1 Eylül 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 64

1 Eylül 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 64

Un hıı se5 ’f; S—'E XXWW f muuıw /!ıfıfo.ı:, ) r PHUBBIWHİE PEUISSFğ &ŞLL UIHHTIHEı. Evet Delphine Software bu sefer diğerlerinden de mükemmel bir oyunla karşımızda. Daha evvel de Future Wars adlı arcade adventure'ı hazırlayan firma yeni bir oyunu pi- yasaya sürdü. Operation Stealth, oyununun konusu bulunduğumuz zamanda geçmekte. Oyun tam an- lamıyla bir film jeneriğinde olduğu gibi başlıyor. Oyunun konusunu oluşturacak olaylar gelişiyor ve biz devreye giriyoruz. Oyuna Washington D.C'deki CIA karargahına yeni görevimizi öğren- mek için gelmemizle başlıyoruz. CIA başkanı bir hatırımızı sorduk- tan sonra asıl konuya geçiyor. Baş- kan bize Stealth adlı uçaklar hakkın- da bildiklerimizi soruyor. Biz de ga- zetelerden okuduğumuz kadarıyla 64 bir bilgiye sahip olduğumuzu anla- tıyoruz, fakat başkan bunların sade- ce halkın bildiği genel özellikler ol- duğunu ve Stealth'lerin çok daha üstün olduğunu anlatıyor. Bu arada uygulamaya yönelik bir modelin Miramar'da Top Gun pilot- ları tarafından test edilirken kaçırıl- dığını söylüyor. Ve Pentagon'un bu- nun Sovyetler'in işi olduğunu dü- şündüğünü fakat eldeki delillerin bu- nun aksini gösterdiğini anlatıyor. O zaman uçağın kimlerin kaçırdığını sorduğumuzda, başkan bizden bu- nu araştırmamızı istediğini söylüyor. Uçağın Santa Paragua'ya indiğinin sanıldığını, fakat ülkenin her yerinin aranmasına rağmen sonuç alınama- dığını ve başbakanın bu konu hak- kında daha çok bilgi edinmek iste- Doğan Angels diğini ekliyor. Oradaki ajanlarımız- dan birinin son raporuna göre bazı ilginç ipuçları elde etmiş olduğunu ve oraya varır varmaz bizimle bağ- lantı kuracağını söylüyor. Başkan bize bu operasyonda kul- lanılmak üzere özel olarak hazırlan- mış bir çanta vererek şans diliyor. Artık görevimize başlayabiliriz. Santa Paragua'ya indiğimizde ya- nımızda uçak bileti ve başkanın ver- diği çanta var. Havaalanında solda görülen gazete kutusunu incelediği- mizde jeton iade yuvasında bir jeton buluyoruz, bunu makineye tekrar at- tığımızda bir gazete alıyoruz. Gaze- teyi incelediğimizde bazı önemli ha- berler öğreniyor ve bu sayede ha- vaalanından çıkmanın yolunu bulu- yoruz. Daha sonra tuvalete gidip kabinin içinde çantamızı açıyoruz, çantanın içinden bir kalem ve bir de Ameri- kan pasaportu alıyoruz. Pasaportu incelediğimizde içinde çok miktarda para olduğunu görüyor ve onları da alıyoruz. Şimdi çantadaki hesap makinesini operate ettiğimizde çan- tanın altında bir gizli kapak açılıyor ve içinden kullanılmamış bir pasa- portla bir de pasaport düzenleyici makina çıkıyor. Makinayı üzerinde- ki üçgen şeklindeki düğmelerle İn-