle grafikleri çiz- gi film kalitesinde. Oyun ivanhoe'nun muhte- şem bir grafiğiyle açılıyor. Da- ha sonra kendinizi ormanın gi- rişinde buluveriyorsunuz. Arka plandaki güzel grafiklerle pek fazla ilgilenmenizi tavsiye et- mem., Çünkü ne olduğunu an- layamadan bir hakkınızı kay- bedebilirsiniz. Daha önce de- diğim gibi oyuna ormanın gi- rişinde başlıyorsunuz, her le- vel'da değişik tip düşmanlar bulunmakta., Ormanda dört tip düşman var: Bunlardan en zorları ağaçlardaki okçular. Bu okçular size epey zorluk çı- karacak. Okçuları öldürmenin iki yolu var. Birincisi ağacın al- tına gelip, okçu çıktığında zıp- layarak kılıçla seri vuruşlarla öldürmek ya da ağaçtaki ok- çuyu görür görmez birkaç ek- ran geri gidip daha sonra ay- 38 nı ekrana geri dönmek. İkinci yolu seçerseniz ağaçtaki okçu yok oluyor. Diğer yolu seçerse- niz okçu size ya bir kalkan ya bir kılıç ya da en önemlisi ay- nı anda üç İvanhoe almanızı sağlıyor, bu da en İşe yaraya- nı tabil. Birinci bölüm gayet kolay, size yaklaşan düşman- lara (oystick'i çekip ateşe ba- sarak) seri şekilde vurarak si- ze yaklaşmalarını sağlayın. Ateş tuşuna ne kadar seri ba- sarsanız o kadar hızlı ve etkili vuruşlar yapabilirsiniz. Her bö- lümün sonunda irikıyım birisiy- le dövüşüyorsunuz. Bu bazen bir canavar bazen de kılıçlı bir dev oluyor. Bu yaratıklarla dövüşme sahnesinde grafikler değişi- yor. Sizin ve düşmanınızın res- mi üst tarafta yer alıyor. Bun- ların yanında ise enerjileriniz gösteriliyor. Bu bölümü geç- mek İçİn seri vuruşlarla onu kö- şeye sıkıştırıp işini bitirin. Böyle- ce bir hak kazanmış olacaksı- nıZ. İkinci bölümde ise mücade- lemiz bir korsan gemisinde sü- rTüyor. Buradaki grafikler de ol- dukça iyi. Burada grafikler- den başka düşmanlarımız da değişiyor. İple sallananlar, bı- çak afanlar, kılıçlı korsanlar gibi çeşit çeşit tipler var. Bu bölümde başarılı olmanın tek şartı hiç durmadan geminin sonuna doğru ilerlemek. Önü- nüze sandık çıkınca zıplaya- rak sandığın üzerine çıkıp iler- lemeye devam edin. En so- nunda hepsini geçtiğinizde bu bölüm de bitiyor. Üçüncü bölüm ise ilk bölüm- lerden biraz farklı, çünkü bir at üzerinde ilerliyorsunuz. Joys- tick'i ileri ittirerek atınızı yukarı zıplatabilirsiniz. Ateş tuşuyla ise ateş edebilirsiniz. Bu bö- lümde atınızla ateşlerin üstün- den atlayacak, size doğru ge- len bombaları vuracaksınız. Bu bölüm bütün bölümlerin en kolayı. İlk denemenizde geçe- bilirsiniz. Evet geldik en zor bölüme. Bu bölüm bir köyde geçiyor. Köyün grafikleri gerçekten bir