1 Eylül 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

1 Eylül 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

birbölümün bütün şifresi - 2500 birim rifle rifle gun - 350 birim invirtebility - 250 birim zaman - 300 birim şifrenin bir harfi - 400 birim Bunlardan başka ekranda sola doğru üç tane ok var. Bunların üzerinde ateşe ba- sarsanız normal oyun ekranı- na geri dönüyorsunuz. Ayrıca oyunda beş değişik renkte kalp var; bu kalplerin hepsini topladığınız zaman fazladan bir hak kazanıyorsunuz. Ekra- nın ortasında duran adamın size göre sağında İse, o bölü- mün şifresinin kaç harfini bul- duğunuz görülüyor. Oyunda ikinci bDüyük yar- dımcınız da göstergenizin tam ortasında duran büyük kare. Bu karede toplayacağınız harfin hangi yaratıkta olduğu- nu görüyorsunuz. Ancak aynı tür yaratıktan çok sayıda DU- lunduğu için özellikle aradığı- nız yaratık yanıp sönüyor, böy- lece yaratığı bulmanız kolay- laşıyor. Bu kutuda gösterilen İkinci şey de topladığınız kalp- ler. Öldürdüğünüz yaratığın kalbi burada saklanıyor ve bir başkasını öldürünce eskisi kayboluyor. Bu yüzden kalbi veya harhangi bir harfi aldığı- nızda hemen en yakın kapıya gidip aldığınız şeyi bırakın. Para kazanmak için illaki bir yaratıktan para çıkmasını beklemek şart değil, her bö- lümde iki-üç tane bulunan bo- nus ekranlarına girerek de para toplayabilirsiniz. Bu bo- nus ekranlarına bölümün çe- şitli yerlerindeki kapılardan gi- rebilirsiniz. Oyuna başladığınızda eli- nizdeki tek silah kısa menzilli bir tabanca. Bununla düş- manları ancak üç-dört atışta öldürebiliyorsunuz, hemde kı- sa menzilli olduğu için yaratık- ları ancak yakınınıza gelince vurabiliyorsunuz. Bu da seri saldırılarda bir dezavantaj ya- rafiyor. Rifle gun'da İse bu so- runlar ortadan kalkıyor. Diğer silahlarınız ise kullanılırken bi- le görünmüyorlar, yani sahip olduğunuzu biliyorsunuz ama ekranda görünmüyorlar. Bu görünmeyen silahlar size avantaj sağlıyor, daha önce- den yaratıklar size çarptığı za- man siz ölürken artık çarpışma anında düşmanlarınız ölüyor. Ancak unların da bir şarj süre- sİ var ve bir süre kullanıldıktan sonra artık kullanılmaz oluyor- lar. Bir başka dezavantaj da öldüğünüzde bu silahların yok olması. Silahları aldığınız dükkanda ekran düzeni şöyle: sol üstte bütün şifre, onun altında sağa üç ok ve bunların altında da rifle gun var; orfada adamın resmi, şifrenin harfleri ve satın alacağınız eşyanın fiyatı bulu- nuyor; en sağ üstte şifrenin bir kelimesi, altında zaman ve yi- ne en alttada invertibility var. Alt kısma geçtiğinizde solda- ki kutuda haklarınız ve puan- larınız; ortada yakalayacağı- nız yaratığı gösteren kare ve sağ tarafta da paranızla za- manınızı gösteren kareler var. Bu oyun araştırmaya değil de daha çok Jostick kabiliye- tine önem veren bir oyun. Ken- dine güvenenlere tavsiye ederim. PROJECTYLE A YELECTREGENİC vet İşte Electronic Art mü- kemmel bir oyunla tekrar karşımızda. Bu yılın başlarında Avrupa'da piyasaya sürülen ve geçtiğimiz aylarda ülkemi- ze-gelen PROJECİYLE, diğer adıyla “Eldriteh The Cat”, he- men hemen hepsi birbirine benzeyen futbol oyunlarının monotonluğundan sıkılmış olanlar için mükemmel bir fut- bol fantazisi. Sinan Erel TaAPROJETYLE ELDRITCH THI ARTI Oyunu yüklediğinizde karşı- nıza bir ikon menü çıkıyor. Sol üstteki disket İkonu oyunun sa- vefload işlemlerinin yapılaca- ği yer. Onun yanındaki sporcu ikonu oyunda en iyi olan altı oyuncunun ve gol sayılarının tutulduğu skor tablosu. Yan ta- rafındaki ikon ise oyunu ya- pan ekibin isimlerinin yazılı bu- lunduğu tablo. Orta sırada sol tarafta yer alan ikondan ise At