1 Eylül 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 37

1 Eylül 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 37

olursanız, tecrübelerinizden yararlanarak daha sonra za- yıf yanlarınızın yarattığı deza- vantajları kapatabilirsiniz. Seçim ekranından çıkın ve kendinizi UCC binasının tepe- sinde bir asansörün önünde buluyorsunuz. İşte eğlence burada başlıyor. Bakar bak- maz göreceğiniz gibi üç bo- yutlu grafikler ve gerçekçi ışık- gölge ayarlamaları insanı şo- ka sokacak kadar güzel ve et- kileyici. Özellikle ışıklandırma mükemmel yapılmış, koridor- ların derinlikleri gittikçe kara- riyor ve bir ışık kaynağının et- rafı bölgesel olarak aydınlatıl- mış. Bu özelliklerle Corporati- on, aynı türdeki benzerlerin- den kat kat üstün. Oyundaki bir başka ayırıcı özellik de karakterlerin hafifçe süzülerek ilerlemeleri. Kendi hızınizi da yürümeden hafif bir koşuya ayarlayabiliyorsunuz. Ayrıca köşeleri dönmek için artık kavşağın ortasına kadar gidip birden 90 derece dön- mek gerekmiyor, bir eğri bo- yunca da hareket edebiliyor- sunuz. Kanımca şimdiye ka- dar bir oyunda sunulan en İyi hareket sistemi. Binada hareket etmek için kapıları ve asansörleri kullanı- yorsunuz. Bazı kapıların üzerin- de numerik tuşlu kilitler var ve unları açmak için özel bir ışıklı kod açma sisteminiz var. An- cak bundan da sıkılanlar için bulunması gereken bir de elektronik kilit var. Sizi durduracak olan şey sa- dece kapılar değil. Binayı çok sıkı olarak koruyan bir de gü- venlik sistemi var. Kameralar ve infra-red ışınlar gibi hare- ketsiz elemanları, önceden farkedebilirseniz yok etmeniz çok kolay; laserinize dayana- mıyorlar. İnsan veya robot ko- ruyucularla - karşılaştığınızda işiniz o kadar kolay değil. Bun- lar hemen ateş etme eğilimin- deler ve sizi durdurup soru sor- maya da hiç niyetleri yok. Eğer vurulursanız, bazı yerleri- nizden yaralanıyorsunuz. Ya- ralarınız ekranın sol tarafında gösteriliyor. Yaralanınca bazı hareket kısıtlamaları geliyor. Mesela elinizden vurulursanız bu oldukça beceriksizleşme- ye başlamanıza neden ola- caktır. Rahatlamak isterseniz sigor- ta kutusunu aramalısınız. Bunu bulup yok edince güvenlik sis- temi ve ışıklandırma devre dı- şi kalıyor. Ama karanlıkta yo- lunuzu bulabilmek için önce infra-red ve görüntü güçlendi- rici gibi aletleri bulmanız ge- rekiyor. Bunlar olmadan hare- ket etmeniz oldukça zor, çün- kü ancak yakınlardaki cisimle- ri ayırdedebiliyorsunuz. ve uzun süre böyle ilerlemeniz çok Zzor. Eninde sonunda sizi bu hal- lere sokan çirkin yaratıkla da karşılaşacaksınız. Diğer tüm yaratıklar gibi bu da o'dukça iyi animate edilmiş ve ışıklan- dırılmış. Ama bunları sadece öldürmek yetmiyor. Esas kay- nakları olan embiyoları bulup onları yok etmeniz gerekiyor. Corporation, türünün şimdi- ye kadar yapılan en İyi örne- ği ve bu ünvanı sanırım uzun süre koruyacak. Ayrıca oyun- daki denge de gayet İyi kurul- muş. Problem çözme, genel araştırma ve kavga bölümle- rinin dengesi oynayanı sıkma- yacak derecede, bu özellikle- ri ile oyun oldukça geniş bir kitleye hizap edecek. Yapılan bir incelemeye göre ilgi ol- dukça fazla olacak ve oyun- cuları saatlerce başında tuta- cak. Oyun sadece AMIGA'da var ve C-64 versiyonunun ya- pılması planlanmıyor. Oyunu yazan şirket şimdiye kadar yapılmamış bir şey or- taya koyuyor. ve oyuncuyu gerçekten oyuna katılıyor. Bu- nun İçin CORE şirketine kendi fotoğrafınızı ve bazı belirli özelliklerinizi göndermeniz ge- rekiyor. Böylece oyunun sade- ce sizde bulunacak ve sizin özelliklerinizi taşıyan bir versi- yonu yaratılacak. İşte buna oyuna katılmak denir... Oyunun Değerlendirmesi: AMISA Grafik e Ses/Müzik D ç Oynanabilirlik : 10 lg Faktörü Z Genel 9