1 Eylül 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32

1 Eylül 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32

ratığı öldürün. Yerden çıkan sivri çubuklara dikkat ederek kazandan ateş alın. Bu aldığı- nız dteş kılıcinizin gücünü çok artfırıp ateş atmasını sağlaya- caktır. Ateşi aldıktan sonra tekrar sivri çubuklara dikkat ederek İlerleyin ve kuşa dikkat edin. Kayanın üstünden aşa- ği yukarı hareket eden kütüğe atlayın ve kütüğün ortasına gelerek canavara ateş edin. Kütük aşağı indiğinde zıplaya- rak canavarın ateşinden koru- nun. Eğer ateşiniz biterse geri dönüp tekrar alın ve canava- rın işini bitirip bir sonraki bölü- me geçmeye hak kazanın. B u sefer Blast-em-up'ılar ya- şadı. Çünkü bu oyun Com- modere 64'de şimdiye kadar gördüğüm bu tür oyunların en iyisi. Muhteşem grafikler güzel efektler, süper müziklerin hep- si bu oyunda toplanmış. Oyu- nun kalitesi hakkında söyle- cek bir çok şey var. Hatta İlk oynadığınızda bilgisayarınızın 32 C-64 olduğunu unutup AMİGA zannedebilirsiniz. Oyun konusuna gelince, Turrican gezegeni savaşmayı yıllar önce bırakmış barışçıl bir dünyaydı. Fakat kötü niyetli bir diktatör insanların iyi niyetle- rinden yararlanarak başa geçmiş ve Turricanlılara bas- kı ve zulüm yapmaya başla- mıştı. Yıllar sonra Turricanlılar bu baskılardan yılmış ve son olarak yeni bir silah yaparak bunu gönüllü birisine takmış- lardı. İşte biz burada devreye giriyoruz. Oyundaki amacımız kötü diktatörün adamlarını ve yaratıklarını öldürüp Turrican- lıları yeniden barış ve özgürlü- ğü kavuşturmak, Oyunun ekran görünümüne gelince, en solda zaman, sa- ğında haklarınız, onun yanın- da İse kullandığınız silahlar şunlar; bombalları (oyuna baş- ladığınızda bunun sayısı sıfır) F7 tuşuyla atabilirsiniz, saatli, bomba ise oyuna başladığı- nızda sadece 3 tane ve daha sonra arttıramıyorsunuz, fakat bu o kadar İşe yarar bir şey değil. Bunun da eğilip bir sü- re düğmeye basarak atabilir- siniz. Şimdi sıra işinize en çok yarayacak silahta. Fakat bu- nunda sayısı sınırlı ve daha sonra alınamıyor. Bunu İse boşluk tuşuna basarak kulla- nabilirsiniz. Tabii ki bunlardan başka alabileceğiniz iki silah daha var. Normal silahlarımız bir rifle-gun (tüfek) ile elektrik makinesi, ayrıca kırmızı top alarak üçlü ateşe, yeşil top alarak lazere ve gri top ala- rakta kısa süreli kalkana sahip olabilirsiniz. Silahlan kullan- mak için ateş tuşuna kısa kısa basarsanız rifle, üçlü ve lazer,